Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Chpz
Inlägg: 16
Blev medlem: 2010-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Chpz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är inte lika lyrisk som er andra över Wesslan. Visst, han har gjort en otrolig uppryckning senaste tiden och är en bra målvakt. Men innan jag stämmer in i hyllningskören vill jag först se hur han klarar den slutgiltiga och klart tuffaste prövningen, HV71.

Mot Brynäs var han helt klart stabil men sattes verkligen inte på några större prov. Vårt spelövertag gjorde att Brynäs aldrig var riktigt nära.

I semifinalen räddade han oss kvar i både semi2 och särskilt semi4. Wesslan gjorde några riktiga "idioträddningar" på lägen där jag redan börjat deppa över baklängesmål.

Varför är jag då så tveksam?

Dels för att han fortfarande har svårt att hålla puckarna plus att han släpper många rakt ut. Nu har samspelet med backarna fungerat suveränt och därför har vi sluppit åka på ett par skitmål.
Linköpingspelarna var väldigt rädda för att ta stryk framför vårt mål men jag är inte så säker på att Hv kommer att vara lika tama.

Jag hoppas han motbevisar min oro i mötet med Hv. Det är mycket som talar för oss i finalen och jag tror att vi ska kunna nöta ned Hv i en lång matchserie. De största hindren som jag ser det just nu är deras pp och hur Wesslan ska kunna vinna målvaktskampen mot Liv.

Nja, wesslau´s spelstil gör väll lite att han släpper returer eftersom han är väldigt "sprattlig" i målet....men jag håller med, ska bli intressant hur han sköter sig mot hv som är betydligt farligare i slottet än vad Lhc är.
Mesta mästarna!!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

Nu kan vi i alla fall avskriva Anton Hedman:
http://www.hockeykanalen.se/1.1594793/2 ... bli_battre
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av B.I.B.A »

Om Wesslan inte håller har en annan gammal Djurgårdare blivit kontraktslös. :lol: :D

http://hockeysverige.se/news_show_trotj ... id=9691498
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

B.I.B.A skrev:Om Wesslan inte håller har en annan gammal Djurgårdare blivit kontraktslös. :lol: :D

http://hockeysverige.se/news_show_trotj ... id=9691498
Lirade några matcher under 04-05, sen drog han. Kostar sjutton.
Njaaaae
Användarvisningsbild
Chpz
Inlägg: 16
Blev medlem: 2010-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Chpz »

kaminor skrev:Nu kan vi i alla fall avskriva Anton Hedman:
http://www.hockeykanalen.se/1.1594793/2 ... bli_battre

Blir inte direkt besviken......Skönt!!
Mesta mästarna!!
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av YNWA »

Chpz skrev:
kaminor skrev:Nu kan vi i alla fall avskriva Anton Hedman:
http://www.hockeykanalen.se/1.1594793/2 ... bli_battre

Blir inte direkt besviken......Skönt!!
Känner lite samma sak. Såg han en del i kvalserien och tycker han mest känns seg och klumpig, men visst är han tuff. Dock ser jag ingen poäng med att värva en kille som skulle hamna i våran fjärde formation, om han har tur.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Inlägg: 244
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Köpenhamn

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av alskar_dif »

android skrev:Riddarn till gnaget?

e.

http://4.bp.blogspot.com/_E-Oakv49p4U/S ... aha001.jpg

:wink:
Användarvisningsbild
alskar_dif
Inlägg: 244
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Köpenhamn

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av alskar_dif »

Varför denna pajkastning mot Anton Hedman? Helt klart bättre än tex Brodin.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av lilleman »

alskar_dif skrev:Varför denna pajkastning mot Anton Hedman? Helt klart bättre än tex Brodin.
Personligen gillar jag verkligen Daniel. Jag tycker han visar vilja hela tiden. Han är väldigt snabb och skicklig med puck.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
AnteKr
Inlägg: 77
Blev medlem: 2009-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AnteKr »

DIF vill förlänga med Stefan, och kommer inte signa Tellan

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... eslut.html
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jensa85 »

alskar_dif skrev:Varför denna pajkastning mot Anton Hedman? Helt klart bättre än tex Brodin.
Ehh pajkastning? Han är inte på långa vägar tillräckligt bra för att platsa i DIF. Förstår verkligen inte vad Modo ska med han till. Men det är ju deras bekymmer.

Och att du jämför med Brodin är bara löjligt. Brodin är för det första 4 år yngre än Hedman och är väldigt utvecklingsbar.

Alla här inne har förstått att du bara gillar spelare som antingen tacklas eller slåss. Självklart att du fullkomligt älskar den i övrigt högst mediokra ishockeyspelaren Anton Hedman.

Är till 95% säker på att du hade bytt Anton Hedman och Marco Tuokko rakt av mot Mackan och Otto om du bara hade haft makten till att göra det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

För ett par veckor sedan sa jag att Ekman-Larsson skulle till ES ett år om Leksand inte gick upp. Hade VÄLDIGT gärna plockat in honom, men nu verkar ju backplatserna fulla. Nu står ju valet mellan Timmy och Tjärnqvist.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

alskar_dif skrev:Varför denna pajkastning mot Anton Hedman?
Helt klart bättre än tex Brodin.


Har aldrig varit speciellt kul, men nu kan du sluta...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Josefsson »

SirDIFalot skrev:För ett par veckor sedan sa jag att Ekman-Larsson skulle till ES ett år om Leksand inte gick upp. Hade VÄLDIGT gärna plockat in honom, men nu verkar ju backplatserna fulla. Nu står ju valet mellan Timmy och Tjärnqvist.
Totalt obegripligt att ta in en korttidslösning på en backplats som dessutom är totalt oprövad på Elitserienivå. Är Ekman-Larsson bra kommer han in och snor ett års istid och utveckling från exempelvis Deilert innan han sticker vidare till NHL. Om inte Ekman-Larsson kommer in och spelar som en av de 10 bästa backarna i hela Elitserien, vad har då Djurgården tjänat på den transaktionen kortsiktigt och långsiktigt?

Blir stundtals helt mörkrädd när jag läser den här tråden. Uppskattar verkligen inte Djurgårdssupportrarna det lagbygget som klubben gjort på spelare från de egna leden, på spelare som har hjärta för klubben? För majoriteten av spelarna i Djurgården så betyder den där skölden på bröstet något mer än bara en logotyp för arbetsgivaren som just nu betalar den högsta lönen, som det funkar i Linköping. Uppskattar verkligen inte Djurgårdssupportrarna det?

Tydligen inte. Det ska köpas småländska juniorer, finnar, allsvenska spelare och fan och hans moster och det ska behållas mediokra canadicker som inte kan något annat än att teka och som dessutom lyckas bli sjuk och skadad när det drar ihop sig till allvar...

Medan delar av supportrarna vill att Djurgården ska bli Linköping 2 så har tack och lov Djurgården en förnuftig ledning, ordförande Mats Larssons ord i Expressen värmer i alla fall mitt Djurgårdshjärta: "Vi tänker inte överge det även om vi skulle ha hur mycket pengar som helst".
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Låst