HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av Glory1 »

Osten östlund skrev: 2022-12-02 22:41:45
StatKing skrev: 2022-12-02 22:35:03
Osten östlund skrev: 2022-12-02 22:26:44
diftobbe89 skrev: 2022-12-02 22:23:43
Osten östlund skrev: 2022-12-02 22:18:45 För tidigt att säga ngt om "Garpen effekten ".

Gällande spelare, med facit i hand som vi ej skulle värvat (t om nu)

- Cam S
- Klasen
- Falk

Dom 2 överst levererar ej, kontra deras kostnad.
Skulle och skulle. Klasen kanske skjuter upp oss till SHL men vi ''skulle'' ändå inte värvat honom? Jag kan inte dra några sånna slutsatser i December, det är i slutspelet allt avgörs och den som är bäst då är allt jag bryr mig om.

Förövrigt var Schilling tillbaka i gammal form ikväll så lite fel dag att gnälla på honom.
Skrev t om nu. Samt kontra kostnad.

Hoppas precis som du, att dom motbevisar.
Hur tänker du nu? Cam Schilling är en av våra bästa backar. Trodde du att det var Cale Makar vi värvade? Han är den som ligger bakom alla (båda) målen ikväll och ändå får han skit. Jösses.
Hoppas på mer av honom o Klasen. Skönt med seger. Men var ändån Tingsryd hemma.
Tycker dock Klasen var rätt bra i början, men efter att han missade några matcher har det sett bedrövligt ut. Kanske spelar han igenom någon skada?
Splitzen
Inlägg: 97
Blev medlem: 2013-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av Splitzen »

rikkard skrev: 2022-12-02 21:29:16 Såg lite bättre ut ett tag, men ju mer matchen led, desto mer kände man igen spelet. Ett ineffektivt offensivt spel, där det skenbart ser ut som vi styr matchbilden, men där vi mest åker oss trötta utmed sargerna. Sedan är vi tama och energifattiga framför eget mål. Vi boxar inte ut motståndarna utan hamnar i en klump framför vår egen målvakt och bjuder på skottchanser med mycket skymning. Vi kröner det med seriens just nu sämsta boxplay. Ragnarsson imponerar inte på mig!

Tror och hoppas att det blir bättre när Garpenlöv tydligare får sätta sin prägel på spelet. Viktigt med tre poäng för att skapa lite lugn och tillit. Har hopp om att det kommer att bli bättre, fanns ända ansatser till något bra bitvis. Mer tid att träna in nytt så kan det nog bli bra till slut!

Vilket inte alls är så konstigt de blir ju lätt så när du som lag har ett sånt övertag som vi hade i första perioden och bara får 1 puck och sen bara får in en puck till. Luften går aldrig ur Tingsryd vilket jag tror de hade gjort om vi hade fått in 3 an dom kände hela matchen att dom hade en chans även fast vi var de bättre laget. Och ju längre de går så vill vi bevaka ledningen vi har och ger dom automatiskt momentum i matchen men vi håller ifrån och tar 3 poäng. Och saker börja så sakta se bättre ut för varje match som går de går sakta men de går framåt!! De är inte nu vi ska vara bästa laget i serien låt Modo och kanske något lag till köra på och toppa formen nu så får garpen och dom se till att allt sitter när slutspelet kommer då ska allt sitta och vi ska vara som bäst då!! Har vi fått ihop de då och sakerna sitter så kommer dehär laget att pulvrisera vilket motstånd som helst i slutspelet dom spelarna har vi och spelar typerna
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

På DIF-fronten intet nytt, vi lyckas tom göra det spännande enda in i slutet.... mot seriejumbon.
Trots PP i slutminuten hamnar vi skrynkligt till i egen zon, Classy DIF, verkligen.
Förväntade ledande spelare, våra "stjärnor" är antingen över och slut som spetsspelare eller så kör dom på halvfart, i brist på motivation, i väntan på kvalspel ....om vi når dit.....kanske...jag vet inte.....vi får se.....

Jämfört med SSK och MoDo spelar DIF otroligt långsamt, väldigt få uppspel sitter på spelare med fart.

Det enda jag är riktig nöjd med är mina egna val now days.
Att i efterhand skumma igenom matchen på 10min är en otrolig minimering av waste

Så, stort tack DIF, för att ni lärt mig prioritera lite bättre
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-12-03 12:21:06 På DIF-fronten intet nytt, vi lyckas tom göra det spännande enda in i slutet.... mot seriejumbon.
Trots PP i slutminuten hamnar vi skrynkligt till i egen zon, Classy DIF, verkligen.
Förväntade ledande spelare, våra "stjärnor" är antingen över och slut som spetsspelare eller så kör dom på halvfart, i brist på motivation, i väntan på kvalspel ....om vi når dit.....kanske...jag vet inte.....vi får se.....

Jämfört med SSK och MoDo spelar DIF otroligt långsamt, väldigt få uppspel sitter på spelare med fart.

Det enda jag är riktig nöjd med är mina egna val now days.
Att i efterhand skumma igenom matchen på 10min är en otrolig minimering av waste

Så, stort tack DIF, för att ni lärt mig prioritera lite bättre
Det måste tära att vara så mörk hela tiden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av diftobbe89 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-12-03 12:21:06 På DIF-fronten intet nytt, vi lyckas tom göra det spännande enda in i slutet.... mot seriejumbon.
Trots PP i slutminuten hamnar vi skrynkligt till i egen zon, Classy DIF, verkligen.
Förväntade ledande spelare, våra "stjärnor" är antingen över och slut som spetsspelare eller så kör dom på halvfart, i brist på motivation, i väntan på kvalspel ....om vi når dit.....kanske...jag vet inte.....vi får se.....

Jämfört med SSK och MoDo spelar DIF otroligt långsamt, väldigt få uppspel sitter på spelare med fart.

Det enda jag är riktig nöjd med är mina egna val now days.
Att i efterhand skumma igenom matchen på 10min är en otrolig minimering av waste

Så, stort tack DIF, för att ni lärt mig prioritera lite bättre
Så illa var det inte, vi ägde den här matchen från start precis som vi borde, sen gick inte alla puckar in (som mot Mora) men vi vann klart rättvist även om det bara slutade 2-1.

SSK fick ju pisk med 3-1 hemma mot just seriejumbon för bara en vecka sedan.. Så illa var det ju inte här :wink:
Spela fult
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av Doyle »

Håller med..Tingsryd spelar absolut inte som ett bottenlag. MoDo fick slita hårt för o vinna med 2-0. Med lite flyt kunde Tingsryd åtminstone fått med 1 pinne. Så DIF:s insats ska absolut inte underskattas. Fortsätt nu o KRIGA. Sen ett särskilt omnämnande till klacken. Bra drag mot tidigare. Men vi kan höja oss mer. Men klart mycket bättre. Roligt oxå för Högström avtackning o känna fansens kärlek💛❤️💙
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

emilin skrev: 2022-12-02 17:52:36
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-02 17:10:38 Bara att tugga i sig ännu en i raden av bajsmackor som serveras av Djurgården hockey. Slantsingling hemma mot …..Tingsryd :shock:

Ikväll lockar Högström, en av mina stora backidoler i DIF.
Den störste och första för mig var Thomas Eriksson, sedan blev jag riktigt förtjust i Ragge. Sedan kom då Högström.
Nu väntar jag på att få ännu en idol. Just nu ser jag dock inget ljus i tunneln där.

Hyll till Högga.

Matchen då?
2-4.

”Tobbe Perssons spelvision, vad tror ni att den går ut på ”
Haha Thomas kommer alltid vara den största för mig, farsan har andra som garanterat är större, men jag själv har inte haft lyxen att uppleva dessa herrar.
Sen har jag haft flera under resan som har i mina ögon andas Djurgårdsanda,( offensiv, som defensivt) det finns i dagens trupp många som kan bli någon av dessa herrar som jag kommer för alltid älska och minnas, behöver inte vara den bästa, Ahlén/Hank kommer för alltid finnas kvar i minnet som en av de stora, trots brister kunskapsmässigt.
Det är upp till var och än i dagens trupp att kriga och se till att man blir odödlig i Supportrarnas ögon.
Materialet finns dags att tuta och köra.
Kul att hitta en Thomas- broder.
Minns du när han liggandes på isen kasta handsken i ilska när knät blev söndertacklat?
Minns ej vem som tacklade, men Thomas fick senare det slutspelet som kapten lyfta pokalen i kavaj.

Kan det ha varit 1991?

Men mer järnkamin än honom kommer jag aldrig få uppleva.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2022-12-04 14:46:24, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 2/12

Inlägg av GoseeDIF »

haha, det ju samtidigt som man stod och skrek "Kenneth Kenholt-Skjut för att döda!"
och sen lite försiktigt förkunnade "vi ses på Gullmarsplan!" för att vara lite lagom kaxig😂😂😂

på den tiden råkade det ju även finnas en viss forward med initialer JG....
har för mig att han spelade i en ganska bra kedja😅😅😅
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Skriv svar