Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFLuWi
Inlägg: 2522
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

ken1968 skrev: 2022-04-20 10:46:23
Morwiin skrev: 2022-04-20 10:31:28
Daven skrev: 2022-04-20 10:06:41 Vet inte om det tagits upp här men, Cederqvist har för ett tag sen börjat följa Leksand på Instagram.
Han är ju redan avskriven ifrån oss tyvärr. Och ja enligt madhawk så är det Leksand som gäller.
Så länge han inte har ett kontrakt med trottoarklubben, så finns ännu chansen att han likt Rensfelt skulle stanna, tror fortfarande att KG försöker, och det är nog större chans nu då vi håller på att bygga det starkaste HA laget nånsin att han stannar, men visst det kanske bara är drömmar från mig.
Borde som sagt inte vara helt omöjligt.
Hos oss får han spela i en förstakedja med NHL-NLA-VM och OS-meriterade spelare, han får logga mycket istid varje match, inför en tränare som är en erkänt duktig spelarutvecklare i en förening som är känd för att producera NHL-spelare.

I Leksand får han sitta och titta på när importspelare loggar istid, slåss om att lira andra- eller tredjelina, inför en coach som som verkar direkt obehaglig. Dessutom i en förening som är känd för att fiffla och inte har producerat något av rang sen Dackefejden. Visserligen för en något högre månadslön. Men en spelare som siktar mot NHL borde kanske inte ha något högre månadslön som drivkraft i hans ålder.

Men vad vet jag?
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Burvaktarn skrev: 2022-04-20 10:22:07 Fick detta till mig att det är nära kontrakt för nästa år, förstod det som att Tim Söderlund och William Lagesson blivit konsulterade kring Mike

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... kesselring
Aktuell som värvning nu för en säsong framöver alltså?
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Lakrisal skrev: 2022-04-20 10:44:48
Manijock skrev: 2022-04-20 09:48:20
Exile skrev: 2022-04-20 09:32:20 Nyp mig i armen...fy satan vilken forwardssida vi redan har just nu! Bara faktumet att vi kan centra Rensfeldt/Krüger i HA är helt otroligt!

Lös målvaktsfrågan och få in 1-2 spets på backsidan så kan detta bli riktigt jävla bra! Stoppel är helt fantastiskt!

Jag skulle faktiskt bli lite orolig om det visar sig att Stoppel ger förstaspaden till Svedberg...Målvakten är ändå den absolut viktigaste pjäsen, Svedberg är tyvärr allt för skadebenägen samt har gått ner sig rejält pga skador/ålder.
Ska vi ändå riskera med den positionen så är Alsenfeldt ett fan så mycket bättre alternativ än Svedberg. Där snackar vi spetskompetens om det skulle falla väl ut. Dessutom en riktig pappa till unga Lindbom. Svedberg känns som ett högt spel med väldigt lite att vinna.
Har tydligen varit ett svin mot Marmenlind och spridit osämja i gruppen, därför han får gå. Så nej tack till Alsenfelt
Jasså? Trodde Oscar var allmänt uppskattad överallt. Känns nästan för mesig när man hör honom. Skulle han vara en ulv i fårakläder ska han naturligtvis inte komma hit.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Ludvig Rensfeldt en riktig ledare.
Senast redigerad av klintan85 den 2022-04-20 11:44:08, redigerad totalt 2 gång.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

För knäskadade målvakten Niklas Svedberg är läget osäkert. Svedberg vill gärna fortsätta i Djurgården, men har man råd att vänta på honom?

– Vi har en dialog, men han har en lång rehabprocess fortfarande innan vi vet hur den går och var han kommer att befinna sig. Vi har en öppen dialog vad gäller honom, men också när det gäller andra målvakter. Det måste vi ha, säger Stoppel.


Backen Marcus Högström har haft skadebekymmer sedan i november och ser inte ut att bli kvar.

– Det är lite som Svedberg. Hans kontrakt går ut och vi vet inte hans status om han ens ska kunna spela. Han ligger rätt långt bort i våra tankar om vi ska vara ärliga. Vi ska inte göra om samma misstag att vi går in med en trupp som har för stark skadehistorik. Framför allt inte på så viktiga spelare, säger K-G Stoppel.


https://hockeynews.se/articles/24121/

K-G:s nyktra syn på saker är en sån jävla frisk fläkt i den här föreningen. Tänk vart vi hade stått idag om Jenny och K-G jobbat närmre det sportsliga snarare än de ansvariga vi haft istället.

Cederqvist bekräftas också utgå. Surt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Inga fler transatlanter som aldrig spelat i Europa det blir bara flopp. Hellre in med fler Juniorer. Oskar Alsenfelt har fått gå från Malmö, kan vara en bra värvning om det går.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Burvaktarn
Inlägg: 45
Blev medlem: 2016-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Burvaktarn »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-20 11:04:10
Burvaktarn skrev: 2022-04-20 10:22:07 Fick detta till mig att det är nära kontrakt för nästa år, förstod det som att Tim Söderlund och William Lagesson blivit konsulterade kring Mike

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... kesselring
Aktuell som värvning nu för en säsong framöver alltså?
Ja det var så jag tolkade det, som jag förstod det handlar det om ett lån från Edmontons Org på 1år
peter johansson
Inlägg: 241
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Lakrisal skrev: 2022-04-20 10:44:48
Manijock skrev: 2022-04-20 09:48:20
Exile skrev: 2022-04-20 09:32:20 Nyp mig i armen...fy satan vilken forwardssida vi redan har just nu! Bara faktumet att vi kan centra Rensfeldt/Krüger i HA är helt otroligt!

Lös målvaktsfrågan och få in 1-2 spets på backsidan så kan detta bli riktigt jävla bra! Stoppel är helt fantastiskt!

Jag skulle faktiskt bli lite orolig om det visar sig att Stoppel ger förstaspaden till Svedberg...Målvakten är ändå den absolut viktigaste pjäsen, Svedberg är tyvärr allt för skadebenägen samt har gått ner sig rejält pga skador/ålder.
Ska vi ändå riskera med den positionen så är Alsenfeldt ett fan så mycket bättre alternativ än Svedberg. Där snackar vi spetskompetens om det skulle falla väl ut. Dessutom en riktig pappa till unga Lindbom. Svedberg känns som ett högt spel med väldigt lite att vinna.
Har tydligen varit ett svin mot Marmenlind och spridit osämja i gruppen, därför han får gå. Så nej tack till Alsenfelt
Har "tydligen varit" låter inget säkert om du frågar mig hoppas dom kollar upp detta ordentligt om det skulle bli aktuellt för Alsenfelt vore en grym förstärkning.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

''Vi ska inte göra om samma misstag att vi går in med en trupp som har för stark skadehistorik'' - KG-Stoppel

Se och lär Joakim Eriksson.

Kaxigt förövrigt att göra klart med Krüger och Rensfeldt och samtidigt jaga Norman :lol:

Herrejävlar vilken hjälte till sportchef.
Spela fult
Wishes
Inlägg: 2812
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Wishes »

jsson skrev: 2022-04-20 11:38:45 För knäskadade målvakten Niklas Svedberg är läget osäkert. Svedberg vill gärna fortsätta i Djurgården, men har man råd att vänta på honom?

– Vi har en dialog, men han har en lång rehabprocess fortfarande innan vi vet hur den går och var han kommer att befinna sig. Vi har en öppen dialog vad gäller honom, men också när det gäller andra målvakter. Det måste vi ha, säger Stoppel.


Backen Marcus Högström har haft skadebekymmer sedan i november och ser inte ut att bli kvar.

– Det är lite som Svedberg. Hans kontrakt går ut och vi vet inte hans status om han ens ska kunna spela. Han ligger rätt långt bort i våra tankar om vi ska vara ärliga. Vi ska inte göra om samma misstag att vi går in med en trupp som har för stark skadehistorik. Framför allt inte på så viktiga spelare, säger K-G Stoppel.


https://hockeynews.se/articles/24121/

K-G:s nyktra syn på saker är en sån jävla frisk fläkt i den här föreningen. Tänk vart vi hade stått idag om Jenny och K-G jobbat närmre det sportsliga snarare än de ansvariga vi haft istället.

Cederqvist bekräftas också utgå. Surt.
Älskar hur K-G droppar små stickiga pikar här och var till tidigare sportslig ledning :lol:
Stolt, men aldrig nöjd
Mårten_
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-11-09

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mårten_ »

Söderlund - Kruger - Brodin
Norman - Rensfeldt - Ny
Öhgren - Östlund - Lekkerimäki
Forsberg - Jellvik - Berglund

:o Ser ju ganska bra ut.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av robin_dif »

Burvaktarn skrev: 2022-04-20 10:22:07 Fick detta till mig att det är nära kontrakt för nästa år, förstod det som att Tim Söderlund och William Lagesson blivit konsulterade kring Mike

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... kesselring
Han följer även DIF på insta
maag80
Inlägg: 72
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av maag80 »

Wishes skrev: 2022-04-20 12:46:08
jsson skrev: 2022-04-20 11:38:45 För knäskadade målvakten Niklas Svedberg är läget osäkert. Svedberg vill gärna fortsätta i Djurgården, men har man råd att vänta på honom?

– Vi har en dialog, men han har en lång rehabprocess fortfarande innan vi vet hur den går och var han kommer att befinna sig. Vi har en öppen dialog vad gäller honom, men också när det gäller andra målvakter. Det måste vi ha, säger Stoppel.


Backen Marcus Högström har haft skadebekymmer sedan i november och ser inte ut att bli kvar.

– Det är lite som Svedberg. Hans kontrakt går ut och vi vet inte hans status om han ens ska kunna spela. Han ligger rätt långt bort i våra tankar om vi ska vara ärliga. Vi ska inte göra om samma misstag att vi går in med en trupp som har för stark skadehistorik. Framför allt inte på så viktiga spelare, säger K-G Stoppel.


https://hockeynews.se/articles/24121/

K-G:s nyktra syn på saker är en sån jävla frisk fläkt i den här föreningen. Tänk vart vi hade stått idag om Jenny och K-G jobbat närmre det sportsliga snarare än de ansvariga vi haft istället.

Cederqvist bekräftas också utgå. Surt.
Älskar hur K-G droppar små stickiga pikar här och var till tidigare sportslig ledning :lol:
Jag vill inte hålla på å larva mig som alla andra höll jag på att säga kring Kurt-Georg, men när jag läser denna artikel och citaten från Stoppel så......blir jag tamigfan tårögd.
Han är så klarsynt, schysst, skön och jöses, att man jagar Norman är ju helt sjukt.
Sen faller säkert fler bitar på plats snart, nu efter påsk.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Någon med Aftonbladet plus som vill droppa vad det står om Krugers lön hos oss? :)
Donkels-3.0
Inlägg: 1156
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Difjs skrev: 2022-04-20 13:46:37 Någon med Aftonbladet plus som vill droppa vad det står om Krugers lön hos oss? :)
175000 tusen i månaden exklusive bonusar(typ om vi går upp) och går vi upp så landar lönen på 250000
Låst