Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev:
DIF_Soldier skrev:Sluta hacka på Jensen. Fan, finns det ingen, INTE EN KÄFT som lärt sig ett piss efter smutskastningen av Adam när han kom från Modo? Nu skulle samma bunt slicka damm för att ha honom kvar.

Robin har EN säsong bakom sig på elitnivå. Folk med kort minne är mänsklighetens största fiende.
Nee, kan ju bara prata för mig, men ingen kan ju se in i framtiden så man måste ju utgå från hur det ser ut/sett ut och säsongen som gick var inte jensen bra i alls.
Sen kanske han gör en resa till toppen som är ännu brantare än Adams eller så blir det inte bättre alls men det får tiden avgöra.
Han var inte bra men så dålig som alla vill få det till var han ändå inte. Godkända siffror för en andraslips i grundserien.
Det var väl det lilla han fick stå i slutspelet som var riktigt dåligt. Tyvärr blev han väl inkastad vid fel tillfällen där.

Han är fortfarande bara 23 och borde utvecklas i flera säsonger till. jag ser fortfarande stor chans att han blir en bra målvakt på SHL-nivå. Men som flera har varit inne på tidigare så känns det lite slumpartat vilka målvakter som blir toppmålvakter eller inte.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Sluta hacka på Jensen. Fan, finns det ingen, INTE EN KÄFT som lärt sig ett piss efter smutskastningen av Adam när han kom från Modo? Nu skulle samma bunt slicka damm för att ha honom kvar.

Robin har EN säsong bakom sig på elitnivå. Folk med kort minne är mänsklighetens största fiende.
Dessutom med högst respektabla siffror på mängden matcher han förväntades spela.
Expert.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Frankie »

Alltså bara för att reda ut begreppen. Svedberg var väl f*ttan i brynäsbåset som ryckte tag i Nisse Ekmans klubba så att det kokade över och han gjorde den där slashen på en annan oskyldig spelare som han trodde var på honom?

Det var ju någon som hade spelat som junior hos oss iaf. Eller blandar jag ihop något namn?


Har jag rätt så spelar det ingen som helst roll vad detta råttpack presterar i vår tröja och förtjänar inte någon respekt över huvudtaget!
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Frankie skrev:Alltså bara för att reda ut begreppen. Svedberg var väl f*ttan i brynäsbåset som ryckte tag i Nisse Ekmans klubba så att det kokade över och han gjorde den där slashen på en annan oskyldig spelare som han trodde var på honom?

Det var ju någon som hade spelat som junior hos oss iaf. Eller blandar jag ihop något namn?


Har jag rätt så spelar det ingen som helst roll vad detta råttpack presterar i vår tröja och förtjänar inte någon respekt över huvudtaget!
Och filmade av Fimpens vinddrag på Hovet.... Vi är verkligen de lättkränktas förening. Vad är så hemskt med dessa små hyss? En filmning är visserligen pinsamt, men det sysslade Högström med upprepade gånger hos oss för att bara nämna en.

Sen angående tjuvnypet med Nisses klubba. Honken Sr nitade en motspelare som passerade förbi båset i något annat SHL-lag... Frölunda va? Är han också råttpack? Vi är väldigt snabba att fördöma spelare för skitsaker numera.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Svedberg känns väntad och logisk. Tror det kan bli riktigt bra faktiskt, det mesta finns ju på plats av vad man vill ha av en keeper.

De som kritiserat Adam regelbundet borde vara nöjda? I Svedberg får vi en rutinerad målvakt i en bra ålder som gjort det bra i de stora ligorna. Han är fostrad i våra egna led, han kan SHL, är rimligtvis väldigt revanschsugen efter fjolåret och sist men inte minst så är han en av få i vår trupp som vunnit sm-guld.

Därtill är det förmodligen inte den dyraste av målvakter så det lämnar utrymme till att förstärka truppen om behov uppstår längs vägen beroende på hur säsongen artar sig.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Svedberg känns bra!

Timrås försvarsspel var som en hönsgård och över 55 omgångar kan inte ens superman rädda matcher varje gång.

Vi har bättre försvar och kan Mikko jobba med honom och få upp självförtroendet så kommer detblir kanon.

Dessutom har han vunnit SM guld tidigare och stod på huvudet dom matcherna. Vilket är precis vad vi behöver!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Borde inte en målvakt som spelar i ett bottenlag egentligen ha väldigt bra möjligheter "att visa upp sig från sin bästa sida"? Jag menar han borde ju rimligtvis få mängder med skott och chanser emot sig och borde därför ha det relativt enkelt "att glänsa". I min värld borde det vara svårare "glänsa" i ett lag som släpper till få chanser, men när de väl kommer chanser blir de riktigt farliga.

Med andra ord tycker inte jag att man kan skylla Svedbergs svaga förra säsong på att laget i övrigt var svagt. Han borde fortfarande som målvakt kunnat visa hög klass. ( Något han kanske inte gjorde i så stor omfattning. )

Vidare har vi ett annat bekymmer med denna målvakt frånsett det rent sportsliga nämligen det faktum att jag reser vissa frågetecken kring hans vilja/mentala styrka/inställning. Svedberg värvades väl in till TIK för att vara deras stjärna, eller deras pålitliga klippa att luta sig emot när det blåser snålt. När det kommer till detta tycker jag Svedberg misslyckats en del där hand bland annat visat upp tendenser på svag mental styrka och ibland åkt omkring och visat upp "mindre bra kroppsspråk" eller försökt filma till sig fördelar.

Jag säger inte att dessa antaganden är sanna utan bara sådant som jag själv tycker mig ha snappat upp när jag sett Svedberg lira hockey.

Hoppas dock innerligt att texten ovan blir en ordentlig antijinx och att Svedberg bevisar att jag i detta fall var helt fel ute.

***

Överlag känns lagbygget obehagligt "mjäkigt" och mellanmjölkaktigt. Är väldigt oroad över att det inte finns någon i laget som kan ta över Urboms spetsegenskaper t ex. När det avslutningsvis kommer till "mellanmjölksepitetet" menar jag att vårt lagbygge består av väldigt många "medelspelare" ( I brist på ett bättre ord. )

Skulle jag t ex kika på våra forwards menar jag att vi nog snarast har två andralinor och två stycken tredjelinor. Tyvärr saknar vi i mångt och mycket en förstalina, vilket vi till viss del gjorde redan förra säsongen. ( Spelare som Brodin och Lilja är för mig spelare för en andralina.) Ett faktum som troligtvis var en av orsakerna till att vi åkte på däng mot VFHC. De hade den offensiva spetsen som kunde avgöra matcher till deras fördel, inte minst i PP.

Min slutsats är därför att detta lagbygge fullkomligt skriker efter minst en offensivt kreativt väldigt skicklig spelare. Antagligen skulle det till och med behövas två sådana spelare om vi menar allvar med att vilja vara ett stabilt topp-6-lag. Och då har jag inte ens nämnt den uppenbara risken att vi kan sakna defensiv backklippa till nästa säsong.
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

Kall-El skrev:Borde inte en målvakt som spelar i ett bottenlag egentligen ha väldigt bra möjligheter "att visa upp sig från sin bästa sida"? Jag menar han borde ju rimligtvis få mängder med skott och chanser emot sig och borde därför ha det relativt enkelt "att glänsa". I min värld borde det vara svårare "glänsa" i ett lag som släpper till få chanser, men när de väl kommer chanser blir de riktigt farliga.

Med andra ord tycker inte jag att man kan skylla Svedbergs svaga förra säsong på att laget i övrigt var svagt. Han borde fortfarande som målvakt kunnat visa hög klass. ( Något han kanske inte gjorde i så stor omfattning. )

Vidare har vi ett annat bekymmer med denna målvakt frånsett det rent sportsliga nämligen det faktum att jag reser vissa frågetecken kring hans vilja/mentala styrka/inställning. Svedberg värvades väl in till TIK för att vara deras stjärna, eller deras pålitliga klippa att luta sig emot när det blåser snålt. När det kommer till detta tycker jag Svedberg misslyckats en del där hand bland annat visat upp tendenser på svag mental styrka och ibland åkt omkring och visat upp "mindre bra kroppsspråk" eller försökt filma till sig fördelar.

Jag säger inte att dessa antaganden är sanna utan bara sådant som jag själv tycker mig ha snappat upp när jag sett Svedberg lira hockey.

Hoppas dock innerligt att texten ovan blir en ordentlig antijinx och att Svedberg bevisar att jag i detta fall var helt fel ute.

***

Överlag känns lagbygget obehagligt "mjäkigt" och mellanmjölkaktigt. Är väldigt oroad över att det inte finns någon i laget som kan ta över Urboms spetsegenskaper t ex. När det avslutningsvis kommer till "mellanmjölksepitetet" menar jag att vårt lagbygge består av väldigt många "medelspelare" ( I brist på ett bättre ord. )

Skulle jag t ex kika på våra forwards menar jag att vi nog snarast har två andralinor och två stycken tredjelinor. Tyvärr saknar vi i mångt och mycket en förstalina, vilket vi till viss del gjorde redan förra säsongen. ( Spelare som Brodin och Lilja är för mig spelare för en andralina.) Ett faktum som troligtvis var en av orsakerna till att vi åkte på däng mot VFHC. De hade den offensiva spetsen som kunde avgöra matcher till deras fördel, inte minst i PP.

Min slutsats är därför att detta lagbygge fullkomligt skriker efter minst en offensivt kreativt väldigt skicklig spelare. Antagligen skulle det till och med behövas två sådana spelare om vi menar allvar med att vilja vara ett stabilt topp-6-lag. Och då har jag inte ens nämnt den uppenbara risken att vi kan sakna defensiv backklippa till nästa säsong.
Tanken var väl också att Lilja - Josefson - Brodin skulle vara en andrakedja bakom Axelsson - Engqvist - Bergfors? Håller med i det du lägger fram.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Frankie skrev:Alltså bara för att reda ut begreppen. Svedberg var väl f*ttan i brynäsbåset som ryckte tag i Nisse Ekmans klubba så att det kokade över och han gjorde den där slashen på en annan oskyldig spelare som han trodde var på honom?

Det var ju någon som hade spelat som junior hos oss iaf. Eller blandar jag ihop något namn?


Har jag rätt så spelar det ingen som helst roll vad detta råttpack presterar i vår tröja och förtjänar inte någon respekt över huvudtaget!
Är du seriös? :lol: :lol:
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Yes. Filmningen mot Fimpen. Fasthållningen av Ekmans klubba. Och... https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-doda-mig

Välkommen Svedberg!
Expert.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Yes. Filmningen mot Fimpen. Fasthållningen av Ekmans klubba. Och... https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-doda-mig

Välkommen Svedberg!
Synd. Då blir det ingen Cehlin hos oss i höst.
Användarvisningsbild
BrynäsStockholm
Inlägg: 12
Blev medlem: 2018-12-01

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BrynäsStockholm »

Svedberg var en monster för oss 2012. Han och Silfverberg var största anledningen att vi vann guld. Med ett bättre försvar kommer han nog göra än bättre säsong än i Timrå.
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Finns väl ingen på allvar som tycker att vi ska plocka in Cehlin? Han är en underbar spelare men har vi inte haft nog med sådana spelare nu? Aka Fällström, Ante, Fernholm osv.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Finns väl ingen på allvar som tycker att vi ska plocka in Cehlin? Han är en underbar spelare men har vi inte haft nog med sådana spelare nu? Aka Fällström, Ante, Fernholm osv.
Är han friskförklarad(jag vet att risken är stor för återfall) och kan gå med på ett prestationsbaserat kontrakt ser jag inget problem med det.

Men givetvis ska vi inte lägga en stor lön på honom och planera med att han kan spela hela säsongen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Finns väl ingen på allvar som tycker att vi ska plocka in Cehlin? Han är en underbar spelare men har vi inte haft nog med sådana spelare nu? Aka Fällström, Ante, Fernholm osv.
Är han friskförklarad(jag vet att risken är stor för återfall) och kan gå med på ett prestationsbaserat kontrakt ser jag inget problem med det.

Men givetvis ska vi inte lägga en stor lön på honom och planera med att han kan spela hela säsongen.
Nej tack, nej nej nej tack.. räcker med alla andra chansningar som gått fel, orkar inte med fler på "day to day" en hel säsong. Sillen är en bra kille och bra lirare men nej, vi behöver spelare som håller en hel säsong, inte en packe halvtidare...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst