Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av zetterberg_88 »

SirDIFalot skrev:Erik Ryman ?@ErikRyman
Linus Arnesson spelar j20 i hela helgen @NiklasJihde #inteskadadigen

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@ErikRyman @niklasjihde sjukt att han inte får istid i AS.

--

Måste hålla med Ros här.
Han borde ju verkligen få chansen nu när Douglas försvinner.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

zetterberg_88 skrev:
SirDIFalot skrev:Erik Ryman ?@ErikRyman
Linus Arnesson spelar j20 i hela helgen @NiklasJihde #inteskadadigen

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@ErikRyman @niklasjihde sjukt att han inte får istid i AS.

--

Måste hålla med Ros här.
Han borde ju verkligen få chansen nu när Douglas försvinner.
Det tror jag han kommer att få också, men Douglas spelar ju idag och sen har vi ingen mer match i helgen. Arnesson kommer få speltid, det behöver vi inte oroa oss om.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av zetterberg_88 »

Rix skrev:
zetterberg_88 skrev:
SirDIFalot skrev:Erik Ryman ?@ErikRyman
Linus Arnesson spelar j20 i hela helgen @NiklasJihde #inteskadadigen

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@ErikRyman @niklasjihde sjukt att han inte får istid i AS.

--

Måste hålla med Ros här.
Han borde ju verkligen få chansen nu när Douglas försvinner.
Det tror jag han kommer att få också, men Douglas spelar ju idag och sen har vi ingen mer match i helgen. Arnesson kommer få speltid, det behöver vi inte oroa oss om.
varför inte köra 4 back par idag då med arnesson så han får vara med lite.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Enbom »

zetterberg_88 skrev:
Rix skrev:
zetterberg_88 skrev:
SirDIFalot skrev:Erik Ryman ?@ErikRyman
Linus Arnesson spelar j20 i hela helgen @NiklasJihde #inteskadadigen

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@ErikRyman @niklasjihde sjukt att han inte får istid i AS.

--

Måste hålla med Ros här.
Han borde ju verkligen få chansen nu när Douglas försvinner.
Det tror jag han kommer att få också, men Douglas spelar ju idag och sen har vi ingen mer match i helgen. Arnesson kommer få speltid, det behöver vi inte oroa oss om.
varför inte köra 4 back par idag då med arnesson så han får vara med lite.
För att backar behöver mera istid än forwards för att vara bra. Att rotera på fyra backpar låter som en bra idé, men är sällan det.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av zetterberg_88 »

Enbom skrev:
zetterberg_88 skrev:
Rix skrev:
zetterberg_88 skrev:
SirDIFalot skrev:Erik Ryman ?@ErikRyman
Linus Arnesson spelar j20 i hela helgen @NiklasJihde #inteskadadigen

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@ErikRyman @niklasjihde sjukt att han inte får istid i AS.

--

Måste hålla med Ros här.
Han borde ju verkligen få chansen nu när Douglas försvinner.
Det tror jag han kommer att få också, men Douglas spelar ju idag och sen har vi ingen mer match i helgen. Arnesson kommer få speltid, det behöver vi inte oroa oss om.
varför inte köra 4 back par idag då med arnesson så han får vara med lite.
För att backar behöver mera istid än forwards för att vara bra. Att rotera på fyra backpar låter som en bra idé, men är sällan det.

Hade väl varigt absolut smartast så Arnesson fick vara med en match innan Murray drar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Sorry Linkan. Men hoppas du blir kvar i den här tråden ett tag, gärna så länge att vi får ut lite försäkringspengar och kan använda dom på en ny spelare.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Ja, alltså Linkan...det här är inte roligt. Vi kommer stå & falla med #23 prestationer framöver när Bengan & Landeskog försvinner.

Kommer inte Linkan tillbaka i någon slags acceptabel form och snittar i varje fall 1 pinne / match framöver så kommer vi aldrig hamna i kvalserien. Så enkelt känns det faktiskt.

Jag är dock lite inne på Mäklarens linje här; Linkan har alltid varit bespottad under hösten när DIF spelat ett icke-spel i övrigt för att sen lyfta sig. Nu är han dock inte samma gamla Fredrik men någonstans där inne finns det hockey kvar... jag vill se lite kontinuitet. Om han kommer tillbaka måste man spela honom med samma spelare några matcher. Tror inte Linkan fått spela i samma lina 3 matcher i rad? Förvisso känns det fan knappt som han spelat tre matcher i rad själv den här säsongen...
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Ja, alltså Linkan...det här är inte roligt. Vi kommer stå & falla med #23 prestationer framöver när Bengan & Landeskog försvinner.

Kommer inte Linkan tillbaka i någon slags acceptabel form och snittar i varje fall 1 pinne / match framöver så kommer vi aldrig hamna i kvalserien. Så enkelt känns det faktiskt.

Jag är dock lite inne på Mäklarens linje här; Linkan har alltid varit bespottad under hösten när DIF spelat ett icke-spel i övrigt för att sen lyfta sig. Nu är han dock inte samma gamla Fredrik men någonstans där inne finns det hockey kvar... jag vill se lite kontinuitet. Om han kommer tillbaka måste man spela honom med samma spelare några matcher. Tror inte Linkan fått spela i samma lina 3 matcher i rad? Förvisso känns det fan knappt som han spelat tre matcher i rad själv den här säsongen...
Nä, även om han kommer tillbaka i sin superform så är han ju konstant skadad nuförtiden. Men visst fan är han alltid bättre på våren än på hösten. Så har det alltid varit. Men såhär illa har det nog aldrig varit på hösten. Vi vinner fyra matcher utan honom. Han kommer tillbaka. Vi förlorar. Och ligger under idag tills han kliver av... Och ALLA spelare som har spelat med honom i år har varit bättre utan honom än med honom. Tror tyvärr det är slut. Men blir gärna positivt överraskad. Vi står ju och faller lite med honom. Vet inte vem annars som ska göra poängen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Känns jäkligt knepigt hursomhelst... bästa vore ju (TYVÄRR) att Linkan självmant kastade in handduken och att vi som sagt tog pengarna och la på någon utomstående artistspelare för resten av säsongen, men samtidigt är det galet bittert att det skall sluta så. Min legend. Nä usch...
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Den spelare forumet är minst orolig för är alltid den som floppar störst. Jag varnade för att Linkan mycket väl kunde ta slut, och det verkar tyvärr som att jag fick rätt. Han var dock liiite bättre förrförra matchen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Den spelare forumet är minst orolig för är alltid den som floppar störst. Jag varnade för att Linkan mycket väl kunde ta slut, och det verkar tyvärr som att jag fick rätt. Han var dock liiite bättre förrförra matchen.
Jag tror de flesta av oss jublade av sentimentala skäl när han värvades. Inklusive du. Under sommaren sedan började ju dock en hel del prata om att förväntningarna på honom inte bör vara så höga. 39 år och en skadedrabbad säsong bakom sig.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

Ja Linkan känns ju sådär hittils. Ibland blixtrar han till och gör någon snygg pass som det blir mål av, men generellt sätt lämnar han mycket att önska. Hoppas han kan få vara skadefri och komma igång till våren.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Vad har hänt med Johner?
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Skadetråden

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:Vad har hänt med Johner?
Viasat snackade om "ont i bensträckaren". Kanske Dr. Forum kan utveckla?
Edit: De sa det i reprisen som jag glor på nu. Men de sa säkert samma i eftermiddags.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
-daniel- skrev:Vad har hänt med Johner?
Viasat snackade om "ont i bensträckaren". Kanske Dr. Forum kan utveckla?
Edit: De sa det i reprisen som jag glor på nu. Men de sa säkert samma i eftermiddags.
Jag tror han sa höftböjaren?
Expert.
Skriv svar