Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

SkönaDjurgårn skrev:Har du blivit galen, Salas?! :)

Broc var löjligt jäkla bra i både VIK och AIK. Efter det har jag dock ingen vidare koll men som sagt, gudabenådad.
Till att börja med, Broc Little är allt annat än billig.
Då återstår frågan, är han värd pengarna? För mig är svaret givet, absolut inte. Broc Little är en kille med hög högstanivå, men som å andra sidan är brutalt överskattad.

Hans fjolårssäsong var totalt usel. Efter en dålig start i Springfield Falcons blev han bortbytt till Iowa Wilds, för att sedan därefter avsluta säsongen i Jokerit och producerade ynka 5 poäng (3+2) på 16 matcher. Totalt blev det 13 poäng på 38 matcher, vilket imponerar föga med tanke på att AHL och SM-Liiga (i synnerhet) inte håller en allt för hög nivå.

Givetvis kan han säkert blomma ut igen och få tillbaka självförtroendet, men det är absolut inte en chansning jag vill göra. I så fall finns det flera spelare borta i Nordamerika som ser betydligt intressantare ut, och förmodligen även är betydligt billigare.

Linköping har råd att chansa, det har inte vi.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1854
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Fy i h*lvete va kul att höra!

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/s ... le39723.ab

Kronwall låter bra sugen på att avsluta sin karriär i Djurgården! :D
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

När man hör han säga att han följt DIF under hela säsongen och att han fortfarande får gåshud av atmosfären på Hovet så vet man att han kommer spela för DIF om några år. Finns ingen chans att han avslutar nån annanstans!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Fricke »

pulverapa skrev:
KS - Hemmamatch 5 skrev:
pulverapa skrev:Blotta tanken på att betala 250k/mån för en spelare som Johner ger mig rysningar.
Sen vill du Behålla Honken, Hank, Ahlén, Guter, Sörensen, Ljungh, Högström, Englund, Norell, Holm. Resten är inte intressant i SHL. Juniorer som knappt spelat räknar jag med att de stannar.

Vart får du siffran 250.000:- ifrån? Och hur skulle du resonera kring ett framtida lag? Du vill behålla en bråkdel av laget som spelade upp oss, men vad ska vi fylla på med? Du vill behålla i princip två kedjor och fyra backar. Vi ska alltså in med två kedjor till och tre backar till? Ska vi plocka hungriga spelare från Div.1 med den budgeten vi har eller hur resonerar du?
Jag var en av få som var positiv till att vi inte signade någon av våra bärande spelare förra säsongen. Det gick ju nästan för bra i slutändan.

Jag gissar att Johner ligger närmare 100k/mån nu i DIF vilket ger en enormt hög lön i SHL. Han känns inte värd de pengarna.

Att värva 5-6 forwards och 2-3 backar kan väl inte vara så svårt med ett tiotal miljoner extra i budgeten?
Det finns ju inget som säger att t.ex. Johner skulle få mer betalt i SHL än i Allsvenskan. Snarare konkurrensen med andra lag som bestämmer kostnad.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Sjöwall »

sthlm19 skrev:Connor McDavid bedöms väl vara världens bästa 97a. Han kommer aldrig lämna Nordamerika.
Precis. Han kan välja på seniorhockey i Europa eller dominera OHL ett år till. Sommaren 2015 går han som #1 overall.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av pulverapa »

Fricke skrev:
pulverapa skrev:
KS - Hemmamatch 5 skrev:
pulverapa skrev:Blotta tanken på att betala 250k/mån för en spelare som Johner ger mig rysningar.
Sen vill du Behålla Honken, Hank, Ahlén, Guter, Sörensen, Ljungh, Högström, Englund, Norell, Holm. Resten är inte intressant i SHL. Juniorer som knappt spelat räknar jag med att de stannar.

Vart får du siffran 250.000:- ifrån? Och hur skulle du resonera kring ett framtida lag? Du vill behålla en bråkdel av laget som spelade upp oss, men vad ska vi fylla på med? Du vill behålla i princip två kedjor och fyra backar. Vi ska alltså in med två kedjor till och tre backar till? Ska vi plocka hungriga spelare från Div.1 med den budgeten vi har eller hur resonerar du?
Jag var en av få som var positiv till att vi inte signade någon av våra bärande spelare förra säsongen. Det gick ju nästan för bra i slutändan.

Jag gissar att Johner ligger närmare 100k/mån nu i DIF vilket ger en enormt hög lön i SHL. Han känns inte värd de pengarna.

Att värva 5-6 forwards och 2-3 backar kan väl inte vara så svårt med ett tiotal miljoner extra i budgeten?
Det finns ju inget som säger att t.ex. Johner skulle få mer betalt i SHL än i Allsvenskan. Snarare konkurrensen med andra lag som bestämmer kostnad.
Alla spelare får bättre lön i SHL. Tvärtom när man åker ur.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Andspe skrev:Fy i h*lvete va kul att höra!

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/s ... le39723.ab

Kronwall låter bra sugen på att avsluta sin karriär i Djurgården! :D
Perfekt att han är 38 år fyllda när kontraktet går ut med Red Wings då.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Är det någon som ens har sett Urbom spela senaste säsongen (eller ens någonsin)? Han har väl inte gått jättebra i AHL i år va?

Jag tror inte att det räcker med Ahnelöv och Urbom till våran nuvarande backbesättning, inte en chans.

Om Robin Jacobsson ska in så ser jag inte var Urbom ska kunna fylla en roll.
Född till sportchef.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jacobsson/

Nu händer det nånting. Enligt madhawk så slåss vi och Leksand om Robin Jacobsson. Kan möjligtvis redan ha signat.
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-15 08:07:55, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Andspe skrev:Fy i h*lvete va kul att höra!

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/s ... le39723.ab

Kronwall låter bra sugen på att avsluta sin karriär i Djurgården! :D
Perfekt att han är 38 år fyllda när kontraktet går ut med Red Wings då.
Its nice how things turns out :D
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Robin Jacobsson måste väl också vara en värvning vi skulle rott hem om vi blivit kvar i HA va?
Född till sportchef.
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidDIF »

Hmm man börjar ju bli lite orolig nu när Jacobsson ryktas till oss.. Och Nyström signats..

Känns sådär men hoppas man har fel


Skickas från min iPhone via Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

android skrev:Robin Jacobsson måste väl också vara en värvning vi skulle rott hem om vi blivit kvar i HA va?
Känns onekligen så. Lite besviken är man hittils. Nyström sen rykten om Jacobsson.
Landar vi inte Tellan eller Ahnelöv snart så är jag lite orolig.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

android skrev:Robin Jacobsson måste väl också vara en värvning vi skulle rott hem om vi blivit kvar i HA va?
Min bedömning är att Jacobsson liksom Högström var värvningar som både skulle passa oavsett om det var HA eller SHL. Värvningar tänkta att gå in i första/andra backpar i Allsvenskan och kanske andra/tredje i SHL. Det var också min förklaring till längden på Högströms avtal.

Vi måste komma ihåg att målsättningen i år inte var att gå upp. Därför har huvuddelen av planeringen lagts på ett Allsvenskt scenario. Parallellt med detta har Challe letat spelare som kan passa även i SHL.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 443
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av John Terry »

Så Challe drar på semester/sponsorresa direkt efter kvalserien är slut. Okej...
Senast redigerad av John Terry den 2014-04-15 09:04:10, redigerad totalt 1 gånger.
Låst