Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Säsongen 22/23

Inlägg av Philly Flu »

diftobbe89 skrev: 2022-09-16 03:07:30 Försäsongen avklarad. Måste säga att jag gillar KG's lagbygge lagdel för lagdel. Om man börjar med målvakterna så ser det väldigt intressant ut, två unga hungriga keeprar som kommer tävla och pusha varann varje dag. Båda har gett ett gott intryck både på och vid sidan av isen. Har en känsla av att det här kan bli Lindboms år.

Backsidan känns välbalanserad, ingen kan väl skrika om att vi saknar backar som kan bidra offensivt nu? Vi har en av seriens bästa backar i Kevin Karlsson, vi har två högerfattade backar som kommer göra 20+ poäng i Ytterell och Elliott om dom får vara hela. Vi har en duktig tvåvägsback i Schilling som kommer bidra i båda zonerna, Schilling är egentligen för bra för allsvenskan så det är bara att tacka och ta emot.

Ingen ska säga att backsidan är felbyggd och obalanserad längre, hör du det Jim?

På forwardssidan ser det såklart också bra ut, vår centersida hade varit toppklass även i SHL förstår ju alla. Är det något vi saknar framåt så är det kilon och grit, det kan bli ett problem, isåfall kommer det synas tydligast i ett slutspel men vi har väl iofs gott om tid att förstärka laget fram tills dess och KG är ju en smart herre så det problemet kommer han upptäcka.

Förövrigt måste ju premiären mot Västerås vara säsongens mest givna förlust?
Jag skulle lägga till att Odelius ser väldigt intressant ut. Jag tror han blir en framtida storback.

Håller också med om kilona. Tyckte vi delvis led av att HV var tyngre än oss.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Säsongen 22/23

Inlägg av Dusinator »

Philly Flu skrev: 2022-09-16 05:44:56
diftobbe89 skrev: 2022-09-16 03:07:30 Försäsongen avklarad. Måste säga att jag gillar KG's lagbygge lagdel för lagdel. Om man börjar med målvakterna så ser det väldigt intressant ut, två unga hungriga keeprar som kommer tävla och pusha varann varje dag. Båda har gett ett gott intryck både på och vid sidan av isen. Har en känsla av att det här kan bli Lindboms år.

Backsidan känns välbalanserad, ingen kan väl skrika om att vi saknar backar som kan bidra offensivt nu? Vi har en av seriens bästa backar i Kevin Karlsson, vi har två högerfattade backar som kommer göra 20+ poäng i Ytterell och Elliott om dom får vara hela. Vi har en duktig tvåvägsback i Schilling som kommer bidra i båda zonerna, Schilling är egentligen för bra för allsvenskan så det är bara att tacka och ta emot.

Ingen ska säga att backsidan är felbyggd och obalanserad längre, hör du det Jim?

På forwardssidan ser det såklart också bra ut, vår centersida hade varit toppklass även i SHL förstår ju alla. Är det något vi saknar framåt så är det kilon och grit, det kan bli ett problem, isåfall kommer det synas tydligast i ett slutspel men vi har väl iofs gott om tid att förstärka laget fram tills dess och KG är ju en smart herre så det problemet kommer han upptäcka.

Förövrigt måste ju premiären mot Västerås vara säsongens mest givna förlust?
Jag skulle lägga till att Odelius ser väldigt intressant ut. Jag tror han blir en framtida storback.

Håller också med om kilona. Tyckte vi delvis led av att HV var tyngre än oss.
Pontus Widerström är ledig, där finns kilon och elakheten...
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Galajda / Lindbom

Elliott - Shilling
Ytterell - Arnesson
Karlsson - Hedström
Falk/Odelius

Brodin - Krüger - Östlund
Liss - Norman - Söderlund
Lekkerimäki - Rensfeldt - Öhgren
Nilsson - Berglund - Forsberg
Blomgren

Alltså detta lag är sjukt bra. Gäller att härda första tiden med backsidan OCH att bredda anfallssidan snarast. Någon bra allsvensk pålitlig energispelare med MASSOR av attityd. Vi behöver helt klart lite elakhet. Grewe hade varit optimal. En sådan typ!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-09-16 08:36:12 Galajda / Lindbom

Elliott - Shilling
Ytterell - Arnesson
Karlsson - Hedström
Falk/Odelius

Brodin - Krüger - Östlund
Liss - Norman - Söderlund
Lekkerimäki - Rensfeldt - Öhgren
Nilsson - Berglund - Forsberg
Blomgren

Alltså detta lag är sjukt bra. Gäller att härda första tiden med backsidan OCH att bredda anfallssidan snarast. Någon bra allsvensk pålitlig energispelare med MASSOR av attityd. Vi behöver helt klart lite elakhet. Grewe hade varit optimal. En sådan typ!
Ludwig Blomstrand hade passat perfekt i denna trupp. Grewe också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Döden
Inlägg: 1907
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2022-09-16 08:36:12 Galajda / Lindbom

Elliott - Shilling
Ytterell - Arnesson
Karlsson - Hedström
Falk/Odelius

Brodin - Krüger - Östlund
Liss - Norman - Söderlund
Lekkerimäki - Rensfeldt - Öhgren
Nilsson - Berglund - Forsberg
Blomgren

Alltså detta lag är sjukt bra. Gäller att härda första tiden med backsidan OCH att bredda anfallssidan snarast. Någon bra allsvensk pålitlig energispelare med MASSOR av attityd. Vi behöver helt klart lite elakhet. Grewe hade varit optimal. En sådan typ!
Word!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev: 2022-09-16 03:07:30 Försäsongen avklarad. Måste säga att jag gillar KG's lagbygge lagdel för lagdel. Om man börjar med målvakterna så ser det väldigt intressant ut, två unga hungriga keeprar som kommer tävla och pusha varann varje dag. Båda har gett ett gott intryck både på och vid sidan av isen. Har en känsla av att det här kan bli Lindboms år.

Backsidan känns välbalanserad, ingen kan väl skrika om att vi saknar backar som kan bidra offensivt nu? Vi har en av seriens bästa backar i Kevin Karlsson, vi har två högerfattade backar som kommer göra 20+ poäng i Ytterell och Elliott om dom får vara hela. Vi har en duktig tvåvägsback i Schilling som kommer bidra i båda zonerna, Schilling är egentligen för bra för allsvenskan så det är bara att tacka och ta emot.

Ingen ska säga att backsidan är felbyggd och obalanserad längre, hör du det Jim?

På forwardssidan ser det såklart också bra ut, vår centersida hade varit toppklass även i SHL förstår ju alla. Är det något vi saknar framåt så är det kilon och grit, det kan bli ett problem, isåfall kommer det synas tydligast i ett slutspel men vi har väl iofs gott om tid att förstärka laget fram tills dess och KG är ju en smart herre så det problemet kommer han upptäcka.

Förövrigt måste ju premiären mot Västerås vara säsongens mest givna förlust?
KG har sett till att vi har allt som krävs för att lyckas.
Smart att ha några platser kvar, då hinner vi se var ev brister finns. Hoppas och tror att ungtupparna ser till att vi bara behöver leta attityd och muskler. Skillsen borde vi ha så det räcker.

Min lilla oro är målvakterna samt hur väl laget kommer klara av favoritskapet i match efter match.

Och visst….det blir förlust mot Västerås. Den är solklar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF
Inlägg: 1052
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-09-16 13:43:24
diftobbe89 skrev: 2022-09-16 03:07:30 Försäsongen avklarad. Måste säga att jag gillar KG's lagbygge lagdel för lagdel. Om man börjar med målvakterna så ser det väldigt intressant ut, två unga hungriga keeprar som kommer tävla och pusha varann varje dag. Båda har gett ett gott intryck både på och vid sidan av isen. Har en känsla av att det här kan bli Lindboms år.

Backsidan känns välbalanserad, ingen kan väl skrika om att vi saknar backar som kan bidra offensivt nu? Vi har en av seriens bästa backar i Kevin Karlsson, vi har två högerfattade backar som kommer göra 20+ poäng i Ytterell och Elliott om dom får vara hela. Vi har en duktig tvåvägsback i Schilling som kommer bidra i båda zonerna, Schilling är egentligen för bra för allsvenskan så det är bara att tacka och ta emot.

Ingen ska säga att backsidan är felbyggd och obalanserad längre, hör du det Jim?

På forwardssidan ser det såklart också bra ut, vår centersida hade varit toppklass även i SHL förstår ju alla. Är det något vi saknar framåt så är det kilon och grit, det kan bli ett problem, isåfall kommer det synas tydligast i ett slutspel men vi har väl iofs gott om tid att förstärka laget fram tills dess och KG är ju en smart herre så det problemet kommer han upptäcka.

Förövrigt måste ju premiären mot Västerås vara säsongens mest givna förlust?
KG har sett till att vi har allt som krävs för att lyckas.
Smart att ha några platser kvar, då hinner vi se var ev brister finns. Hoppas och tror att ungtupparna ser till att vi bara behöver leta attityd och muskler. Skillsen borde vi ha så det räcker.

Min lilla oro är målvakterna samt hur väl laget kommer klara av favoritskapet i match efter match.

Och visst….det blir förlust mot Västerås. Den är solklar.
Som frugan brukar trösta; storleken är inte allt. Vi har rätt bra grit tycker jag, en sådan som Brodin är ju rena pesten. Tim lite under radarn för han är liten men också en jobbig hackspett. Kruger, Norman forecheckare i världsklass respektive svensk toppklass. Liss verkar lite småful. Rensfeldt är storväxt och kan stå upp om han vill. Är inte så orolig för sargduellerna kedja 1-3.Vill dock gärna se lite mer åkning och tacklingar från Forsberg och Nilsson om de ska vara relevanta i lagbygget. Sen, om vi ändå behöver förstärka med en grinder eller två ifall löven spelar fult med domarnas välsignelse så får vi väl göra det.

Målisarna såklart något oprövade kort men det kan också slå ut med att vi har två målisar av högsta SHL-klass om det vill sig väl. Även där finns det väl kassa kvar om det kniper. Just målvakter verkar det ju finnas ganska många kontraktslösa kvar.

Men just att hantera favoritskapet är jag också mest orolig för, att omsätta det vi har på ett rimligt sätt. Kruger, Norman, Brodda och Rensfeldt nycklar där. Och självklart är det nu upp till bevis för Fagervall allra mest, han har den på papperet bästa allsvenska truppen någonsin att jobba med.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2022-09-16 08:36:12 Alltså detta lag är sjukt bra. Gäller att härda första tiden med backsidan OCH att bredda anfallssidan snarast. Någon bra allsvensk pålitlig energispelare med MASSOR av attityd. Vi behöver helt klart lite elakhet. Grewe hade varit optimal. En sådan typ!

Good point. Låter dock jävligt bekant ;)
DIF_Soldier skrev: 2022-09-12 21:19:55
klintan85 skrev: 2022-09-12 14:12:46
Manijock skrev: 2022-09-12 09:36:10 Loui om vi kan få in honom på en gång. Behöver spelare som kan lira nu. Jäkligt orolig att vi redan har halkat efter när Shilling och Elliott gör entré.

Ska vi vänta in Kempe och Vejdemo också. Som säkerligen drar till skadedrabbade SHL-lag sen när chansen ges.
Djurgården har redan nu tillräckligt med kvalité framåt. Det ska bli intressant att se Olle Liss framåt i år men också Tim Söderlund med sin speed. Juniorerna kommer också vara intressanta att se i denna miljö. Det finns många matchvinnare i detta lag. Mycket bättre lag än förra säsongen i SHL. Mycket bättre hopsatt lag.
Om jag tycker det saknas något tycker jag det saknas lite tyngd (Hank host host). Albin Grewe in hade suttit som handen i handsken, synd på Mora.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

dr111DIF skrev: 2022-09-16 16:13:34 Och självklart är det nu upp till bevis för Fagervall allra mest, han har den på papperet bästa allsvenska truppen någonsin att jobba med.
Exakt så jag känner. ALLA som jag pratat med har bara bra saker att säga om Fagervall men det behöver inte betyda att han är "rätt" för oss precis som han inte var det för Malmö.

Dock hoppas jag att han nu fått fria tyglar att verkligen forma en lagidentitet (något han inte fick i Malmö) och bygga en Djurgårdsanda. Då kan det här bli riktigt bra.

Men samtidigt förväntar jag mig att han blir den första som ryker om vi svajar under hösten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Vi tippas tvåa av de allsvenska tränarna:
https://hockeynews.se/articles/25682/
Samtidigt, bara Fagervall tror att en DIF-spelare vinner poängligan:
https://hockeynews.se/articles/25683/
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Detblir3poäng »

Buford skrev: 2022-09-19 16:04:01 Vi tippas tvåa av de allsvenska tränarna:
https://hockeynews.se/articles/25682/
Samtidigt, bara Fagervall tror att en DIF-spelare vinner poängligan:
https://hockeynews.se/articles/25683/
Perfekt, då slår vi underifrån. Alla älskar en underdog! ;)
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Detblir3poäng skrev: 2022-09-19 17:03:53
Buford skrev: 2022-09-19 16:04:01 Vi tippas tvåa av de allsvenska tränarna:
https://hockeynews.se/articles/25682/
Samtidigt, bara Fagervall tror att en DIF-spelare vinner poängligan:
https://hockeynews.se/articles/25683/
Perfekt, då slår vi underifrån. Alla älskar en underdog! ;)
Haha ja eller hur. Det har ju inte spelat någon roll de senaste 60-70 åren eller mer. INGEN ser någonsin DIF som en underdog i hockey utan det är alltid "laget att slå" om vi så spelat som dasslock i Elitserien eller Allsvenskan.

Vi kommer aldrig få förmånen att på riktigt slå ur underläge för i bakhuvudet hos precis alla som sysslar med hockey i Sverige så spökar de 16 SM-gulden, den gulrödblå skölden och det faktum att vi är från Stockholm.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3238
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Buford skrev: 2022-09-19 16:04:01 Vi tippas tvåa av de allsvenska tränarna:
https://hockeynews.se/articles/25682/
Samtidigt, bara Fagervall tror att en DIF-spelare vinner poängligan:
https://hockeynews.se/articles/25683/
Nog för att man är färgad men konstigt att inte fler sa Krüger här.
Har kanske haft en mer defensiv roll genom hans karriär men i Hockeyallsvenskan lär han säkert kunna ligga på 40-50 poäng?
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 509
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Säsongen 22/23

Inlägg av supreme »

Allsvenska tränarna tycker till – han blir poängkung i ligan

Johan Hedberg, Mora
– Daniel Ljunggren. Han är seriens mest kompletta spelare, både framåt och bakåt.

:lol:
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Säsongen 22/23

Inlägg av Gman »

supreme skrev: 2022-09-20 12:52:25 Allsvenska tränarna tycker till – han blir poängkung i ligan

Johan Hedberg, Mora
– Daniel Ljunggren. Han är seriens mest kompletta spelare, både framåt och bakåt.

:lol:
Skrattade också högt när jag läste detta och tänkte ju oundvikligen på Kruger
Skriv svar