Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
KennyF
Inlägg: 33
Blev medlem: 2014-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KennyF »

SirDIFalot skrev:
Järlan skrev:Kan säga att challe är muntligt överens med Andreas Falk
Potentiellt troll här. Så ta inte det han skriver på allvar.
Att Challe är tyst är bra. Han jobbar i det tysta . Se hur han gjorde med Högström ingen hade en aning. Jakobs , need I Say more. Vi kommer alla att bli överraskade
KennyF
Inlägg: 33
Blev medlem: 2014-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KennyF »

Järlan skrev:
ciirree skrev:Alla som kommer med sådana påståenden utan någon som helst källa kan väl bara portas från denna tråd? Så trist!


Mycket möjligt men jag avslöjar dock inte mina källor!
Har du rätt blir du hjälte
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

adamvest skrev:
-daniel- skrev:
adamvest skrev:jag tror nyförvärv kommer dröja ett tag, VD:n har själv gått ut i media och sagt att de behöver externt tillskott. vilket jag också tror kommer ske.

Det är så otroligt viktigt att etablera sig iår för att inte riskera att åka ner, för sen blir ligan mer eller mindre stängd. Därför kommmer vi få se mer externt kapital. helt övertygad.
Vart har du läst detta?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8687582.ab

här har du :)
Jag tolkar det där uttalandet som ett sätt för VD att sätta press på beslutsfattarna i ärendet, inte som att vi har långt gångna planer att ta in extern finansiering.
Bild
KennyF
Inlägg: 33
Blev medlem: 2014-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KennyF »

KS - Hemmamatch 5 skrev:Jag har creepat det här forumet i några år nu. Men har tagit tag i saken och tänkte vara med och bidra.

Till att börja med kan jag säga att när jag tittade på Trophy-matcherna på försäsongen att jag var övertygad om att detta lag skulle gå hela vägen, men den tron sviktade strax innan Zabel fick säga adjö. Det Säcken fick till är helt otroligt. Men jag är övertygad om att det psykologiska med gruppkänsla väger tyngre än spelarkvalité och finska miljonvärvningar, sett till nästa års lag vore det förträffligt att satsa på att få ihop ett lag med samma känsla som årets upplaga av DIF. Den mentaliteten och den psykiska styrka som våra spelare visade denna säsong är otrolig.

Ni får ha överseende med att jag säkert upprepar något som redan skrivits här ett antal gånger, men första posten är första posten.

Nästa säsong:

Ahlén - Honk - Hank / Checkingline / Brunkarkedja / Energikedja

Behåll denna kedja och ge dom det dom vill ha, för mig har denna kedja varit genomgående stabil genom hela säsongen, dom har levererat det dom ska och mer därtill. Här har vi chansen att få till dom nya legendarerna, även om Honk börjar bli till åren tror jag han har mer att ge.

Sören - Ljungh - Jakobs/Saviano / Tredjelinan, +/- 0, till viss del poängproducerande

Sören skall definitivt få chansen i SHL, även om jag får lite Cehlin / Kempe vibbar av honom, med det menar jag att han är briljant i ena stunden för att sedan vara osynlig under en längre tid. Men får han chansen i SHL tror jag han tar den.

Ljungh skall också få chansen, han har visat en smartness och en kyla, även fast han kanske inte är bäst när det gäller så sjunker han inte lägre än sin lägstanivå, som jag denna säsong tycker har varit väldigt hög, att han trycker dit en och annan balja, där vissa är matchavgörande är bara en bonus. Ljung skall centra våran tredjelina nästa säsong.

Det är 50 / 50 på Jakobs och Saviano, jag tror att vi får en jämnare prestation sett till hela säsong om vi satsar på Saviano. Jakobs levererade när det gällde, men vi får inte glömma att nästa säsong kommer bli ett maratonlopp där vi först och främst måste satsa på att få till en jämn nivå på hela laget sett till hela säsong. Vågen väger över till Savianos fördel.

Guter - NY - Johner / Andralinan, poängproducerande

Guter har speed, målsinne och energi, sen ska vi ha in en ny center här. Något i stil med Enqvist / Ottosson. En lugn tvåvägscenter som kan leverera fina mackor till Guter och Johner. Johner har varit i Sverige i fyra säsonger och kontinuerligt producerat i Allsvenskan, jag tror att det är en sådan spelar som skulle leverar i SHL också, titta på en sån kille som Raffl, som gick från Allsvenskan till NHL, inga problem. Det är inte samma parametrar på dessa två herrar. Men jag tror på Johner.

Ny - Ny - Ny

Jag är övertygad om att vi måste få in en ny leadingline, i stil med Ölve - Otto - Nilsson under finalåret.

Spelar under kontrakt / juniorer som finns med i truppen nästa säsong antar jag hamnar på utlåning / extraspelar / ersätter skador. Har mest hopp gällande Heinerö då han i slutet på säsongen visade upp ett riktigt fint spelsinne kombinerat med en härlig halhet.

Sen har vi våra unge extraordinära backar.

Norell och Englund skall bara vara kvar, inget snack. Holm är absolut duglig på SHL-nivå även fast han har haft en tuff säsong. Högström är kylan själv och jag tror absolut han kan växa in i rollen som ledande PP-back i SHL. Arnesson ska vi slåss med näbb och klor för att ha kvar.

Sen ska vi ha in två backar, det har pratats om Ahnelöv och Fernholm, dessa två köper jag rätt av. Sjunde back vigs åt AOM. Skulle även kunda tänka mig att ta in en ny back i stil med Bobbo som lirade med oss under säsongen.

Högström - Fernholm
Englund - Ahnelöv
Norell - Holm
AOM / NY

Bort med resten, Timmy kapten lägger väl skridskorna på hyllan. Jag vill inte ha Nils Andersson kvar i laget, han är vad man kallar "prone to injury" och det förvånar mig inte alls att han skadat sig så mycket som han har gjort. Han visar på mycket offensiv kvalité, visst. Men det defensiva spelat och det slarv han uppvisar får mig att tvivla starkt på en Nisse i SHL.
Håller med om allt du skriver. Synergin i en sammansvetsad grupp är bättre än en kedja legoknektar. Är dock väldigt förtjust i Everberg, Zaar och Alvarez, för att inte tala om Bofors megacenter, som dock förlorar tvillingarna nu. Lite nytt i mycket bra gammalt, sa nån
KS - Hemmamatch 5
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-04-14
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KS - Hemmamatch 5 »

Sjöwall skrev:Hank - Honk - Ahlén är inte så jävla bra som ni tror. Denna kedja är så fruktansvärt tvärusla i mittzon så det är inte sant. Man hamnar allt för ofta under press i egen zon. Om man lyckas få ut pucken så är det bara en dump ner i motståndarnas zon för att sedan ta ett byte som gäller. Visst, kedjan kan sätta en jävla press i offensiven när man väl är där men det händer sällan.

Det jag stör mig på med denna kedja är att man dumpar ner pucken gång på gång på gång utan någon som helst tanke, man ger alltså bort pucken till motståndarna och hamnar i defensiv zon allt för ofta. Kedjan hade behövt en Sörensen eller Saviano som kan ta in pucken med kontroll i offensiven för att vara en bra kedja i SHL och då är det tyvärr Ahlén som inte håller.

Ahlén bra skridskoåkning? Jo tjena...
Dom är inte bra men dom är nödvändiga, inget snack om den saken. Tvärusla i mittzon vet jag inte om jag håller med om. Jag tycker laget som helhet har haft genomgående problem med spelet i mittzon, och att endast lasta det på denna kedja känns fel.

Stundtals fastlåsta i egen zon ja, men dom släpper inte in alltför många mål pga det. Honk hade +4, Ahlén och Tank hade +2.

Poängen är inte att dom ska vara bra. Dom ska göra sitt jobb, jag tror att dom kommer att göra det lika bra i SHL som dom gjorde det i Allsvenskan.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Behåll: Honken, Hank, Ahlén, Guter, Sörensen, Ljungh, Högström, Englund, Norell, Holm. Resten är inte intressant i SHL. Juniorer som knappt spelat räknar jag med att de stannar.
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av macin »

Om man kollar på SHL förra året så var det bara 4 spelare som snittade över en poäng per match. Man får nog inte stirra sig helt blind på att vi MÅSTE ha en leadingline som alla snittar 1ppg.

Många lag har en leadingline med spelare som snittat ca 0.75 och ändå varit med långt in i slutspelet. Växjö t.e.x.

Pontus Åberg snittade 0.60 och kom #31 i poängligan.
William Karlsson snittade 0.67 och kom #16 i poängligan, född 93.
Jesper Ollas snittade 0.74 och kom #11 i poängligan. Han hade i Leksand (när det var i HA) 124 poäng på 220 matcher, d.v.s 0.56 ppg.

Jag säger inte att spelare som Johner, Ljungh, Jakobs m.m kommer att kunna leda oss i SHL, men de har mycket väl potentialen för att klara av att producera, det tror jag innerligt.
KS - Hemmamatch 5
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-04-14
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KS - Hemmamatch 5 »

macin skrev:Om man kollar på SHL förra året så var det bara 4 spelare som snittade över en poäng per match. Man får nog inte stirra sig helt blind på att vi MÅSTE ha en leadingline som alla snittar 1ppg.

Många lag har en leadingline med spelare som snittat ca 0.75 och ändå varit med långt in i slutspelet. Växjö t.e.x.

Pontus Åberg snittade 0.60 och kom #31 i poängligan.
William Karlsson snittade 0.67 och kom #16 i poängligan, född 93.
Jesper Ollas snittade 0.74 och kom #11 i poängligan. Han hade i Leksand (när det var i HA) 124 poäng på 220 matcher, d.v.s 0.56 ppg.

Jag säger inte att spelare som Johner, Ljungh, Jakobs m.m kommer att kunna leda oss i SHL, men de har mycket väl potentialen för att klara av att producera, det tror jag innerligt.
Intressant. Med tanke på den omdiskuterade budgeten så anser jag att det bara är positivt att behålla spelare som Saviano, Ljung, Johner och Jakobs (som exempel). Känslan för varandra finns redan där plus att någon / några kommer få utväxling i SHL.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Blotta tanken på att betala 250k/mån för en spelare som Johner ger mig rysningar.
KS - Hemmamatch 5
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-04-14
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KS - Hemmamatch 5 »

pulverapa skrev:Blotta tanken på att betala 250k/mån för en spelare som Johner ger mig rysningar.
Sen vill du Behålla Honken, Hank, Ahlén, Guter, Sörensen, Ljungh, Högström, Englund, Norell, Holm. Resten är inte intressant i SHL. Juniorer som knappt spelat räknar jag med att de stannar.

Vart får du siffran 250.000:- ifrån? Och hur skulle du resonera kring ett framtida lag? Du vill behålla en bråkdel av laget som spelade upp oss, men vad ska vi fylla på med? Du vill behålla i princip två kedjor och fyra backar. Vi ska alltså in med två kedjor till och tre backar till? Ska vi plocka hungriga spelare från Div.1 med den budgeten vi har eller hur resonerar du?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Frågan är ju bara vilka löner de "bärande spelarna" i allsvenskan förväntar sig få i SHL?

Risken finns ju att de kommer bli för dyra sett till vad de presterar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

macin skrev:Om man kollar på SHL förra året så var det bara 4 spelare som snittade över en poäng per match. Man får nog inte stirra sig helt blind på att vi MÅSTE ha en leadingline som alla snittar 1ppg.
Det är intressant det där.
Linköping hade ju 3 av 5 spelare i Topp-5 poängligan, Kolarik, Hjalmarsson och Arlbrandt varav de två sistnämnda snittade över 1p/match. Och trots det så slutade Linköping 9a, (nu kom de ju endå ganska långt men bara pga av de dåliga systemet).
Det är viktigare att ha ett väl samspelat lag tror jag sen någon skyttekung och några spelare som kan göra andra bättre.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Angående löner så är har bloggen Löven4Ever satt ihop löner på de spelare som blivit avstängda under säsongen. Inlägget hittas här: http://blogg.vk.se/loven4ever/2014/04/1 ... n-boter-3/

Hela listan:
250 001 kr – 300 000 kr

Christian Berglund, Färjestad BK

200 001 kr – 250 000 kr

Mattias Sjögren, Linköping HC

170 001 kr – 200 000 kr

Richie Regehr, Modo

110 001 kr – 130 000 kr

Janne Sandström, Luleå HF

90 001 kr – 110 000 kr

Shawn Belle, Färjestad BK - Nic Angell, Karlskrona HK

70 001 kr – 90 000 kr

Daniel Rahimi, Linköping HC

50 001 kr – 70 000 kr

Anton Hedman, Luleå HF

35 001 kr – 50 000 kr

Teemu Käse, Malmö Redhawks - Mathias Tjärnqvist, Rögle BK - Alexander Hellström, Björklöven - Robin Alvarez, Malmö Redhawks – Fredrik Johansson, VIK Hockey

25 001 kr – 35 000 kr

Andreas Lindh, VIK Hockey - Lucas Sandström, Björklöven - Gustav Hjalmarsson, Björklöven - Teemu Lassila, Växjö Lakers – Daniel Wessner, BIK Karlskoga - Jesper Jensen, Rögle BK

10 001 kr - 25 000 kr

Tomas Bakros, SSK - Marcus Bohman, Asplöven HC - Oscar Engsund, Oskarshamn - Hampus Gustafsson, Troja/Ljungby - Viktor Mårtensson VIK Hockey, Linus Fröberg, SSK - David Liffiton, Malmö Redhawks – Joakim Nettelbladt, Troja/Ljungby
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF#1 »

android skrev:Angående löner så är har bloggen Löven4Ever satt ihop löner på de spelare som blivit avstängda under säsongen. Inlägget hittas här: http://blogg.vk.se/loven4ever/2014/04/1 ... n-boter-3/

Hela listan:
250 001 kr – 300 000 kr

Christian Berglund, Färjestad BK

200 001 kr – 250 000 kr

Mattias Sjögren, Linköping HC

170 001 kr – 200 000 kr

Richie Regehr, Modo

110 001 kr – 130 000 kr

Janne Sandström, Luleå HF

90 001 kr – 110 000 kr

Shawn Belle, Färjestad BK - Nic Angell, Karlskrona HK

70 001 kr – 90 000 kr

Daniel Rahimi, Linköping HC

50 001 kr – 70 000 kr

Anton Hedman, Luleå HF

35 001 kr – 50 000 kr

Teemu Käse, Malmö Redhawks - Mathias Tjärnqvist, Rögle BK - Alexander Hellström, Björklöven - Robin Alvarez, Malmö Redhawks – Fredrik Johansson, VIK Hockey

25 001 kr – 35 000 kr

Andreas Lindh, VIK Hockey - Lucas Sandström, Björklöven - Gustav Hjalmarsson, Björklöven - Teemu Lassila, Växjö Lakers – Daniel Wessner, BIK Karlskoga - Jesper Jensen, Rögle BK

10 001 kr - 25 000 kr

Tomas Bakros, SSK - Marcus Bohman, Asplöven HC - Oscar Engsund, Oskarshamn - Hampus Gustafsson, Troja/Ljungby - Viktor Mårtensson VIK Hockey, Linus Fröberg, SSK - David Liffiton, Malmö Redhawks – Joakim Nettelbladt, Troja/Ljungby
Fan, tjänade Lassila så lite?!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
KennyF
Inlägg: 33
Blev medlem: 2014-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av KennyF »

ciirree skrev:
BaronVonDif skrev:
ciirree skrev:Åååh va tyst det är kring Silly nuuue... jobba Challe, jobba!
Challe är i Spanien, lär inte hitta mycket av intresse där?
Dåligt läge att ta semester.
Att Challe är återhållsam med kommentarer. Fler än han borde tänka först och sen inte säga nåt

– Skönt. Nu går de in till derbyt med helt fel känsla, säger Erton Fejzullahu.
Låst