Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: ok

Inlägg av Erik I »

micke_1891 skrev:Härligt att Tomas som varit lite kritiserad får trycka dit 2 puckar. Och jag personligen har varit besviken på hans poängfacit men får hoppas att han blir mer inblandad när det gäller mål framöver.

Föressten brukar Linkan skjuta så många skott som han gjorde nu?
Vi har nog lite flyt också, sen är det faktiskt ett resultat av att spelarna kämpar bättre än innan. Tycker det känns som vi spelar som ett stabilt mittenlag nu utan de frapperande misstag som gjort tidigare.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Linköpings HC - Djurgårdens IF 2-3 sd (1-0, 0-2, 1-0, 0-1)

Linköping fick en bra start på hemmamatchen mot Djurgården. Fredrik Emwall gav laget ledningen genom första periodens enda mål. Djurgården vände underläge till ledning i den andra perioden. Stockholmslagets mål gjordes av Thomas Johansson och Jimmie Ölvestad. Linköping kom igen i den tredje periodens inledning då Joakim Eriksson utjämande ställningen till 2-2. Erikssons mål tog matchen till förlängning där Djurgården drog det längsta strået. Thomas Johansson gjorde sitt andra mål i matchen och gav sitt Djurgården extrapoängen.

Noterbart
Djurgårdens matchvinnare Thomas Johansson lämnade just Linköping inför den nuvarande säsongen. Fredrik Bremberg noterades för två assist, vilket innebär att DIF-forwarden gjort tio poäng på sina fem senaste matcher.
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

Re: ok

Inlägg av micke_1891 »

Erik I skrev:
micke_1891 skrev:Härligt att Tomas som varit lite kritiserad får trycka dit 2 puckar. Och jag personligen har varit besviken på hans poängfacit men får hoppas att han blir mer inblandad när det gäller mål framöver.

Föressten brukar Linkan skjuta så många skott som han gjorde nu?
Vi har nog lite flyt också, sen är det faktiskt ett resultat av att spelarna kämpar bättre än innan. Tycker det känns som vi spelar som ett stabilt mittenlag nu utan de frapperande misstag som gjort tidigare.

Visst vi har flyt, men det ska tilläggas att det flytet hade DIF inte när de gick som sämst. Det är härligt att se spelarna ge mycket i varje byte det som behöver förbättras är spelet i sig och sen att de ska skjuta mer.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Jordan
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-01-26
Ort: Hufvudstaden
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Yes! Härligt, DIF! Riktigt skönt med 2 poäng. :D

DIF mot slutspel!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n


Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

7 poäng mer än Mora med 1 match mer spelad. Ser ganska lovande ut inför fortsättningen.
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Inlägg av espen21 »

Nyss hemkommen från cloetta center. Underbar seger idag måste jag säga!

Vi spelade riktigt dåligt stundtals och hade vi inte haft Lassila (vad har hänt!?) så hade vi inte haft en chans. Noterade att Marusak inte var med, nån som hört nåt? Bremberg 2 p idag igen. Världsklass!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Underbart grabbar!

Åh en sådan härlig dag, gamla fina Djurgårn vann
Sjunger avgå Johnny...
Bjorne
Inlägg: 37
Blev medlem: 2006-10-21

Inlägg av Bjorne »

Härligt att höra klacken på radion.Skönt med 2 pinnar.Nu ser det ut som att man kanske kommer iväg till timrå på lördag

Hörde att det va nära supporterbråk i linköping idag också
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

3 stycken DIF-spelare som gjorde 2 poäng idag :D Känns samtidigt skönt att veta att Djurgården tar poäng fast de inte spelar alltför bra. Hoppas Morten och Jiri är tillbaka på Lördag.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: ok

Inlägg av Erik I »

micke_1891 skrev:3 stycken DIF-spelare som gjorde 2 poäng idag :D Känns samtidigt skönt att veta att Djurgården tar poäng fast de inte spelar alltför bra. Hoppas Morten och Jiri är tillbaka på Lördag.
Precis, sånt flyt man måste ha om man skall klättra.
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Inlägg av espen21 »

Det är som ni påpekat otroligt starkt gjort att vinna även om man inte lirar bra. Såna vinster kan va jäkligt sköna dom med!

Klacken var underbar idag med, klasser bättre än linköpings, vilket iofs inte säger mycket men ändå. Men vad är det här för fjanteri?http://expressen.se/index.jsp?a=838611
Goordon
Inlägg: 9
Blev medlem: 2006-11-30

Inlägg av Goordon »

Riktigt skönt med 2 poäng idag :D
Imponerande att DIF klacken sjöng ut LHC klacken , iallafall vad jag hörde på webbradion ! :)

_____________________________________________________

SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅRN NU
JA
Inlägg: 46
Blev medlem: 2007-01-18
Ort: Norrköping

Inlägg av JA »

Postade det här på JK:s forum. Gör samma sak här, om det går för sig.


Hemma igen efter turen till hålan. Ett par reflektioner: Det var lite slutspelshockey över det hela, med mängder av hårda, tuffa och faktiskt rätt så brutala tacklingar emellanåt. Visserligen ganska kul att se sånt, men matchen och spelet i övrigt nådde aldrig några högre höjder. Det gjorde inte domare Sjöberg heller. Vilken pajas.

DIF kom för övrigt totalfel in i matchen, och att Slaka inte avgjorde kalaset redan i början av andra perioden kan man tacka Lassila för.

MEN! Djurgården är i år ett slutspelslag - det kan jag nästan garantera efter kvällens match. Sjukt starkt att lyckas knipa två pinnar på enbart vilja. Grabbarna är ett gäng hjältar och krigare. Respekt!

Stämningsmässigt? Njae. Var väl ett hundratal (?) som försökte ta ton och det lät väl stundtals rätt hyfsat. Mer behövdes heller inte för att sjunga ut Sveriges vidrigaste Kalle Anka-supportrar (sjöng dom över huvud taget?).

Sen chokladhyddan. Suck, suck, suck! Fint, modernt, proffsigt, whathever - men något drag kan det aaaaaldrig bli i den där hallen. Den är som byggd för att Gösta, 73, ska kunna ta med sig barnbarnen på hockey ett par gånger per säsong. Jag är så jävla glad att Hovet finns. Jag hatar etage.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Om någon vill ha sig ett gott skratt så rekommenderar jag starkt att ni tar er en titt på "Ribbens" agerande 1.03 in på highlightsfilmen på hockeyligan.se

Material för "100 höjdare" enligt mig.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

*Knirre skrev:Om någon vill ha sig ett gott skratt så rekommenderar jag starkt att ni tar er en titt på "Ribbens" agerande 1.03 in på highlightsfilmen på hockeyligan.se

Material för "100 höjdare" enligt mig.
Ja, jag höll på o sätta kvällsmackan i halsen när jag såg det! :D
Va fan gör han?
Blue Brigade Sthlm
Skriv svar