Svårt val faktiskt. Jag tror nog ändå att jag hade valt Linus.Henke95 skrev:MrMadhawk uppger på twitter att man valde Urbom framför Arnesson, så det verkar i det närmsta klart med Alexander också alltså.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Urbom verkar så gott som klar för ännu en säsong.
Undrar hur man tänker där? Skulle varit kul att få in en back med större offensiva kvaliteter. Och vad är tanken om det stämmer med Lagesson. Känns konstigt att låna en back en säsong som förmodligen är typ sjundeback även fast det behöver breddas. Skulle gärna se att det är en ung back vi kan ha i flera år i så fall.
Kommer vi ställa upp nåt i den här stilen?
Högström-Nilsson
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
Extra. Lagesson eller Falk
Undrar hur man tänker där? Skulle varit kul att få in en back med större offensiva kvaliteter. Och vad är tanken om det stämmer med Lagesson. Känns konstigt att låna en back en säsong som förmodligen är typ sjundeback även fast det behöver breddas. Skulle gärna se att det är en ung back vi kan ha i flera år i så fall.
Högström-Nilsson
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.Benjamin L. Willard skrev:Med Urbom och Lagesson lär väl truppen vara helt klar nu? Möjligtvis att man tar in en ersättare till Brodin men jag tror inte Jocke kommer göra det.
Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
-
Känns mest som att de inte tycker att det finns någon tillräckligt bra junis som de vågar lita på ska kunna avlasta. Men fortfarande behöver bredda med en ytterligare back.mb81 skrev:Urbom verkar så gott som klar för ännu en säsong.
Högström-Nilsson
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
-
De nämnde ingenting om hans hjärnskakning.Davidsson skrev:Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
- MarcusDaze
Japp.Davidsson skrev:Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
"Den förra säsongen tog slut i förtid på grund av en skada. Den är dock inget som oroar längre.
– Jag har haft en bra rehabilitering och både varit på Åland och i Finland. Nu har jag varit symptomfri en längre period så det känns bra och är inget jag tänker på, säger Engqvist."
http://www.difhockey.se/artikel/m6roaj2 ... djurgarden
-
Tror dock det kommer komma från egna ledet i sådana fall.mb81 skrev:Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.Benjamin L. Willard skrev:Med Urbom och Lagesson lär väl truppen vara helt klar nu? Möjligtvis att man tar in en ersättare till Brodin men jag tror inte Jocke kommer göra det.
Jo det har jag också fattat. Men tänkte man kanske kunde hitta den unga spelaren i någon annan klubb som kan bli mera långsiktigt.Skidlöparn skrev:Känns mest som att de inte tycker att det finns någon tillräckligt bra junis som de vågar lita på ska kunna avlasta. Men fortfarande behöver bredda med en ytterligare back.mb81 skrev:Urbom verkar så gott som klar för ännu en säsong.
Högström-Nilsson
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
Det är inte hela världen och är säkert en väldigt billig lösning.
Många backar som kan ta steg och prestera bättre än vad lönen vi betalar. Tom Nilsson kanske kostar en del men alla andra lär vara rätt billiga. Jesper Pettersson spelar ju tex väldigt billigt enligt MadHawk.
Marcus Davidsson och Fjällby är redan uppflyttade. Känns tyvärr inte som det finns någon mer junior som kan ta det steget än.Benjamin L. Willard skrev:Tror dock det kommer komma från egna ledet i sådana fall.mb81 skrev:Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.Benjamin L. Willard skrev:Med Urbom och Lagesson lär väl truppen vara helt klar nu? Möjligtvis att man tar in en ersättare till Brodin men jag tror inte Jocke kommer göra det.
Laget är fortfarande i stort behov av spelskickliga offensiva backar. Urbom, Pettersson, Nilsson och Falk får väl ses som rena defensiva backar. Bernhardt har uppsida men ska han ersätta Hultström? Tungt lass för en 19-åring. Fagerudd gjode 6 poäng i finska ligan förra säsongen vilket borde motsvara typ 4 i SHL. Om Högström skadar sig så har vi inte en enda stabil PP-back.
Avgå Jocke.
Det trista med Tom är att han är uttalad råtta.
Hörde inget om det.Davidsson skrev:Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
Men jag tror man är väldigt försiktiga med sådant. Speciellt eftersom man inte signade med Cehlin.
Gillar åldersstrukturen på vårt lag nu. Bergfors äldst med sina 30 år. Alla spelare har fortfarande några år kvar innan de borde dippa rent åldersmässigt.
- DIF_Soldier
Precis min tanke. Vilka backar ska spela PP? Oroväckande när vår PP-coach som jobbat med absolut spets i två år och inte fått ut ett skvatt nu tycks få ännu sämre förutsättningar. Musse har fortfarande allt kvar att bevisa.B.I.B.A skrev:Laget är fortfarande i stort behov av spelskickliga offensiva backar. Urbom, Pettersson, Nilsson och Falk får väl ses som rena defensiva backar. Bernhardt har uppsida men ska han ersätta Hultström? Tungt lass för en 19-åring. Fagerudd gjode 6 poäng i finska ligan förra säsongen vilket borde motsvara typ 4 i SHL. Om Högström skadar sig så har vi inte en enda stabil PP-back.
Alla namn är intressanta för sig, men sett till deras roller blir ekvationen knepig.
Förra säsongens silly gav en tydligare bild av hur man tänkte, även om det inte föll väl ut med Press.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2017-05-02 13:08:37, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar