Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av kotten »

Den där domaren skulle jag bara vilja &%¤"¤#"%.

Herre min skapare vad han är patetisk.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kvällens mörkaste svarta hål går till:

3 st -> Mark in da park
2 st -> Pär Klason (kan inte ens stava sitt eget namn den idioten)
1 st -> Kommentatorn, varför ska den jävla gnagaren snacka till våra matcher?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Wayne
Inlägg: 211
Blev medlem: 2010-01-23

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Wayne »

Sämst på plan: domarna.

Sämst utanför plan: kommentatorn.

För övrigt är Staffan Kronwall ruskigt jävla bra, synd bara att han var högst inblandad i 0-3-målet.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

Hovet är den enda arenan där hemmalaget ALDRIG har någon fördel av domar-aset. Ute i landsbygden radar domarna upp tvåor på bortalaget och låter hemmalaget spela PP halva matcherna. Speciellt uppe i Norrland. Jag förstår inte riktigt ekvationen... vi har överlägset bäst stämning på läktarna, men har nästan alltid en neutral domare eller en domare som dömer mot oss. Och det är verkligen inte ett skämt heller.

Kanske är det så att fittan som dömer för dagen vill visa sig duktig och kunna stå emot publiktrycket, och därför dömer tvärtemot vad publiken skriker.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av sensei »

Patetisk domarinsats, när #14 vem fan det nu är vet med sig att han tar en tveksam utvisning så kan han väl för fasiken ta lite feedback från Mackan
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av tomten »

Fan så missar jag säkert den intressantaste delen av matchen..... Jävla csport! :evil: :evil: :evil:

Ställningen är 1-3 sedan börjar det lagga... när streamen kommer tillbaka står det 2-3 och mackan går av planen.... vad hände, varför va mackan sur?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Domarstandarden i ES är överlag väldigt låg, inget nytt på den fronten.
Men att snacka sig till matchstraff är lägre, Mackan borde veta bättre.


Bra uppryckning i 2:a
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:Hovet är den enda arenan där hemmalaget ALDRIG har någon fördel av domar-aset. Ute i landsbygden radar domarna upp tvåor på bortalaget och låter hemmalaget spela PP halva matcherna. Speciellt uppe i Norrland. Jag förstår inte riktigt ekvationen... vi har överlägset bäst stämning på läktarna, men har nästan alltid en neutral domare eller en domare som dömer mot oss. Och det är verkligen inte ett skämt heller.

Kanske är det så att fittan som dömer för dagen vill visa sig duktig och kunna stå emot publiktrycket, och därför dömer tvärtemot vad publiken skriker.
Dagens "rättsskipare" är samma äckel som dömde oss i en bortamatch mot Skellefteå säsongen 08/09 om jag inte missminner mig. Och han var om möjligt brutalt mycket sämre då, just åt vårat håll. Undrar om inte den där Claesson sysslar med någon slags kampanj för att göra livet surt för alla Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:Hovet är den enda arenan där hemmalaget ALDRIG har någon fördel av domar-aset. Ute i landsbygden radar domarna upp tvåor på bortalaget och låter hemmalaget spela PP halva matcherna. Speciellt uppe i Norrland. Jag förstår inte riktigt ekvationen... vi har överlägset bäst stämning på läktarna, men har nästan alltid en neutral domare eller en domare som dömer mot oss. Och det är verkligen inte ett skämt heller.

Kanske är det så att fittan som dömer för dagen vill visa sig duktig och kunna stå emot publiktrycket, och därför dömer tvärtemot vad publiken skriker.
Ja, ganska välkänt faktum detta. Se t.ex vad som skrevs på Brynäs forum innan matchen;

DIF's 3:e lina känns jobbig
Widing-Ekman-Nilson
En gammal Brynäsare i Widing, ett hatobjekt i Ekman och en grymt skicklig Nilson..
Lite utrymme till dessa herrar tack.
Det känns viktigt att vi håller oss från utvisningsbåset ikväll. Fast möter man Djurgården på bortaplan så brukar det betyda hemmadomare ;)
MarcusElving Idag kl. 18:00
Senast redigerad av Jim Morrison den 2010-10-19 19:34:13, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Enbom »

Sandberg SER iaf stabil ut. Det har Mark aldrig gjort, även om han nästan hållit nollan.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Kall-El »

Brukar inte gnälla på domarna, men nu är måttet rågat.

i PP får en av våra spelare klubban bortslagen med ett yxhugg utn reaktion från domarna.

Tjärnqvist får en crosschecking i ryggen utan reaktion från domarna.

Otto gör en enligt mig okej liten hakning under handskarna på en BIF-spelare. Han får 2 minuter.

Ölvestad vill åka framåt efter en puck och blir hindrad av en BIF-spelare. Slutresultat en tvåa för Ölvestad.

Den enda utvisningen vi skulle haft denna period är tvåan för puck-out.

BIF skulle haft 3 utvisningar till.

Är det min inbillinng eller är det inte väldigt ofta så att just Claesson är inblandad ofta när det döms dåligt?

BIFs mål är för övrigt bedrövliga. första tar på en spelare och ställer Mark.

Det andra är en jättetavla av samma kille.

3an såg inte direkt otagbar ut heller.
Användarvisningsbild
Bastard47
Inlägg: 176
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Bastard47 »

Lee Harvey Oswald skrev:Domarstandarden i ES är överlag väldigt låg, inget nytt på den fronten.
Men att snacka sig till matchstraff är lägre, Mackan borde veta bättre.


Bra uppryckning i 2:a
Fick han verkligen matchstraff? Tyckte speakern sa att han fick 10 minuter. Rätt förvirrande dock eftersom han lämnade isen
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av tomten »

Wikegård tippar alltid fel... så nu vet vi att det inte blir 4-4. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Hade vi verkligen bara tre skott i andra perioden?
Expert.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av jensa85 »

Kall-El skrev:Brukar inte gnälla på domarna, men nu är måttet rågat.

i PP får en av våra spelare klubban bortslagen med ett yxhugg utn reaktion från domarna.

Tjärnqvist får en crosschecking i ryggen utan reaktion från domarna.

Otto gör en enligt mig okej liten hakning under handskarna på en BIF-spelare. Han får 2 minuter.

Ölvestad vill åka framåt efter en puck och blir hindrad av en BIF-spelare. Slutresultat en tvåa för Ölvestad.

Den enda utvisningen vi skulle haft denna period är tvåan för puck-out.

BIF skulle haft 3 utvisningar till.

Är det min inbillinng eller är det inte väldigt ofta så att just Claesson är inblandad ofta när det döms dåligt?

BIFs mål är för övrigt bedrövliga. första tar på en spelare och ställer Mark.

Det andra är en jättetavla av samma kille.

3an såg inte direkt otagbar ut heller.
Jag inbillar mig precis samma sak.
Skriv svar