SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av Örebroarn »

sensei skrev:
Örebroarn skrev:
sensei skrev:
Örebroarn skrev:Det vi saknar är en Ölvestad. Någon som med stenhårda tacklingar kunde väcka laget. Samt en retsticka som Fimpen. Ahlen och Henke försöker nog så gott de kan men de är tyvärr bara bleka ersättare. Livstidskontrakt till Simon Mitman med enda uppgift att skrämma skiten ur motståndarnas lirare?
Det är helt klart en komponent som saknas idag, mot fbk såg det bättre ut men idag var det tillbaks till normalläget igen. Lhc har inte ett skit att oroa sig över eller ens reflektera över, de kan bara spela sitt spel totalt avslappnat och med fullt fokus på sitt eget.

Läg därtill Tambellini som snart måste bli historisk i DIF. Har någonsin en sämre spelare vart så cementerad i top-6 och fått så mycket istid?
Brukar alltid förespråka ett offensivt spel med spelskickliga spelare men börjar inse att vi behöver en mix. Vi behöver spelare som Bremberg och Micke Johansson och vi behöver spelare som kan sätta skräck i motståndarna med stenhårt spel. Dagens trupp känns lika farliga som att de alla skulle kunnat vara med i lokala gosskören.
Där någonstans befinner mig jag mig också filosofimässigt. Det är för övrigt underskattat och diskuteras för lite att vinna genom att göra motståndaren sämre.
Det finns ju en anledning varför Kanada alltid vinner mot Sverige. För att de är lagom elaka hela tiden samtidigt som de har spets framåt och alla följer det konceptet. I dagens DIF tror alla att alla kan vara playmaker. Inse era spelmässiga begränsningar tack så blir ni bättre spelare!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2017

Inlägg av minalman »

rikkard skrev:
minalman skrev:
rikkard skrev:81.82 På Tellqvist! Alla medaljer han har verkar inte spela någon roll i dagsläget. Eller vad säger du Praetori? Men han är väl en legend som ingen kan klaga på. Som en dement kung. Jag säger inte att det är hans fel att vi förlorar. Men han vinner den definitivt INTE!
Hade vi haft potens framåt skulle vi kunnat leda med 3-0 efter andra. Vi kan inte vinna några matcher med vårt urusla anfall. Skyll inte på våra målvakter. Är det enbart tack vare våra målvakter vi är mesta mästarna?
Det handlar BÅDE om att vara bra framåt och bakåt. Det är bådas fel. Läs mitt tidigare inlägg om att sparka Musse! Sedan är jag otroligt trött på Tellqvist som i två säsonger nu offentligt klagat på att motivationen inte riktigt finns där. Varför ska vi ha en Hamlet i mål "att vara eller inte vara, det är frågan". Inger inget förtroende hos mig. Tellqvist stod jättehögt i kurs hos mig vid milleniumskiftet, och i början av återkomsten i SHL. Inte längre! Men som sagt delar han ansvar med Jeff, Juuso (sparka båda) och en lagkapten som inte klarar av att leverera. Missnöjd med Hultström också.
Jag gillar inte våra målvakter. Men med ett bättre fungerande anfallspel och samma målvaktspar skulle vi ligga på plats 8-10 ungefär. Med dagens anfall och en playwoodskiva i mål skulle vi ändå inte ligga bättre till än vad vi gör idag.
Senast redigerad av minalman den 2017-01-05 21:44:48, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av rikkard »

sensei skrev:
mawa skrev:
sensei skrev:
Örebroarn skrev:Det vi saknar är en Ölvestad. Någon som med stenhårda tacklingar kunde väcka laget. Samt en retsticka som Fimpen. Ahlen och Henke försöker nog så gott de kan men de är tyvärr bara bleka ersättare. Livstidskontrakt till Simon Mitman med enda uppgift att skrämma skiten ur motståndarnas lirare?
Det är helt klart en komponent som saknas idag, mot fbk såg det bättre ut men idag var det tillbaks till normalläget igen. Lhc har inte ett skit att oroa sig över eller ens reflektera över, de kan bara spela sitt spel totalt avslappnat och med fullt fokus på sitt eget.

Läg därtill Tambellini som snart måste bli historisk i DIF. Har någonsin en sämre spelare vart så cementerad i top-6 och fått så mycket istid?
Men vadå? Det vänder ju snart? :wink:
Just det. Det är ingen dålig vändning vi pratar om ifall den gode Tambellini skall kompensera för 30 usla omgångar.

I allt elände får jag ändå ut lite av att specialstudera honom, han påminner nämligen om en "spökspelare". En spelare som visserligen tycks trampa på som alibi, men är totalt irrelevant, åtminstonde i allt spel utan puck.

Det är som att någon lägger till hans bild med digital manipulation i rutan; han är liksom inte där och påverkar på något sätt men syns ändå i bilden.
Absolut, dags att sparka honom. Inte bara för hans misslyckande framåt, utan även för hans totala brist på defensiva arbete. Dödar en hel kedja.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad trist att bli nollade på JK-dagen. Vi har så fruktansvärt inkompetenta forwards att det är skrämmande.
Avskaffa tre mot tre.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av rikkard »

minalman skrev:
rikkard skrev:
minalman skrev:
rikkard skrev:81.82 På Tellqvist! Alla medaljer han har verkar inte spela någon roll i dagsläget. Eller vad säger du Praetori? Men han är väl en legend som ingen kan klaga på. Som en dement kung. Jag säger inte att det är hans fel att vi förlorar. Men han vinner den definitivt INTE!
Hade vi haft potens framåt skulle vi kunnat leda med 3-0 efter andra. Vi kan inte vinna några matcher med vårt urusla anfall. Skyll inte på våra målvakter. Är det enbart tack vare våra målvakter vi är mesta mästarna?
Det handlar BÅDE om att vara bra framåt och bakåt. Det är bådas fel. Läs mitt tidigare inlägg om att sparka Musse! Sedan är jag otroligt trött på Tellqvist som i två säsonger nu offentligt klagat på att motivationen inte riktigt finns där. Varför ska vi ha en Hamlet i mål "att vara eller inte vara, det är frågan". Inger inget förtroende hos mig. Tellqvist stod jättehögt i kurs hos mig vid milleniumskiftet, och i början av återkomsten i SHL. Inte längre! Men som sagt delar han ansvar med Jeff, Juuso (sparka båda) och en lagkapten som inte klarar av att leverera. Missnöjd med Hultström också.
Jag gillar inte våra målvakter. Men med ett bättre fungerande anfallspel och samma målvaktspar skulle vi ligga på plats 8-10 ungefär. Med dagens anfall och en playwoodskiva i mål skulle vi inte ligga bättre till ändå.
Håller med dig delvis. Men nu verkar inte anfallsspelet lossna. Vi kommer inte göra mer än 2 mål framåt i snitt. Har svårt att se det. Så då blir defensiven än viktigare. Men visst, hade vi haft ett normalfungerande anfallspel, hade bristen på målvaktsspel inte varit lika tydlig.
Senast redigerad av rikkard den 2017-01-05 21:49:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av mawa »

rikkard skrev:
sensei skrev:
mawa skrev:
sensei skrev:
Örebroarn skrev:Det vi saknar är en Ölvestad. Någon som med stenhårda tacklingar kunde väcka laget. Samt en retsticka som Fimpen. Ahlen och Henke försöker nog så gott de kan men de är tyvärr bara bleka ersättare. Livstidskontrakt till Simon Mitman med enda uppgift att skrämma skiten ur motståndarnas lirare?
Det är helt klart en komponent som saknas idag, mot fbk såg det bättre ut men idag var det tillbaks till normalläget igen. Lhc har inte ett skit att oroa sig över eller ens reflektera över, de kan bara spela sitt spel totalt avslappnat och med fullt fokus på sitt eget.

Läg därtill Tambellini som snart måste bli historisk i DIF. Har någonsin en sämre spelare vart så cementerad i top-6 och fått så mycket istid?
Men vadå? Det vänder ju snart? :wink:
Just det. Det är ingen dålig vändning vi pratar om ifall den gode Tambellini skall kompensera för 30 usla omgångar.

I allt elände får jag ändå ut lite av att specialstudera honom, han påminner nämligen om en "spökspelare". En spelare som visserligen tycks trampa på som alibi, men är totalt irrelevant, åtminstonde i allt spel utan puck.

Det är som att någon lägger till hans bild med digital manipulation i rutan; han är liksom inte där och påverkar på något sätt men syns ändå i bilden.
Absolut, dags att sparka honom. Inte bara för hans misslyckande framåt, utan även för hans totala brist på defensiva arbete. Dödar en hel kedja.
Bild
I framgång och motgång, Djurgården.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av EspenK »

Ikonen tycker jag skulle få mer istid. Han jan ju åtminstone hålla i pucken. Tambellini blir bortvänd gång på gång och bidrar med mindre än ingenting. Dags att sätta ihop följande kedjor i ett sista desperat dödsryck. Värt att prova. Hank kan ev.centra i fjärde. L.Johansson behöver flyttas upp minst ett snäpp.

J.Davidsson Anderson Brodin

Ikonen Ljungh Vejdemo

M.Davidsson L.Johansson Ridderwall

Hank Lundh Ahlén
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av Skidlöparn »

Framförallt två saker som avgör idag:

Andra perioden ska vi bara ha! Spelade ut cluben totalt, och måste göra ett par baljor där. In på mål på riktigt och var inte tvåa på varenda jävla retur, det måste få göra lite ont att göra mål...

0-2 målet. Tellan... Kom igen! Du räddar oss ett par gånger i första, men seriöst? Där dör matchen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:Framförallt två saker som avgör idag:

Andra perioden ska vi bara ha! Spelade ut cluben totalt, och måste göra ett par baljor där. In på mål på riktigt och var inte tvåa på varenda jävla retur, det måste få göra lite ont att göra mål...

0-2 målet. Tellan... Kom igen! Du räddar oss ett par gånger i första, men seriöst? Där dör matchen.
Domarn avgjorde tyvärr.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av DRC »

EspenK skrev:Ikonen tycker jag skulle få mer istid. Han jan ju åtminstone hålla i pucken. Tambellini blir bortvänd gång på gång och bidrar med mindre än ingenting. Dags att sätta ihop följande kedjor i ett sista desperat dödsryck. Värt att prova. Hank kan ev.centra i fjärde. L.Johansson behöver flyttas upp minst ett snäpp.

J.Davidsson Anderson Brodin

Ikonen Ljungh Vejdemo

M.Davidsson L.Johansson Ridderwall

Hank Lundh Ahlén
Ja Ohlssons trötta kedjor är ett kapitel för sig. Det verkar vara ett mantra som förenar föreningen. Att bara fortsätta stånga huvet blodigt. Trots att det man håller på med alldeles uppenbart inte fungerar.

Det är inte bara Ohlsson som ska packa ihop utan även Tjockes.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av diftobbe89 »

Örebroarn skrev:Det vi saknar är en Ölvestad. Någon som med stenhårda tacklingar kunde väcka laget. Samt en retsticka som Fimpen. Ahlen och Henke försöker nog så gott de kan men de är tyvärr bara bleka ersättare. Livstidskontrakt till Simon Mitman med enda uppgift att skrämma skiten ur motståndarnas lirare?
Mitman skrämmer ungefär noll spelare i HA, skulle vara direkt pinsam att se i SHL, även om jag vet att du inte var seriös.
Spela fult
sösdala
Inlägg: 11
Blev medlem: 2016-12-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av sösdala »

Hur kan målvakten i motståndarlaget alltid göra sina bästa matcher mot DIF????? Svar: Vi har inga målskyttar!!!!
sösdala
Inlägg: 11
Blev medlem: 2016-12-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av sösdala »

GE OSS EN ELLER 2 MÅLSKYTTAR OMGÅENDE. Skyll inte på dålig ekonomi för har man råd att låta en spelare som Tambellini spela så får man avgå och ge föreningen lönen som sportchef osv. Sämre kan det inte bli nu!!!!
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av #10 »

100 mil åt helvete, ser att domaren förstörde för rövle oxå, dom bättre lagen gynnas tydligen av Mr randig....
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av #10 »

sösdala skrev:Hur kan målvakten i motståndarlaget alltid göra sina bästa matcher mot DIF????? Svar: Vi har inga målskyttar!!!!
Nja, idag gjorde vi det inte så svårt för honom..
Skriv svar