Svarta tröjor den 14 november

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av furan85 »

dannyfknd skrev:
JackHeart skrev:Grymt bra och härligt att dom ger med sig och vi får spela i blåa Movember tröjor.

Bra jobbat också alla som lagt ner tid och kraft på att protestera på "rätt sätt".
Det är fortfarande ett nederlag, bara att lite mindre genant nederlag.
Herregud vad neggo.. vad menar du med ett nederlag när vi ändå får spela i blåa tröjor?
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

furan85 skrev:
dannyfknd skrev:
JackHeart skrev:Grymt bra och härligt att dom ger med sig och vi får spela i blåa Movember tröjor.

Bra jobbat också alla som lagt ner tid och kraft på att protestera på "rätt sätt".
Det är fortfarande ett nederlag, bara att lite mindre genant nederlag.
Herregud vad neggo.. vad menar du med ett nederlag när vi ändå får spela i blåa tröjor?
Att det inte är våra vanliga tröjor. Det är dom vi ska spela i. Inget annat jävla tjafs.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av pulverapa »

DIFENDERS STOCKHOLM skrev:Det finns en anledning till varför vår publik, klack och supporterkultur är helt överlägsen alla andras i SHL. Det är för att vi motsätter oss och INTE accepterar jippon, trams och saker som inte stämmer överens med DIF:s integritet och identitet. Vi värnar om vår identitet! Ingenting är viktigare än det, sen skiter vi högaktningsfullt hur andra lags fans resonerar, för vi är DIF. Egentligen lär många i Jönköping, Karlstad och andra städer beundra oss, att vi tar fighten.

Vi ska vara stolta över att vi säger nej och inte accepterar svarta tröjor. Oaktat hur fin saken än må vara. Andra dikterar inte våra villkor, och vad vi tycker är bäst - det gör vi. Tidigare misstag i historien ska inte göras om igen. Nu har vi en stolt och enormt stark supporterkultur till skillnad från 80-talet och lila tröjorna. Sådana helgerån skall aldrig accepteras igen, inte en enda match!

Det är just därför vi är Sveriges bästa fans och är Sveriges framgångsrikaste, stoltaste och mest traditionsfyllda förening.

DJURGÅRDENS IDROTTSFÖRENING.

http://www.DIFENDERS.se
Årets inlägg! Tack!
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Benjamin L. Willard »

dannyfknd skrev:
furan85 skrev:
dannyfknd skrev:
JackHeart skrev:Grymt bra och härligt att dom ger med sig och vi får spela i blåa Movember tröjor.

Bra jobbat också alla som lagt ner tid och kraft på att protestera på "rätt sätt".
Det är fortfarande ett nederlag, bara att lite mindre genant nederlag.
Herregud vad neggo.. vad menar du med ett nederlag när vi ändå får spela i blåa tröjor?
Att det inte är våra vanliga tröjor. Det är dom vi ska spela i. Inget annat jävla tjafs.
Väx upp! Ville absolut inte se svarta tröjor men har inget emot de blåa movember tröjorna. 1 jävla match kan vi fan göra det i, speciellt när det handlar om att uppmärksamma en sjukdom som dödar flera, även djurgårdare, familjemedlemmar varje år.
Användarvisningsbild
lkpgsödra
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-03-31

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av lkpgsödra »

Bara jag eller kan detta innebära att tröjan i sig fortfarande är svart fast numer har blå underkant?
"Tröjan är i övrigt identisk med den tidigare framtagna tröjan men har en blå botten."
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av -daniel- »

Jag är tacksam att Djurgården lyssnar på sina supportrar och gör adekvata ändringar, att det finns smått bajsnödiga supportrar som fortfarande inte är nöjda kastar ett litet löjes skimmer över hela frågeställningen. Vissa verkar helt enkelt inte kunna lägga sitt agg emot den sittande styrelsen åt sidan och nöja sig att de går fansen till mötes i just den här frågan. Jag kan förstå att man är förbannad över gamla oförrätter men samtidigt måste man ju kunna försöka gå vidare och glömma det som varit - alternativt samla tillräckligt med engagerat folk och rösta bort den nuvarande styrelsen.
Bild
Viktory
Inlägg: 172
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Viktory »

lkpgsödra skrev:Bara jag eller kan detta innebära att tröjan i sig fortfarande är svart fast numer har blå underkant?
"Tröjan är i övrigt identisk med den tidigare framtagna tröjan men har en blå botten."
Allt som var svart på ursprungströjan är nu blått, förutom mustaschen då.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Erik af Sibirien »

Viktory skrev:
Allt som var svart på ursprungströjan är nu blått, förutom mustaschen då.

Vaaaa!? Svart mustasch!? Aldrig att vi spelar i tröjor med ajk-mustascher! Bort med styrelsen!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av android »

Erik af Sibirien skrev:
Viktory skrev:
Allt som var svart på ursprungströjan är nu blått, förutom mustaschen då.

Vaaaa!? Svart mustasch!? Aldrig att vi spelar i tröjor med ajk-mustascher! Bort med styrelsen!
Höhö. Årets skämt.
Född till sportchef.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

Benjamin L. Willard skrev:
dannyfknd skrev:
furan85 skrev:
dannyfknd skrev:
JackHeart skrev:Grymt bra och härligt att dom ger med sig och vi får spela i blåa Movember tröjor.

Bra jobbat också alla som lagt ner tid och kraft på att protestera på "rätt sätt".
Det är fortfarande ett nederlag, bara att lite mindre genant nederlag.
Herregud vad neggo.. vad menar du med ett nederlag när vi ändå får spela i blåa tröjor?
Att det inte är våra vanliga tröjor. Det är dom vi ska spela i. Inget annat jävla tjafs.
Väx upp! Ville absolut inte se svarta tröjor men har inget emot de blåa movember tröjorna. 1 jävla match kan vi fan göra det i, speciellt när det handlar om att uppmärksamma en sjukdom som dödar flera, även djurgårdare, familjemedlemmar varje år.
Haha, skön inställning till någon som har en annan åsikt än dig egen. Apropå att växa upp menar jag. Jag har inga problem med Movember, har själv släkt som har haft sjukdomen och jag bidrar själv. Jag vill dock inte ha den på tröjor.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

-daniel- skrev:Jag är tacksam att Djurgården lyssnar på sina supportrar och gör adekvata ändringar, att det finns smått bajsnödiga supportrar som fortfarande inte är nöjda kastar ett litet löjes skimmer över hela frågeställningen. Vissa verkar helt enkelt inte kunna lägga sitt agg emot den sittande styrelsen åt sidan och nöja sig att de går fansen till mötes i just den här frågan. Jag kan förstå att man är förbannad över gamla oförrätter men samtidigt måste man ju kunna försöka gå vidare och glömma det som varit - alternativt samla tillräckligt med engagerat folk och rösta bort den nuvarande styrelsen.
Det här har hänt senaste 7-8 månaderna.

https://www.difhockey.se/artikel/5095/

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1396623.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1704973.ab

Allt detta hade kunnat undvikas med liiiiiite känsla för vad supportrar tycker och vill. Men eftersom man inte bryr sig så gjordes inget. Jag kan inte gå vidare, tyvärr.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Erik af Sibirien »

dannyfknd skrev:
-daniel- skrev:Jag är tacksam att Djurgården lyssnar på sina supportrar och gör adekvata ändringar, att det finns smått bajsnödiga supportrar som fortfarande inte är nöjda kastar ett litet löjes skimmer över hela frågeställningen. Vissa verkar helt enkelt inte kunna lägga sitt agg emot den sittande styrelsen åt sidan och nöja sig att de går fansen till mötes i just den här frågan. Jag kan förstå att man är förbannad över gamla oförrätter men samtidigt måste man ju kunna försöka gå vidare och glömma det som varit - alternativt samla tillräckligt med engagerat folk och rösta bort den nuvarande styrelsen.
Det här har hänt senaste 7-8 månaderna.

https://www.difhockey.se/artikel/5095/

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1396623.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1704973.ab

Allt detta hade kunnat undvikas med liiiiiite känsla för vad supportrar tycker och vill. Men eftersom man inte bryr sig så gjordes inget. Jag kan inte gå vidare, tyvärr.
Det du refererar till:


Nilson - en värvning den dåvarande sportsliga ledningen ansåg kostnadseffektiv. Ansvarig: DIF

Utomhusmatchen - en artikel i AB där inga andra nämns än Anders Hedberg, Mats Sundin och Tony Wiréhn. Ingen från DIF uttalar sig i artikeln.

Movember - en del supportrar antar att DIF inte kämpade emot tillräckligt i idéstadiet, men nu är tröjfärgen ändrad till blå.


Du kan inte gå vidare... synd, men några tusen andra djurgårdare kan.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Lynxlynx »

Jag förstår fortfarande inte varför en utomhusmatch, helt separat dag från övriga sthlms-lag, skulle vara så himla fel och vara att inte ha någon känsla för supportrarnas tycke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Mattias_87 »

Jag skulle helt klart kunna tänka mig EN match i Tele2 arena för att just få publikrekordet i en svensk ishockeymatch faktiskt. Men en sådan match måste nog vara mot Leksand annars går det inte. Nu Brynäs kanske?
Avskaffa tre mot tre.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

Erik af Sibirien skrev:
dannyfknd skrev:
-daniel- skrev:Jag är tacksam att Djurgården lyssnar på sina supportrar och gör adekvata ändringar, att det finns smått bajsnödiga supportrar som fortfarande inte är nöjda kastar ett litet löjes skimmer över hela frågeställningen. Vissa verkar helt enkelt inte kunna lägga sitt agg emot den sittande styrelsen åt sidan och nöja sig att de går fansen till mötes i just den här frågan. Jag kan förstå att man är förbannad över gamla oförrätter men samtidigt måste man ju kunna försöka gå vidare och glömma det som varit - alternativt samla tillräckligt med engagerat folk och rösta bort den nuvarande styrelsen.
Det här har hänt senaste 7-8 månaderna.

https://www.difhockey.se/artikel/5095/

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1396623.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1704973.ab

Allt detta hade kunnat undvikas med liiiiiite känsla för vad supportrar tycker och vill. Men eftersom man inte bryr sig så gjordes inget. Jag kan inte gå vidare, tyvärr.
Det du refererar till:


Nilson - en värvning den dåvarande sportsliga ledningen ansåg kostnadseffektiv. Ansvarig: DIF

Utomhusmatchen - en artikel i AB där inga andra nämns än Anders Hedberg, Mats Sundin och Tony Wiréhn. Ingen från DIF uttalar sig i artikeln.

Movember - en del supportrar antar att DIF inte kämpade emot tillräckligt i idéstadiet, men nu är tröjfärgen ändrad till blå.


Du kan inte gå vidare... synd, men några tusen andra djurgårdare kan.
Tror du att dom hade satsat miljoner, samt varit lika säkra på det som Hedberg är om DIF bara hade sagt nej när dom frågat? Vilket givetvis är det enda svaret dom bör kunna ge.

Även om den är blå är det inte rätt tröja.
Skriv svar