Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Peterzon
Inlägg: 137
Blev medlem: 2007-02-09

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Peterzon »

NU ÄR SLUTSPELET DEFINITIVT BORTA FÖR VÅR DEL, HUR MYCKET LINKAN ÄN PRODUCERAR SÅ VINNER VI INTE..... SVERIGES SÄMSTA MÅLVAKT AVGÖR DET IGEN OCKSÅ....
calpe
Inlägg: 107
Blev medlem: 2009-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av calpe »

Glasflaskan skrev:Jag finner inga ord för vad förlusten betyder för våran del. Är totalt nedstämd här hemma. Händerna framför ansiktet, drar mig i håret och är allmänt deppad just nu.

Är just nu oerhört ledsen och nedstämd :cry:
*Knirre skrev: Kan man nu äntligen få hävda att tränarna är en stor jävla flopp och MÅSTE avskedas.
Ring Wikegård, nuuuu!! Skriv ett kontrakt med honom. Vi behöver en ståndaktig herre i båset.
Äntligen att någon fler fattar att det är fel på tränarna. De har inte tillräcklig kunskap och power att leda ett Elitserielag.De kan inte coacha ett lag till framgång. Det visar sig tydligt vid sammansättning av 5-or och då särskilt i box/power-play vilket inte har fungerat överhuvudtaget i år.Finns inget "go" i båset.
Skyll inte på Målis, han har ingen hjälp av sina backar. Hur kan man förlora med 3-0 i sista perioden????? Helt ofattbart
Vi får vara glada att Modo torskade idag så pinan förlängs några dagar till. :cry:
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Djurgårn »

Det var någon som skrev något om att DIF här är sämst när det som mest gäller och det är en ganska klockren analys tycker jag....

Så fort vi spelar en match om liv och död så ser det ut som att spelarna skiter på sig och vill springa hem till mamma. Det är knappast något som man förknippar med Järnkaminer.

Ring Wiken nu och få lite eld i arlset på spelarna!
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Tengil »

Djurgårn skrev:Det var någon som skrev något om att DIF här är sämst när det som mest gäller och det är en ganska klockren analys tycker jag....

Så fort vi spelar en match om liv och död så ser det ut som att spelarna skiter på sig och vill springa hem till mamma. Det är knappast något som man förknippar med Järnkaminer.

Ring Wiken nu och få lite eld i arlset på spelarna!

Håller både med dig och inte.... Vi var riktigt jävla bra när det gällde som mest och vi låg avsågade nederst i tabellen med SSK. Då tog vi oss samman och är därefter ett av elitseriens mest formstarka lag. Dock möter vi nu lag som fajtas lika hårt som vi runt strecken och då håller det inte att ha alla våra centrar m.m borta.

Och sämst när det gäller, det är väl Wikegårds signum? Det närmsta han kommit en titel är väl torsken i 5e och avgörande finalen mot FBK. Och då gillar jag verkligen Wikegård, men vinnare är han ingen...
Glasflaskan
Inlägg: 28
Blev medlem: 2009-02-08

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Glasflaskan »

Djurgårn skrev:Ring Wiken nu och få lite eld i arlset på spelarna!
Håller med dig!! Det är den ända mannen som har pondus i båset av tränarna. Han lyckas göra det som ingen annan kan.

Att trycka in en meriterad Mikael Johansson i båset är ju absurt, ungefär som att sätta Peter Forsberg som tränare i Modo, huvudtränare dessutom. Han skulle aldrig lyckas.

Nu glömmer vi målvakten i Djurgården, sen ringer vi till kansliet och ber att de hör av sig Wikegård och knyter ett kontrakt med honom.
Freedom of speech - use it or lose it!
Användarvisningsbild
yobeez
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-02-19
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av yobeez »

Vi ska till slutspel grabbar och tjejer! Och den som tänker något annat är ingen riktig djurgårdare!

Om man bortser till Novembersvackan så är vi fan ett av Elitseriens bästa lag! Glöm inte det!
Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
Johan Karlsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Johan Karlsson »

*Knirre skrev:Johan K och alla andra som intar försvarsställning så fort någon klagar på någons insats>>

Jag förstår inte hur ni kan vara så lugna.. har ni aldrig idrottat eller har ni bara ingen vinnarskalle? När man förlorar så är det OMÖJLIGT att bara säga "Jaja, det var väl lite tråkigt, men det är sånt som händer.. DIF var ju bra i några veckor i Januari iaf..". Om jag inte fick utlopp för min besvikelse (genom att såga spelare, ledare, domare osv.) så skulle jag slå sönder inredningen i mitt vardagsrum, och då föredrar jag att häva ur mig vad jag tycker om de dom är ansvariga för detta fiasko. I detta fall tycker jag att våran fruktansvärt dåliga målvakt, samt tränarna som lyckats få det här laget att prestera skithockey som dessutom inte ger resultat, förtjänar en såg.
Joorå jag har vinnarskalle som heter duga, MEN vad hjälper det att bete sig som en 5 åring och häva ur sig en massa skit, för det är de det är. Jag vet inte hur många gånger min fru har sagt till mej att lugna ner dej. Joo visst men nu spelar dom ju inte så dåligt, skulle vara andra bullar om det vart 7,8 - 0,1. Det är ju ett annat lag på planen också.
Djurgården i vått och torrt!
Johan Karlsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Johan Karlsson »

Tengil skrev:Men herregud... Tröttnar folk aldrig på att såga stackars Wesslau varenda jävla gång vi torskar? Han gör sin första elitseriesäsong och blev värvad som andramålvakt. Ska ni gnälla på nån så gnäll på Daniel Larsson som rövknullade DIF och satte oss i en jävligt prekär situation när han bröt sitt löfte och stack till NHL alldeles för sent.

Alla är lika besvikna och hanterar sin besvikelse på olika sätt, men det supporterskapet som verkar gå ut på att KONSTANT spy galla över spelarna och utse syndabockar när helheten brister övergår mitt förstånd.
Så himla klockren, jag håller med dig, vi vinner som ett lag, förlorar som ett.
Djurgården i vått och torrt!
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Alla som klagar på Wesslau och laget kan dra!!! Vi gjorde en bra match bara det att vi hade Otto borta en av lagets bästa och sen Holmqvist som har spelat bra på sistonde. Sen vill jag bara tillägga att jag såg inte en enda Brynäs utvisning i matchen vilket det borde varit. Sen så 1-1 är lite tveksamt. Mycket små marginaler avgör men skyll för fan inte på Wesslau!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av -daniel- »

Nu är det enda viktiga att vi tar 3 poäng i nästa match för att öka möjligheten o undvika pisskvalet... vi måste klara det här. Slutspelet är så långt borta så det känns meningslöst att ens tänka på det. All fokus skall läggas på att undvika plats 11.

Hoppas inte vi tappade självförtroendet totalt nu och avslutar bedrövligt.
Bild
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av warrant »

Dif_in_my_heart skrev:Alla som klagar på Wesslau och laget kan dra!!! Vi gjorde en bra match bara det att vi hade Otto borta en av lagets bästa och sen Holmqvist som har spelat bra på sistonde. Sen vill jag bara tillägga att jag såg inte en enda Brynäs utvisning i matchen vilket det borde varit. Sen så 1-1 är lite tveksamt. Mycket små marginaler avgör men skyll för fan inte på Wesslau!

Brynäs fick 4 minuter
Ett helt power-play och ett som blev spel 4-4
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Timrå - Frölunda
HV71 - Brynäs
Djurgården - Skellefteå

Södertälje - Djurgården
Brynäs - Timrå
Luleå - Skellefteå

Timrå - Luleå
Frölunda - Djurgården
Brynäs - Färjestad
Skellefteå - Linköping

Om vi vinner mot Skellefteå så är vi med i matchen igen, Brynäs-Timrå betyder att något eller båda av lagen förlorar poäng medan vi möter Södertälje.
Hoppas bara att Timrå tappar poäng idag.
Omöjligt? Nej. Svårt? Ja. Ta er till Hovet på tisdag!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så här går det när man spenderar halva oktober & hela november i nån sorts koma-tillstånd & förlorar mot allt som tar på sig ett par skridskor.

Kan vi inte starta serien i december nästa år, då tror jag DIF kniper 7:e platsen lätt.
Fan, det här är bedrövligt, det får konsekvenser för hela nästa säsong också :(.

Lätt att locka hit nya spelare.
"Kom till DIF & spela för en billig penning & slipp jobbigt slutspel i Mars-April!"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:Så här går det när man spenderar halva oktober & hela november i nån sorts koma-tillstånd & förlorar mot allt som tar på sig ett par skridskor.

Kan vi inte starta serien i december nästa år, då tror jag DIF kniper 7:e platsen lätt.
Fan, det här är bedrövligt, det får konsekvenser för hela nästa säsong också :(.

Lätt att locka hit nya spelare.
"Kom till DIF & spela för en billig penning & slipp jobbigt slutspel i Mars-April!"
Dra inte in nästa säsong i det här. Jag orkar inte tänka på fler eventuella nederlag.

Det är mycket som spelat in;
Gröna tränare.
MASSIV underprestation av samtliga nyförvärv utom Ragnarsson
Dåliga målvakter som kostat oss 3-4 trepoängare.
Skadan på Engqvist.
Bremberg-skandalen
Ekonomin.
etc. etc.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Caveman »

Men, vänta lite nu...

DIF ställer upp med ett juniorlag, klart att vi inte orkade, klart att vi inte hade kunnandet, med ett ordinarielag så slår vi Brynäs med 1-5 idag, nu så blir matchen mot Saik vår sista hemmamatch för denna säsong..,.
Skriv svar