Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 3/10-06

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Kan inte hitta nåt positivt med denna skitmatch annatr än att de inte gav upp. MEN: 3 mål - eller har jag fel? - insläppta i PP, måste vara rekord. Horribelt dåligt, uselt, värdelöst. Eller jag kanske var en idiot som efter 3 matcher började få en känsla av att det återigen fanns lag som Dif faktiskt "borde" vinna mot, åtminstone hemma...känns inte som det kan bli värre än så här, och då minns jag ändå 1-10 mot Rögle 19XX.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Pinsamt, jag skäms...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Har varit väldigt försiktig i min kritik gällande de två föregående torskarna, inte minst då motståndet inte var det enklaste.

Mot SAIK på hemmais får man bara inte uppträda på det här viset. Man bränner ett 5-3 spel och släpper dessutom några sekunder senare in 1-2 i PP. Inte många sekunder senare står det 1-3. Om mina uppgifter stämmer förorsakas dessutom båda målen av korkade byten och svaga ingripanden från målisen.

Gör man en genomusel period förväntar man sig i alla fall att spelarna skall komma ut som bålgetingar i tredje och tackla sönder SAIK. Istället står det efter 2 minuter 1-4. Detta är riktigt jävla uselt och tankar kommer genast tillbaka till förra säsongen då det såg ut ungefär på det här viset. Billiga insläppta mål och i mitt tycke en ganska usel inställning.

Förväntar mig straffträning av det värsta slaget, alternativt överlevnadsträning under några dagar som på boorkens tid. Då kanske spelarna börjar inse att det är en ära att få spela i vår tröja och att man inte uppför sig som mot SAIK hemma. Att det skall krävas spel i 6-3 för att få hål på SAIK i tredje är inte direkt bra det heller.

Missad straff säger jag inte så mycket om. Numer är det väl snarast vanligare att målvakten räöddar än att skytten sätter den.

Totalutskällningarna kombinerat med stenhård fysiskträning och ärligt talat borde inte spelarna få hålla i en klubba på en vecka, matcher undantagna, och så in med Larsson i målet...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

instämmer till fullo Jojje!
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Det är ju mer och mer uppenbart att Lassila inte räcker till. Vissa matcher är han helt strålande men de negativa händelserna skymmer ju de positiva.
Ett annat stort problem är att Särkijäärvi och Berglund inte har vad som krävs för att coacha till att avgöra/döda en match (det har vi sett prov på i otaliga tredje perioder). Vi behöver någon som Wikegård vissa matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Håller med Hovet till punkt och pricka. Lassila har alltid släppt lika många returer.
Challe och Säcken kan man också kritisera, varför toppade de inte i 3:e perioden.

PINSAMT!
Sjunger avgå Johnny...
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Kanske tiden inte är inne för grannmlåt än? Trots bra försäsong och inledning (läs match 1-4). Efter 6 omgångar..."klart" man ska slå SAIK utan Wernblom, va? Tydligen inte, och SAIK lär ställa till det för fler. Menar mer det som sagt ex. på Radiosporten: det är en annan sak att ha favoritskap hemma och förväntas föra matcher, en annan att vara underdog mot på pappret bättre motståndare.

När jag lugnat ner mig - typ, i morgon nån gång - kommer jag säkert till slutsatsen att Dif även utan klanteri var under Nivå Godkänd men att de två insläppta klantmålen på 14 sek också ställde matchen på huvet på et sätt ingen kunnat förvänta sig. Om jag nu skall försöka slicka såren lite lätt.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Här kan jag ha fel, men hade vi inte en tråd somjust diskuterade Lassila och dennes tendens att släppa på tok för mycket returer. Om jag inte missminner mig helt fel tyckte de allra flöesta delaktiga i den tråden att målvakter av typen "puckmotare" var att föredraga. Man kan ju undra om de fortfarande tycker samma sak?

Själv har man alltid föredragit lugna, stabila målvakter som ser till att släppa så få returer som möjligt kombinerat med att man försöker stå på skridskorna så mycket som möjligt. Har aldrig riktigt fastnat för den nya stilen där det känns som att målvakterna är mer ute och simmar på isen än vad de är ståendes på grillorna.

Nä, ge oss en ny Ridderwall i målet istället. Den mannen hade stil både på och utanför isen!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaha, nu är vi tillbaka vid förra säsongens absurda teoretiska spekulationer om vilket/vilka lag som eventuellt kan hamna bakom DIF efter 55 omgångar.
Innan kvällen match var ju SAIK en given kandidat.
Nu är jag mer tveksam.
MIF, möjligen Luleå, sedan blir det svårare.


3-4 är ett smickrande resultat för DIF.
2-7 speglar matchbilden bättre.

Jojje, känns trist att behöva hålla med dig:(
Jag skäms som en hund, borde spelarna göra också
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Knirre, vart är du...?
Väntar spänt på en fin syrlig matchrapport:)
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Nyss hemkommen från Globen har jag följande intryck:

1. Lassila var inte 100%, Samtidigt, om man låter motståndarna komma 10-15 ggr i 2 mot 1 eller i rena frilägen, så kommer en och annan puck ramla in! FÖR offensiva backar i kombination med ett vilt kämpande Skellefteå gjorde att det blev som det blev.
Lassila tog så många frilägen att jag tappade räkningen...Han gjorde en godkänd insats utan att briljera.

2. Skellefteå KÄMPADE ner DIF. Det var riktigt trist att se. Var fanns aggresiviteten? Riktigt fjösigt spel. Orejält och lojt.
Såg ut som dom försökte undvika utvisningar som så många gånger fällt dom i tidigare matcher.
Svårt för spelarna när domaren (P.Sjöberg) höll nivån på en trist och låg nivå. Han gjorde matchen seeeeg.

3. Dom godkända spelarna var Ölvestad som självklart var helt briljant, Hörnquist som är en kanonspelare, Timmy Pettersson sköt ofta iallafall, vilket fan inga andra gjorde! Skärpning! Ottosson (även om han brände en straff) var också riktigt speedig och farlig. Dragan får också godkänt....Ok då, Linkan också...men resten?

Var var ni?....Ask, Fimpen, Thomas Johansson, Bäcker (gjorde iofs mål, men det var det ENDA man såg av honom)..Löfberg??

Gör om, gör rätt!!
Användarvisningsbild
Hank
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-08-17

Inlägg av Hank »

Vi kom inte ur egen zon, satte inte en passning, åkte inte skridskor, kämpade inte, blev inte förbannade trots att ett gäng medelmåttor åkte åttor runt oss. Och vad är det för ett jävla daltande i PP. AIK gör sina två första kassar i BP och tredje gör en kille man aldrig hört talas om när han just hoppat ut ur utvisningsbåset.

Vi har fyra lag efter oss i tabellen nu varav tre, Frölunda, HV och LHC, garanterat kommer att gå förbi innan serien är slut. Nu vill det till att spotta i näven och rycka upp sig för dagens inställning duger inte.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Dagens DIF behöver en bättre målvakt än Lassila, inget ont om Lassila, men han är helt enkelt inte den målvakt vi behöver. Vi behöver en målvakt i Tellqvist klass.
Sjunger avgå Johnny...
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Så inte förrän nu börjar folk fatta att Lassila inte håller måttet. Jisses.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Jag har varit tveksam till finnen, men var inte säker på om det var han som var svag eller om det var försvaret som gjorde honom usel förra säsongen. Nu verkar det tyvärr som att finnen är lika svajig som Dembo och detta är inget gott betyg.
Skriv svar