Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-20 08:45:14 Så jäkla fina nyheter.
Fantastiskt.

Det är ju rimligt att anta att vi kommer spela
C1: Krüger
C2: Rensfeldt

Och det är även högst troligt att Brodin ska få spela med Krüger. Så det svåra är att placera in Lekkerimäki, som också är rightare. Han skulle behöva spela med en skicklig center, helst Krüger.
Om vi inte mot alla jäkla odds landar en drömvärvning till, typ Norman, och kör:
C1: Krüger
C2: Norman
C3: Rensfeldt
Östlund borde definitivt få chansen att centra en 3e eller 4e i Allsvenskan från start.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2022-04-20 08:50:56
Nattuggla_ skrev: 2022-04-20 08:45:14 Så jäkla fina nyheter.
Fantastiskt.

Det är ju rimligt att anta att vi kommer spela
C1: Krüger
C2: Rensfeldt

Och det är även högst troligt att Brodin ska få spela med Krüger. Så det svåra är att placera in Lekkerimäki, som också är rightare. Han skulle behöva spela med en skicklig center, helst Krüger.
Om vi inte mot alla jäkla odds landar en drömvärvning till, typ Norman, och kör:
C1: Krüger
C2: Norman
C3: Rensfeldt
Östlund borde definitivt få chansen att centra en 3e eller 4e i Allsvenskan från start.
Yes, håller med. Och då hade jag hellre spelat Lekkerimäki med honom.

NY - Krüger - Brodin
Söderlund - Rensfeldt - NY
Öhgren - Östlund - Lekkerimäki, typ.

Eller för stabilitet få in lite rutin med Öhgren-Östlund och byta plats på Lekkerimäki/Brodin.
Det hade nog också funkat. Men jag tror planen är att köra Brodin i första.
Rolv
Inlägg: 250
Blev medlem: 2009-10-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rolv »

DIFLuWi skrev: 2022-04-19 11:49:57 Är det helt otänkbart att Ceder skulle välja att stanna?

Fick känslan av att han trivdes väldigt bra i klubben, hans karriär fick ett bra lyft.
Nu kan han lockas av att få spela förstalina med Krüger och Brodin en säsong. Kanske lockar det mer och är bättre för karriären än att behöva slåss om 2/3:e lina i Växjö?
Han är dessutom i en ålder där utvecklingen kanske är viktigare än den skillnad i lön det skulle innebära. Dvs grinda ett år till, för att sen kunna tjäna riktiga pengar, antingen i NHL eller typ Schweiz.

De här värvningarna kommer ge ringar på vattnet. Helt klart.
Stannar Ceder så kommer jag komma ihåg han som en av mina största favoritspelare. Gillar honom redan nu, men om han stannar, då stiger han ännu mer.
Döden
Inlägg: 1904
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Döden »

Mycket nöjd med det här, och FÖRLÄNGER det han tidigare skrev på, stort!

– Ludvig fick under säsongen ett stort ansvar i laget och bar även det ansvaret, både på och utanför isen. Det känner vi är viktigt i vårt återskapande av Djurgården, där vi tyckt att det under året som gick saknades en hel del informellt ledarskap, förklarar Stoppel.


Precis det här! Han kändes som kapten, den enda som tog ansvar när andra *host* kaptener sprang och gömde sig,

– Det är med stolthet som jag bestämt mig för att stanna i Djurgården tre år till. Jag känner ett stort ansvar för hur det gick förra säsongen, men jag vet att jag och hela föreningen kommer göra allt vi kan för att ta oss tillbaka. Det är vi skyldiga alla Djurgårdare, säger Ludvig Rensfeldt.

Som sagt, STÅ UPP, TA ANSVAR. Fan, gillar Rensfelt inställning, exakt det här vi behöver.
Döden
Inlägg: 1904
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Döden »

Rolv skrev: 2022-04-20 08:59:52
DIFLuWi skrev: 2022-04-19 11:49:57 Är det helt otänkbart att Ceder skulle välja att stanna?

Fick känslan av att han trivdes väldigt bra i klubben, hans karriär fick ett bra lyft.
Nu kan han lockas av att få spela förstalina med Krüger och Brodin en säsong. Kanske lockar det mer och är bättre för karriären än att behöva slåss om 2/3:e lina i Växjö?
Han är dessutom i en ålder där utvecklingen kanske är viktigare än den skillnad i lön det skulle innebära. Dvs grinda ett år till, för att sen kunna tjäna riktiga pengar, antingen i NHL eller typ Schweiz.

De här värvningarna kommer ge ringar på vattnet. Helt klart.
Stannar Ceder så kommer jag komma ihåg han som en av mina största favoritspelare. Gillar honom redan nu, men om han stannar, då stiger han ännu mer.
OM han stannar, vilket jag inte tror... då kommer jag kissa på mig
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Djurgårdens riktiga lagkapten. Sören fick C av Jocke på förhandlingsbordet. Inte en större ledare än en jävla tegelsten. Rensfeldt däremot tog ansvar och fortsätter att göra det. Rak i ryggen! En jävla karl och chef. En fantastisk egenskap. Bara faktumet att han skriver ett ännu längre avtal efter degraderingen än innan.... Du har min största respekt och även om du inte är född Djurgårdare så är du DIF personifierad.
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av _Skogis »

Kan Andreas Englund vara en tänkbar hemvändare tro?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Manijock skrev: 2022-04-20 09:16:41 Djurgårdens riktiga lagkapten. Sören fick C av Jocke på förhandlingsbordet. Inte en större ledare än en jävla tegelsten. Rensfeldt däremot tog ansvar och fortsätter att göra det. Rak i ryggen! En jävla karl och chef. En fantastisk egenskap. Bara faktumet att han skriver ett ännu längre avtal efter degraderingen än innan.... Du har min största respekt och även om du inte är född Djurgårdare så är du DIF personifierad.
THIS! ^
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1408
Blev medlem: 2021-01-22

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exile »

Nyp mig i armen...fy satan vilken forwardssida vi redan har just nu! Bara faktumet att vi kan centra Rensfeldt/Krüger i HA är helt otroligt!

Lös målvaktsfrågan och få in 1-2 spets på backsidan så kan detta bli riktigt jävla bra! Stoppel är helt fantastiskt!

Jag skulle faktiskt bli lite orolig om det visar sig att Stoppel ger förstaspaden till Svedberg...Målvakten är ändå den absolut viktigaste pjäsen, Svedberg är tyvärr allt för skadebenägen samt har gått ner sig rejält pga skador/ålder.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Exile skrev: 2022-04-20 09:32:20 Nyp mig i armen...fy satan vilken forwardssida vi redan har just nu! Bara faktumet att vi kan centra Rensfeldt/Krüger i HA är helt otroligt!

Lös målvaktsfrågan och få in 1-2 spets på backsidan så kan detta bli riktigt jävla bra! Stoppel är helt fantastiskt!

Jag skulle faktiskt bli lite orolig om det visar sig att Stoppel ger förstaspaden till Svedberg...Målvakten är ändå den absolut viktigaste pjäsen, Svedberg är tyvärr allt för skadebenägen samt har gått ner sig rejält pga skador/ålder.
Ska vi ändå riskera med den positionen så är Alsenfeldt ett fan så mycket bättre alternativ än Svedberg. Där snackar vi spetskompetens om det skulle falla väl ut. Dessutom en riktig pappa till unga Lindbom. Svedberg känns som ett högt spel med väldigt lite att vinna.
Daven
Inlägg: 302
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daven »

Vet inte om det tagits upp här men, Cederqvist har för ett tag sen börjat följa Leksand på Instagram.
Burvaktarn
Inlägg: 45
Blev medlem: 2016-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Burvaktarn »

Fick detta till mig att det är nära kontrakt för nästa år, förstod det som att Tim Söderlund och William Lagesson blivit konsulterade kring Mike

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... kesselring
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Daven skrev: 2022-04-20 10:06:41 Vet inte om det tagits upp här men, Cederqvist har för ett tag sen börjat följa Leksand på Instagram.
Han är ju redan avskriven ifrån oss tyvärr. Och ja enligt madhawk så är det Leksand som gäller.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lakrisal »

Manijock skrev: 2022-04-20 09:48:20
Exile skrev: 2022-04-20 09:32:20 Nyp mig i armen...fy satan vilken forwardssida vi redan har just nu! Bara faktumet att vi kan centra Rensfeldt/Krüger i HA är helt otroligt!

Lös målvaktsfrågan och få in 1-2 spets på backsidan så kan detta bli riktigt jävla bra! Stoppel är helt fantastiskt!

Jag skulle faktiskt bli lite orolig om det visar sig att Stoppel ger förstaspaden till Svedberg...Målvakten är ändå den absolut viktigaste pjäsen, Svedberg är tyvärr allt för skadebenägen samt har gått ner sig rejält pga skador/ålder.
Ska vi ändå riskera med den positionen så är Alsenfeldt ett fan så mycket bättre alternativ än Svedberg. Där snackar vi spetskompetens om det skulle falla väl ut. Dessutom en riktig pappa till unga Lindbom. Svedberg känns som ett högt spel med väldigt lite att vinna.
Har tydligen varit ett svin mot Marmenlind och spridit osämja i gruppen, därför han får gå. Så nej tack till Alsenfelt
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Morwiin skrev: 2022-04-20 10:31:28
Daven skrev: 2022-04-20 10:06:41 Vet inte om det tagits upp här men, Cederqvist har för ett tag sen börjat följa Leksand på Instagram.
Han är ju redan avskriven ifrån oss tyvärr. Och ja enligt madhawk så är det Leksand som gäller.
Så länge han inte har ett kontrakt med trottoarklubben, så finns ännu chansen att han likt Rensfelt skulle stanna, tror fortfarande att KG försöker, och det är nog större chans nu då vi håller på att bygga det starkaste HA laget nånsin att han stannar, men visst det kanske bara är drömmar från mig.
Låst