K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008
Caveman den där puck outen var nog inte med flit.Caveman skrev:Vi åker inte skridskor, vi orkar inte, vi kan inte, då blir det utvisningar, som om det inte räcker kör vi en puck-out ibland.rikkard skrev:Vi har fått 6 utvisningar i rad mot oss. I Scandinavium plockade Persson 8 mot i rad. Undrar om han kommer att slå det rekordet.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När LHC inte lyckas klämma fast pucken i zon vänder våra backar tar en lång runda och ger dem en ny chans, som de tar varje gång...
Nu gäller de att hålla till i anfallzon även om man bara lyckas skapa få målchanser så ska vi göra allt för att ha pucken där.
Då låter vi LHC börja slå Icingpuckar, och då behöver våra backar BARA hämta icingpuckar och det ska de väl klara av???
Nu gäller de att hålla till i anfallzon även om man bara lyckas skapa få målchanser så ska vi göra allt för att ha pucken där.
Då låter vi LHC börja slå Icingpuckar, och då behöver våra backar BARA hämta icingpuckar och det ska de väl klara av???
Så kände jag med, sa att match 1 var en nyckelmatch, men sedan har både Lhc & DIF överraskat mig. Jag är imponerad av Otto, äntligen visar han sitt rätta jag, tyvärr så är det bara han och Larsson som gör det. T.o.m Blomdahl i Lhc ser ur som en stjärna när han möter vårt helt stillastående lag. Det blir inte många backar kvar i DIF va?Lee Harvey Oswald skrev:Njaa, det var ganska nära faktiskt, iaf till en början.Caveman skrev:Här gick jag och yrade om att det var 50-50 vilket lag som skulle vinna denna matchserie. Så lurad jag blev....
Ölvestad = Äkta DJurgårdare
Tycker väl det var 55-45% med övervikt åt LHC.
Men efter match 1&2 har vägt över till snarare 85-15%.
I alla små moment ute på isen är DIF ett steg efter, hela tiden.
Tycker grymt synd om Ottosson & Larsson, hade dom spelat i en annan klubb hade det varit många slutspelsmatcher kvar för dessa bägge herrar
Frågan är väl om han(Edvin) inte är nordens om inte till och med världens sämsta back alla kategorier!?Emil svelander skrev:Jag måste härmed utse elitseriens absolut sämsta back. Han spelar i Djurgården och har nummer 36. Han och Printz måste tävla i vem som kan slå bort mest puckar och ramla mest i egen zon.
Tror inte han har vunnit en närkamp under hela kvartsfinalserien.
Sällan har man väl känt sig så uppgiven trots bara 1-2 inför en tredje period. Men sanningen är den att Linköping är fullständigt överlägsna och borde haft minst 3-4 mål till. Men tack vare Daniel Larsson och stolpe/ribba är vi fortfarande målmässigt med.
Och som någon skrev, alltid samma scenario. DIF piggast första 10, utvisningar därefter och 1-0 LHC. Sedan total dominans från "Cluben".
Bara ett mirakel kan hjälpa oss att få till en 6:e match som det känns.
All cred till "Otto" som återigen är bästa spelare i DIF.