Linköpings HC - Djurgårdens IF, 21/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Jag är inte så säker på att det är ett angenämt problem att ha två "jämna målvakter". De allra flesta elitmålvakter är ju lite egensinniga och vill ju helst känna förtroendet som förstamålvakt för att kunna prestera sitt bästa. Det kan bli en ganska dum situation om det finns två målvakter och båda anser att de bör räknas som nummer ett. VFHC hade t ex detta problem då de hade både Norrena och Lundqvist under någon säsong. Slutresultatet blev att Norrena såldes.

Risken blir alltså att målvakterna spänner sig och blir rädda för att misslyckas väl medvetna om att gör jag en lite sämre match så står jag inte i nästa. Om detta upprepas tillräckligt många gånger kan man nog antagligen knäcka de bästa av psyken.

Personligen är jag helt klart för att man bör ha en uttalad förstamålvakt samt att denne backas upp av en lovande junior. Junioren går dessutom in och avlastar ibland vid behov. Haken för vår del är att junioren i alla fall för tillfället är bättre än "senioren".

Jag menar inte att situationen är ohållbar allt jag varnar för att det kan bli problematiskt på sikt.
Nu förstår jag hur du menar. Jo, det är klart att det kan bli en schism, och jag antar att du främst tänker på Lassila. Larsson ska ju egentligen inte vara med och konkurrera om första platsen som keeper förrens nästa säsong. Så Daniel har nog inga problem att kanske spela var 4:e eller var 5:e match.

Säg så här, om Larsson totalt överglänser Lassila den här säsongen och verkligen visar att han är ett första hands val så får vi helt enkelt sälja Teemu till nästa säsong. Då fixar vi en bra back-up till Daniel eller så vore det smidigaste att plocka upp Ridderwall.
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Jag är liten sugen på att plocka bort lasilla redan nu och ge larsson allt förtroende som finns. ( Är helt övertygad om att han fixar det. ) Plockar man dessutom bort Lassila frigörs ju en del pengar från en lön som istället kan användas till att plocka in en back eller målskytt. Men, men det är ju en chansning som inte nödvändigtvis behöver gå hem.
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av Fnatte79 »

Vad var det jag sade... deras klack är ju totalsämst...
Det första man hör från dem är ju "Hata Djurgårn..."
och från våra supportrar hör man "Vi älskar Djurgårn..."
Kan nog än en gång säga att LHCs klack är SÄMST!
:o
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Jag är liten sugen på att plocka bort lasilla redan nu och ge larsson allt förtroende som finns. ( Är helt övertygad om att han fixar det. ) Plockar man dessutom bort Lassila frigörs ju en del pengar från en lön som istället kan användas till att plocka in en back eller målskytt. Men, men det är ju en chansning som inte nödvändigtvis behöver gå hem.
Visst blir man sugen när man ser hur stabil Larsson är. Men jag tycker fortfarande vi låter honom visa vad han går för över en hel säsong. Klarar han av det så är han ju helt klart redo att axla rollen som första val.
Vi har ju inte direkt så mycket svängrum att chansa med vad gäller stålars.

Antingen så spelar Lassila upp sig och tar tillbaka sin första plats, eller så får han finna sig i att vara andra hands val eller helt enkelt söka sig vidare.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar