Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Jag hoppas att Challe tar hjälp av nordamerikanska kontakter och scoutar i universitetsligorna i Nordamerika. Finns säkert en hel del fynd till en billig peng att göra där, även om det givetvis rör sig om chansningar.

Har ingen större koll på spelarna i sig, men det finns ett par som enligt eliteprospect ser intressanta ut, som till exempel:

Cody Wydo
Kevin Hayes
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Henke95 skrev:Broc Little anser jag är mycket intressant, inte minst eftersom han bevisligen inte riktigt håller NHL-klass men håller hög SHL-klass (ja, jag baserar detta på en säsong).

Har dock för mig att han ryktades till LHC men än så länge verkar ingenting vara klart.


LHC kommer presentera fyra nyförvärv den här veckan och med 99 procent säkerhet är Little en av dem.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Helt seriöst nu, vi bör satsa på att värva Connor McDavid till nästa säsong. Han är alldeles för bra för OHL och det hade säkertligen varit otroligt bra för hans utveckling att spela mot vuxna. Kommer gå först i draften nästa sommar och hade lätt snittat över 1p/match i SHL.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183442
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Jag hoppas att Challe tar hjälp av nordamerikanska kontakter och scoutar i universitetsligorna i Nordamerika. Finns säkert en hel del fynd till en billig peng att göra där, även om det givetvis rör sig om chansningar.

Har ingen större koll på spelarna i sig, men det finns ett par som enligt eliteprospect ser intressanta ut, som till exempel:

Cody Wydo
Kevin Hayes
Kevin Hayes rycker en del NHL-lag i då han verkar mindre sugen på att signa för Chicago.

Wydo spanade jag på också, men verkar spela på ett dåligt college i en dålig college division där spelare som gjort 40-50 poäng sedan lägger av eller knappt platsar i ECHL.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Usch vad segt det är. Landa Tellqvist snart!
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av medu82 »

Sjöwall skrev:Helt seriöst nu, vi bör satsa på att värva Connor McDavid till nästa säsong. Han är alldeles för bra för OHL och det hade säkertligen varit otroligt bra för hans utveckling att spela mot vuxna. Kommer gå först i draften nästa sommar och hade lätt snittat över 1p/match i SHL.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183442

Du tar första kontakt med hans agent och checkar läget, okej? :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

Sjöwall skrev:Helt seriöst nu, vi bör satsa på att värva Connor McDavid till nästa säsong. Han är alldeles för bra för OHL och det hade säkertligen varit otroligt bra för hans utveckling att spela mot vuxna. Kommer gå först i draften nästa sommar och hade lätt snittat över 1p/match i SHL.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183442
kommer gå högt i draften i sommar.(eller kanske nästa år?)

"Lätt snittat 1p/match" .. Tror det beror helt på vilka han får spela med. Det kommer han säkerligen göra om han får Sören och Guter/Jakobs/ny som kedjekamrater. och mycket PP-tid.

Ring Challe!!!!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Finns inte en chans i världen att en 97a som rankas sjukt högt kommer att lämna Kanada för SHL.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Fan va dött det är. Shit va drygt!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Magnutz »

Nyheter (ett måste så här i silly-tider)



Yes!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Jag är så jäkla besviken på Järlan. Jag förväntade mig spets inför kvalet.. 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
KennyF
Inlägg: 33
Blev medlem: 2014-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KennyF »

Kall-El skrev:Frågan är ju bara vilka löner de "bärande spelarna" i allsvenskan förväntar sig få i SHL?

Risken finns ju att de kommer bli för dyra sett till vad de presterar.
Räkna med 100.000 i månaden för de bästa
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sthlm19 »

Connor McDavid bedöms väl vara världens bästa 97a. Han kommer aldrig lämna Nordamerika.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Jag är så jäkla besviken på Järlan. Jag förväntade mig spets inför kvalet.. 8)
Mhmm! Hoppas Järlan jagar hem Challe från Costa Del Sol nu. ) (Skojar bara. Challe måste få vila)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Salas skrev:
Henke95 skrev:Broc Little anser jag är mycket intressant, inte minst eftersom han bevisligen inte riktigt håller NHL-klass men håller hög SHL-klass (ja, jag baserar detta på en säsong).

Har dock för mig att han ryktades till LHC men än så länge verkar ingenting vara klart.
Broc Little vill jag inte ha. Verkar bevisligen enbart producera i rätt omgivning, och hans senaste säsong imponerade inte. En spelare som håller hög klass i SHL ska dominera i finska ligan, och det gjorde Broc Little verkligen inte.
Har du blivit galen, Salas?! :)

Broc var löjligt jäkla bra i både VIK och AIK. Efter det har jag dock ingen vidare koll men som sagt, gudabenådad.
Låst