Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev:
Figren och Spencer Abbot så har vi ett konkurrenskraftigt anfall också. En av dem minst. Räknar med att Lilja försvinner innan 15 juni.
Räcker med Abbott om vi förlänger med Dick. Precis som du säger, så har jag också räknat hela tiden med att Lilja kommer att försvinna!

Hedman - Josefson - Abbott
Axelsson - Strandberg - Bergfors
Haga - Wandell - Guter
Hank - Östman - Possler
Grewe - Falk - Holtz

Walli på utlån och lös Ågren. Bemström in på lån som en saftig bonus! Sen kan jag tänka mig att hävda en viss nöjdhet med hela truppen. Inte bara backsidan! Målvaktssidan är spännande och som sagt, så bra jag tror att den kunde bli, utan overkliga pengar.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Abbott går till Leksand.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

mb81 skrev:Abbott går till Leksand.
Dom har ju råd.....
Antti Pekka Lamberg
Inlägg: 8
Blev medlem: 2018-09-22

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Antti Pekka Lamberg »

Vad händer med Peppe Lundh? Är väl en perfekt ersättare till Lilja om han drar.

Oavsett om Lilja blir kvar eller ej behöver vi någon spetsforward. När Robban säger att laget ska bli mer likt det 17/18 så räknar jag med att Dick inte blir kvar. Mer troligt då med Figren, som ju dock inte alls är på samma nivå.

Drömnamnet är ju Mario Kempe men han måste väl få KHL-bud om det inte blir NHL. Likaså med Kruger.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Antti Pekka Lamberg skrev: Drömnamnet är ju Mario Kempe men han måste väl få KHL-bud om det inte blir NHL. Likaså med Kruger.
Mario var ju i krokarna idag. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

https://www.difhockey.se/artikel/jnqnaj ... -lagbygget

Jocke uttalar sig om läget just nu. Väldigt stor chans att Alsing spelar hos oss hela kommande säsong. Hoppas också att det blir liknande situation med Bemström som med Jonte ifjol.

Undrar om vi har spikat truppen nu och håller en plats öppen för Bemström. Eller om vi värvar en ersättare för Bemström och sen ser honom som bonus.

Känslan är att Dick ansluter i slutet av sommaren.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Tror också det är så gott som spikat nu, däremot tror jag inte Dick fortsätter hos oss utan där måste vi ha in en klass-forward... speciellt då Jocke själv säger att våra målskyttar är Guter, Bema och Lilja.. känns inte stekhett i mina ögon, Bema kanske bara sjöng en sommar, Guter känns ju bara som det aldrig lossnar riktigt för i vårt lag och Lilja funkar så länge JJ är hel och serverar honom mackor.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Ingen fortsättning för Dick Axelsson, enligt honom själv till Hockeynews.
https://hockeynews.se/articles/9386/

Har fått besked om att truppen är full.

Edit. Kaos på forumet om 3..2..1..
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Sorgligt. Samtidigt hävdar han att vi har ambitioner om att vara en toppklubb.... Resultatet kommer tala för sig, och om hur mycket Jocke är ute och cyklar denna sillyn. Dumpar den lilla attityden vi hade i Dick och Urbom. Ersätter med intetsägande medelmåttor.

Nu får vi greppa väskorna och hoppas att backsidans puckskicklighet leker messias och håller skeppet flytande.

Som sagt, sorgligt. Förresten, Possler en närkampsspelare? Så mycket galen skit i hela artikeln...
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sauron »

Surt med Dicken. Vi hade behöver mer attityd och spelaprofiler som kan driva motståndet till vansinne, speciellt i ett eventuellt slutspel framåt våren... Med risk för att bli flamead här så hade jag personligen tagit Dick över Lilja sju dagar i veckan...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Jaha, 45mins efter mitt inlägg bekräftas det.. jävla skit, räcker som summering! Tack Jocke, kul att vi siktar på en bra grundserie men inte bryr oss ett skit om ett ev. slutspel!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Att Jocke E säger att Guter ses som spets är ett stort jävla skämt.

Vi kommer inte ha någon förstalina nästa säsong. PP kommer vara precis lika uselt som vanligt.
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Vore ju synd med en spelare som bryter DIF-mönstret.... Där alla ska vara mellanmjölk och ingen ska röra om. Ingen ska synas, alla ska göra precis likadant. Det vill säga, åka runt väldigt snabbt så länge vi slipper närkamper. Händer det, ska vi skicka i rundeln och hoppas på bättre lycka nästa gång. Vi får inte stå upp för varandra, för då kan det bli tvåor. Hettar det till ska vi titta ner och åka till båset. Då kanske vi istället får ett PP med oss, och där vet vi ju alla hur farliga vi är. Måste ju släppa någon gång...

Förlåt å Jockes vägnar Dick. Du är värd något bättre!

Obs Hårddraget naturligtvis. Men som några är inne på. Utan Dick så stannar vi i kvartsfinal den här säsongen.
Senast redigerad av Manijock den 2019-06-12 13:30:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Tråkiga är att det var nog def sista gången han lirar för oss... tror inte en kille som Dick tar väl vid två stycken "lol you have been fired"... sopig detta.. känns bara jävligare ju mer man tänker på det och tro fan vi kommer möta honom i ett framtida slutspel där han, på egen hand, kommer avgöra matcheserien... precis som han gjorde för oss mot FBK.

ren idioti att släppa honom, den kvaliteten för den prislappen är ju fan vinst på lotto.. Puckojocko! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Bevisar Jocke än en gång hur jävla dum han är. Dicken är skillnad på final och ut i kvarten i ett slutspel. Bra gjort

Kanske värva spets från Pantern istället? Nån som du lirade med i Finland? Herregud
Låst