Djurgårdens IF - Mora IK, 19/9 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Zkar
Inlägg: 167
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av Zkar »

Måste bara säga en sak. Det är jävligt patetiskt att typ peka på 10-åringar som sitter nedanför klacken och skrika "sjung om ni ska stå i klacken". Vem gynnar det? Förövrigt undrar jag hur många i klacken som ens hade kommit i målbrottet? De flesta hade lätt tagit en plats i Adolf Fredriks Gosskör :lol:
DIF evigt trogen
DELETED

Inlägg av DELETED »

DELETED
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

j0nte skrev:Nån annan än jag som ska på torsdag ? :D Bor ju i götet så , :P men jag kommer ha kul i skolan på fredag , då alla i min klass håller på frölunda :D
Haha :D . Jag ska försöka ta mig dit,men de blir svårt.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hoppas ni följde med i min lilla spelskola och spelade dubbeln FBK och DIF som vinnare. Den satt till fina 2.85 så nu har man dryga 1400 att spendera runt derbyt imorgon!
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Skön seger mot vårt spöklag nummer ett från förra säsongen, men som väntat var det inte speciellt bra med folk och det fanns inget som helst tryck. Men men... Det får vi uppleva i morgon istället.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

sweeeet:]]
Kom Igen Thore
Inlägg: 33
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Kom Igen Thore »

Jojje skrev:Skön seger mot vårt spöklag nummer ett från förra säsongen, men som väntat var det inte speciellt bra med folk och det fanns inget som helst tryck. Men men... Det får vi uppleva i morgon istället.
hahaha.
såg ni, 2(!!!!!) positiva ord om djurgårn. "Skön seger".

För övrigt imponerande av våra krigare.
"Bengan" blir att räkna med i år. Liksom hela laget. Vågar nog tro på en 8:e plats iaf:)
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Det var nog bättre publiktryck än under någon av förra säsongens matcher. Annars svårbedömd seger... Ser onekligen bättre ut i defensiven, man får inte längre hjärtklappning när pucken är i egen zon. Grymt skönt med seger i premiären!!! :D
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1545
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

Strömberg=power skrev:
Hawk skrev:
Boråsaren skrev:Gött jobbat grabbar! Nu vinner vi skiten! :P

KROSSA GÖTEBORG!
Precis nu vinner vi skiten =) själv så ska jag på VF vs DIF på torsdag så då hoppas jag vi syns där.Hoppas jag får se min första vinst mot frölunda i GBG.

HEJA DIF
Hur tar du dig till Göteborg?
Jag kör bil med mina polare. så vi är 5 Härliga djurgårdare som kommer på besök till scandinavium.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Riktigt skönt me premiärseger. :D

Kul för Hörnqvist att näta två gånger, kanske är han vår nästa målkung?
Riktigt kul var det att se Ask och Fimpen idag. De slet som djur över hela isen och de gjorde det riktigt bra!
Gripen
Inlägg: 98
Blev medlem: 2005-11-03

Inlägg av Gripen »

Fan vad skönt att börja med en seger... ! men vad fan har de gjort med ölen i sportbaren ? jag blev så in i helvete full ... HAHA men jag fick äran att bjuda södergren på en kall också... trevligt.

Tycker att vi behåller denna trend fram till nästa sommar ... att vinna alltså...


TACK DJURGÅRDEN... och
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

John älskar DIF! skrev:
JärnJocke skrev:Jag lyssnar på matchen och när Djurgården fick målet godkänt, trodde jag att det var underkänt för att det var så få som jubla. Det e lite tråkigt..
Asså alla som klagar på att det låter för lite på matcherna, som sitter hemma och klagar istället för att vara på matchen, har fan ingen rätt att klaga, va fan kom dit och hjälp till att sjung istället för att sitta och klaga på internet!

Härlig seger ikväll, fan vilken skillnad det är mot förra säsongen! FORZA DIF!!!!
Håller med, är man inte där så tycker jag att det är aningen märkligt att gnälla . I.of.s. så kan man väl hålla med om att det är aningen för lite folk för en premiär, oavsett kvällens fotboll och att det var Mora som var på besök.

Man får glädjas åt att det inte var ett steg i fel riktning. Jag trodde inte att det skulle bli mer än 6000. Det känns som att publiken är på väg tillbaka, sakta men säkert.


Underbar start på serien, i år har vi alla föutsättningar att komma högre upp. Laget är klart bättre på papperet, men man ska komma ihåg att vi ifjol gjorde en heroisk insats som undvek kvalserien, med elitseriens sämsta (?) backuppsättning på väldigt länge.
Vi fick verkligen ut max av laget 05-06, lyckas vi med det i år slutar vi topp 6.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

j0nte skrev:Nån annan än jag som ska på torsdag ? :D Bor ju i götet så , :P men jag kommer ha kul i skolan på fredag , då alla i min klass håller på frölunda :D
Inte jag, tyvärr :( För långt :( men det blir roligt för dig :lol:
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vinst

Inlägg av Järnkaminen90 »

Jo det vart ju vinst i premiären :D men e lite besviken på allt folk som sitter hemma och glor i stället för att åka ner till Globen och se vårat Djurgår´n.. Va Fan vi e ju sveriges bästa lag och e ifrån sveriges huvudstad, nog fan borde vi kunna fylla Globen!! För det är vårat Djurgår´n värt. Så börja gå på matcherna nu alla ni som sitter hemma o glor!
Användarvisningsbild
Sparkfot
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Vinst

Inlägg av Sparkfot »

Järnkaminen90 skrev:Jo det vart ju vinst i premiären :D men e lite besviken på allt folk som sitter hemma och glor i stället för att åka ner till Globen och se vårat Djurgår´n.. Va Fan vi e ju sveriges bästa lag och e ifrån sveriges huvudstad, nog fan borde vi kunna fylla Globen!! För det är vårat Djurgår´n värt. Så börja gå på matcherna nu alla ni som sitter hemma o glor!
Globen kommer inte bli fyllt! Om vi flyttar till Hovet istället så blir det bättre stämmning och det märks inte lika tydligt att 500 stolar står tomma t.ex
Skriv svar