Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Datsyuk_13 »

Jim Morrison skrev:Hoppats att man kollar läget med Ziga Pavlin. Han vore en drömvärvning måste jag säga.
Ja, verkligen. Det är - med allsvenska mått mätt - en fruktansvärt bra hockeyback som skulle förstärka vilket lag som helst i den här serien. Otroligt allround, bra storlek och samtidigt väldigt, väldigt spelskicklig. Och viktigast av allt; han är högerfattad. Sådana växer inte på träd precis...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av minalman »

Någon "extern finansiär" borde inse att för DIFs del är skillnaden mellan HA eller ES i höst (och x antal fler TV-miljoner) en eller två backar i Pavlins klass. Säkrare investering än SKF B.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av litto »

minalman skrev:Någon "extern finansiär" borde inse att för DIFs del är skillnaden mellan HA eller ES i höst (och x antal fler TV-miljoner) en eller två backar i Pavlins klass. Säkrare investering än SKF B.
Kanske starta upp en insamling till en spelarvärvning a´la Pavin? Pavlins lön kan inte vara så högt. Kanske runt 60k...(Ren gissning)?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Datsyuk_13 »

litto skrev:
minalman skrev:Någon "extern finansiär" borde inse att för DIFs del är skillnaden mellan HA eller ES i höst (och x antal fler TV-miljoner) en eller två backar i Pavlins klass. Säkrare investering än SKF B.
Kanske starta upp en insamling till en spelarvärvning a´la Pavin? Pavlins lön kan inte vara så högt. Kanske runt 60k...(Ren gissning)?
Tror knappast att Troja släpper ÄNNU en spelare mitt under pågående säsong när man redan har sålt av sin poängkung till Växjö. Förvisso är klubbens ekonomi kanske inte den allra bästa, men det är inte direkt att betrakta som försvarbart mot sponsorer och supportrar att under kort tid skeppa iväg lagets två bästa spelare när man redan har (åtminstone teoretiskt) chansen att nå topp 7.

Men efter den här säsongen så går Pavlins kontrakt ut, och då hoppas jag verkligen att DIF är där och hugger direkt (förutsatt att man fortfarande är ett allsvenskt lag).
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av minalman »

Datsyuk_13 skrev:
litto skrev:
minalman skrev:Någon "extern finansiär" borde inse att för DIFs del är skillnaden mellan HA eller ES i höst (och x antal fler TV-miljoner) en eller två backar i Pavlins klass. Säkrare investering än SKF B.
Kanske starta upp en insamling till en spelarvärvning a´la Pavin? Pavlins lön kan inte vara så högt. Kanske runt 60k...(Ren gissning)?
Tror knappast att Troja släpper ÄNNU en spelare mitt under pågående säsong när man redan har sålt av sin poängkung till Växjö. Förvisso är klubbens ekonomi kanske inte den allra bästa, men det är inte direkt att betrakta som försvarbart mot sponsorer och supportrar att under kort tid skeppa iväg lagets två bästa spelare när man redan har (åtminstone teoretiskt) chansen att nå topp 7.

Men efter den här säsongen så går Pavlins kontrakt ut, och då hoppas jag verkligen att DIF är där och hugger direkt (förutsatt att man fortfarande är ett allsvenskt lag).
Om Troja hamnar mellan strecken och spelat klart för i år, är det möjligt att skriva kontrakt med Pavlin som börjar då? En som han behövs i playoff och kval.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Glory1 »

Äh vafan Bartley får väl komma och spela upp oss eftersom han inofficiellt spelade ner oss. (Anledningen till att Klubertanz kom tillbaka var väl just för att Bartley drog?)
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av #87 »

minalman skrev: Om Troja hamnar mellan strecken och spelat klart för i år, är det möjligt att skriva kontrakt med Pavlin som börjar då? En som han behövs i playoff och kval.
Problemet är väl att det måste ske innan Fredag? För visst stänger väl transferfönstret då?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Någon som sett Pavlin flera matcher? Han var väl ändå rätt dålig senast?
Född till sportchef.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Staten »

Ryan Caldwell ( http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11560 ) ska tydligen vara tillgänglig på marknaden. Erbjöds till Brynäs, men de nobbade. Något för oss kanske?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Staten skrev:Ryan Caldwell ( http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11560 ) ska tydligen vara tillgänglig på marknaden. Erbjöds till Brynäs, men de nobbade. Något för oss kanske?
Ok, Chet eller Johner?
2014-04-07, vad hände?
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av mb81 »

Staten skrev:Ryan Caldwell ( http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11560 ) ska tydligen vara tillgänglig på marknaden. Erbjöds till Brynäs, men de nobbade. Något för oss kanske?
Har inte plats för fler icke-eu dessutom är han nog rätt dyr. Verkade så i brynäs fall.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Vi behöver en jävla backjävel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:Vi behöver en jävla backjävel.
Jo det är sant, men finns det några vettiga alternativ? Känns inte direkt värt att värva någon medioker back i ren och skär panik? Vill inte ha en till osäker, pet med klubban back utan någon som faktiskt kan tillföra något i spelet. Gärna både defensivt och offensivt, men jag tar helst in en tung och stark defensiv back som det ser ut just nu.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Edin »

Ring Printz! Vem fan vill lira i ett bottenlag i Österrike?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mindrocker »

Jag tycker att vi kör en repris på förra säsongens succévärvning och kallar in Tyler Plante som back.
Avgå DJ Yes!
Låst