PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av emilin »

Min summering av denna premiär:
Spelmässigt ser det riktigt bra ut, trotts en hel del premiär nerver.
Men för mig är inte matchen i sig det största.
Vet inte när jag senast kände denna gemenskap klubb kontra supportrar, känslan att vi gemensamt ska ta oss upp.
Senast vi var ner så skapades den känslan, men då var det mer att vi behövdes inte att vi var betydelsefulla.(jobbade en hel del under den perioden)
Vill rikta ett stort tack till Djurgårdens IF, Järnkaminerna, DIFpodden, Anton Högsander, KG med flera som har lyckats att få oss alla att känna för laget i mitt hjärta, skapat en hype älskar det.
Vet inte om jag någonsin har upplevt denna känsla av gemenskap, då ska ni veta att jag har njutit Södergren, Tommy Mörth och min absolut största favorit Thomas Eriksson, men har nog aldrig sett denna kraftsamling av samtliga runt Djurgården.
Kan vara så att Kraft tillsammans med KG är de viktigaste pelarna som vi har fått in, de har gemensamt lyckas få vår förening att inse vad som är viktigt för vår överlevnad, spelar värvning kontakt med supportrar, och framför allt skapa ett Djurgården som är Djurgården.
Vill även rikta ett stort tack till alla som var på plats, ni fick mig i soffan komma på mig själv att sitta med ett stort leende och stolthet över vad som presterades från läktaren.
Tack till alla ni har fått mig älska hockeyn igen.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av diftobbe89 »

Boeman skrev: 2022-09-23 20:13:17
diftobbe89 skrev: 2022-09-23 19:55:15
Boeman skrev: 2022-09-23 19:47:43
diftobbe89 skrev: 2022-09-23 19:30:30 Jag förstår att inte sånt här räknas för Jim, SirDIF,Sjöwall och allt vad dom heter men innan man gnäller på Hedström... NOTERA hans skott-täck matchen igenom. En järnkamin, en hjälte.
Grymt uppoffrande spel. Otroligt nyttig för laget. Morrison uppskattar industrispelare kan jag gå i god för, ibland kan man tro att han är lite för fin för backcheck och täcka skott. Det är en vanlig missuppfattning men skenet bedrar, jag lovar i egenskap av kusin.
Varför löste han inte så Jimmie Svensson lirade här tidigare då, han var ju grisig. njaaaa. Jag litar inte på Jim förrens han bevisat motsatsen.
Håller med. Jimmie Svenssons hjärta slutar aldrig glöda. Energispelare delux.
Morris och jag var lite oense där, han tjatade sig hes om Hans Ottinger som en favoritspelare istället.

Ska lägga upp nått klipp nåndag Tobbe så att du blir omvänd och övertygad.
Ha en fortsatt trevlig kväll så länge.
Du och jag och Jim borde åka till Tingsryd och ta ett snack på Börjes känner jag. Ha de gott kompis.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av Manijock »

emilin skrev: 2022-09-23 20:14:33 Min summering av denna premiär:
Spelmässigt ser det riktigt bra ut, trotts en hel del premiär nerver.
Men för mig är inte matchen i sig det största.
Vet inte när jag senast kände denna gemenskap klubb kontra supportrar, känslan att vi gemensamt ska ta oss upp.
Senast vi var ner så skapades den känslan, men då var det mer att vi behövdes inte att vi var betydelsefulla.(jobbade en hel del under den perioden)
Vill rikta ett stort tack till Djurgårdens IF, Järnkaminerna, DIFpodden, Anton Högsander, KG med flera som har lyckats att få oss alla att känna för laget i mitt hjärta, skapat en hype älskar det.
Vet inte om jag någonsin har upplevt denna känsla av gemenskap, då ska ni veta att jag har njutit Södergren, Tommy Mörth och min absolut största favorit Thomas Eriksson, men har nog aldrig sett denna kraftsamling av samtliga runt Djurgården.
Kan vara så att Kraft tillsammans med KG är de viktigaste pelarna som vi har fått in, de har gemensamt lyckas få vår förening att inse vad som är viktigt för vår överlevnad, spelar värvning kontakt med supportrar, och framför allt skapa ett Djurgården som är Djurgården.
Vill även rikta ett stort tack till alla som var på plats, ni fick mig i soffan komma på mig själv att sitta med ett stort leende och stolthet över vad som presterades från läktaren.
Tack till alla ni har fått mig älska hockeyn igen.
Hear hear.

Satan vad viktig den där DIF-kopplingen är. Krüger, Brodin, Norman, Söderlund, Arnesson, Falk, Berglund. Akompanjerade av framtidens Djuuu, såsom Östlund, Lindbom, Odelius, Nilsson osv. Satt med ett stort leende större delen när man ser Djurgårdsandan pulsera på det sättet. När man nästan kan relatera till spelarna. Mina spelare. Det där är DIF! Det var fan inte igår man kände så.
Senast redigerad av Manijock den 2022-09-23 20:34:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av DIF_Soldier »

Vidhåller att denna matchbild rent mentalt blev perfekt.

- Kvitto att vi är otroligt bra när vi kör
- Vad som händer om vi får vattenskalle
- Självförtroende i BP
- Reder ut stormen med extremt hårt jobb och täckta skott. (så många täckta jag såg idag såg jag inte ens på hela förra säsongen).

Lindbom är suverän, gjorde många helt avgörande räddningar. Hans personlighet säger mig att han verkligen kan bli näste superstjärna. Vilket psyke hos grabben
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av Vikas »

Det finns kvalité i det här laget, det ser man lång väg.

Dock får vi nog vänja oss med lite darr där bak tills våra nya backar kommer in.
dr111DIF
Inlägg: 1036
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av dr111DIF »

DIF_Soldier skrev: 2022-09-23 20:33:46 Vidhåller att denna matchbild rent mentalt blev perfekt.

- Kvitto att vi är otroligt bra när vi kör
- Vad som händer om vi får vattenskalle
- Självförtroende i BP
- Reder ut stormen med extremt hårt jobb och täckta skott. (så många täckta jag såg idag såg jag inte ens på hela förra säsongen).

Lindbom är suverän, gjorde många helt avgörande räddningar. Hans personlighet säger mig att han verkligen kan bli näste superstjärna. Vilket psyke hos grabben
Amen, Lindbom ser ut som han försvinner till NHL nästa säsong men vad gör det om han spelar så här nu. Toppbetyg för ett antal rånmord trots 3 insläppta.

Darr på ribban med oroväckande hönsgård i egen zon 5v5 i andra. Men kliver upp i tredje och sminkar över det med kroppar i vägen istället. Vinner på individuell spets bakåt och framåt. Arnesson vill jag ge plus i det tysta, trots utvisningen i slutet.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2022-09-23 20:33:46 Vidhåller att denna matchbild rent mentalt blev perfekt.

- Kvitto att vi är otroligt bra när vi kör
- Vad som händer om vi får vattenskalle
- Självförtroende i BP
- Reder ut stormen med extremt hårt jobb och täckta skott. (så många täckta jag såg idag såg jag inte ens på hela förra säsongen).

Lindbom är suverän, gjorde många helt avgörande räddningar. Hans personlighet säger mig att han verkligen kan bli näste superstjärna. Vilket psyke hos grabben
Håller helt med. Grymt bra skrivet.
Jag har längtat att få se Lindbom i A-laget och det finns ytterligare en målvakt på väg upp som kanske är minst lika bra så på den fronten är jag helnöjd.

En liten notering jämfört med senaste sejouren i AS. Jag lurkade runt på Hovet hela eftermiddagen och kvällen. Västerås fans har steppat upp. Fin bortaklack och riktigt bra för Svensk hockey. MEN de har fått in riktigt muppiga element. Jag såg ett gäng osköna individer som inte lugnade sig förrän Murray var där och tog snacket (bra där Douglas) men knappt då. Märk mina ord, det kommer bli knas framöver (vilket INTE är bra för Svensk hockey).
Senast redigerad av Praetori den 2022-09-23 21:02:03, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av captcash »

Hemkommen, sjukt härlig premiär match även om man mådde lite illa under och efter andra perren. Vi spelar bra när vi drar upp tempot och shit vilket skott Liss sitter på, det kan bli en kul säsong med honom och Brodda i samma kedja.

RIktigt härligt att vinna ganska övertygande (borde stått 5-0 efter första perioden och död match), det var som sagt lite nerv ett tag men när 4-2 satt så kände nästan alla på Hovet att det skulle lösa sig, grymt tryck på publiken, jag kan inte prata mer och min son är helt utslagen o sover med ett leende på läpparna. Säsongen kunde inte börjat bättre!

Tack DIF!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av emilin »

Vikas skrev: 2022-09-23 20:35:05 Det finns kvalité i det här laget, det ser man lång väg.

Dock får vi nog vänja oss med lite darr där bak tills våra nya backar kommer in.
Kan vara så att man är färgad av framgången, men tycker personligen inte att det darrades speciellt extra på backsidan sett till att detta var en premiär, tycker att dessa herrar lyckades riktigt bra, vi stängde ner motståndet bra, visst att vi släppte en del men där anser jag att hela laget tappade speeden och då blir det lätt hänt att de försvarande hamnar i konstiga situationer.
Med det sagt tror jag vi kommer lyckas hyfsat bra försvarmesigt om alla bidrar till försvarsspelet.
Sen är det ju ett ruggigt plus att man redan nu vet att vi kommer få riktigt bra förstärkning inom en snar framtid.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av Difjs »

Så sjukt underbart och viktigt att inleda med seger!!
Tycker Hedström och Arnesson gör det mycket bra idag.
Så klart också Lindbom, Kruger, Norman, Brodin och liss mfl.
Och Söderlund, vilken skridskoåkning den grabben har!

Sjukt viktigt om vi kan spinna vidare och radda upp massa vinster tills Cam kommer!
dr111DIF
Inlägg: 1036
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2022-09-23 20:59:45
DIF_Soldier skrev: 2022-09-23 20:33:46 Vidhåller att denna matchbild rent mentalt blev perfekt.

- Kvitto att vi är otroligt bra när vi kör
- Vad som händer om vi får vattenskalle
- Självförtroende i BP
- Reder ut stormen med extremt hårt jobb och täckta skott. (så många täckta jag såg idag såg jag inte ens på hela förra säsongen).

Lindbom är suverän, gjorde många helt avgörande räddningar. Hans personlighet säger mig att han verkligen kan bli näste superstjärna. Vilket psyke hos grabben
Håller helt med. Grymt bra skrivet.
Jag har längtat att få se Lindbom i A-laget och det finns ytterligare en målvakt på väg upp som kanske är minst lika bra så på den fronten är jag helnöjd.

En liten notering jämfört med senaste sejouren i AS. Jag lurkade runt på Hovet hela eftermiddagen och kvällen. Västerås fans har steppat upp. Fin bortaklack och riktigt bra för Svensk hockey. MEN de har fått in riktigt muppiga element. Jag såg ett gäng osköna individer som inte lugnade sig förrän Murray var där och tog snacket (bra där Douglas) men knappt då. Märk mina ord, det kommer bli knas framöver (vilket INTE är bra för Svensk hockey).
Ja det känns som att man måste ha bra koll inför globenderbyna. Det var rätt mycket destruktiva krafter i omlopp runt området senast det begav sig i kvalserien när det var bortaförbud. Kan väl ha att göra med det senare faktumet men hoppas att det blir en fest och inget annat.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av captcash »

Ett stort minus kom jag på nu i efterhand, vår oförmåga att spela ut pucken enkelt ur egen zon. Det var alldeles för många tillfällen som det duttas och mesas med pucken istället för att ta ut den ur egen zon snabbt och enkelt. Dessutom ett par sköna indianare när vi drar en pass tvärs över zonen, mitt i slottet så motståndarna får fritt läge framför målvakt.

Fixa det där skiten så känner jag mig trygg! Nu ska jag se matchen i repris på nätet o dricka en välförtjänt virre!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av Praetori »

Difjs skrev: 2022-09-23 21:10:25 Och Söderlund, vilken skridskoåkning den grabben har!
Som min skarpögda grabb påpekade typ direkt efter matchen.
"Timpa gjorde inga mål själv men bara genom att ständigt åka skridskor skapade han 2PP för oss".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av Praetori »

Tillägg till matchspan. NORMAN får på tok för lite credd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

PREMIÄR HA 22/23: Djurgårdens IF- Västerås 23/9

Inlägg av Difjs »

Praetori skrev: 2022-09-23 21:25:51 Tillägg till matchspan. NORMAN får på tok för lite credd.
Den killen är grym
Skriv svar