Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av mannge »

Crashmash skrev:Ett visst skott från mittzonen, tyvärr åt fel håll.
en viss Artursson -98 kanske? (minns det dessvärre fortfarande väl själv... var helt tom i skallen efteråt)
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av Crashmash »

Visst var det så, trevligt första minne.
joelsuomi
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-01-14

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av joelsuomi »

Det var DIF-SSK i Globen hösten 05. Min polare hade fått tag i SSKmålvaktens trasiga klubba, fick hela laget inkl André Mattson att signa den, och han slog omkull Falks Loka med den så han fick mineralvatten i knäet, men signade ändå :D


Edit: Var tvungen att kolla runt om honom, och enligt http://difhockey.se/spelarstats.php?id=1531 blev det starka 0 poäng på 49 matcher i DIF för Mattsson, hohoho.
Senast redigerad av joelsuomi den 2010-04-06 15:39:06, redigerad totalt 1 gånger.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av jensa85 »

joelsuomi skrev:Det var DIF-SSK i Globen hösten 05. Min polare hade fått tag i SSKmålvaktens trasiga klubba, fick hela laget inkl André Mattson att signa den, och han slog omkull Falks Loka med den så han fick mineralvatten i knäet, men signade ändå :D
Signade HELA DIF-truppen en trasig klubba tillhörande Södertäljes målvakt? Minst sagt lite udda isf.
joelsuomi
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-01-14

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av joelsuomi »

Alla som satt vid det där långbordet efter matchen i alla fall, det var åtminstone en 15-18 st.
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av mannge »

joelsuomi skrev:fick hela laget inkl André Mattson
klockrent att skriva Mattson som en del utanför laget. Han bidrog inte med sina strå till stacken får jag lov och påstå.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av Buford »

1974 tog farsan mig på min första DIF-match. Mössan han köpte till mig då hade jag kvar tills för några år sedan. I början på 80-talet så åkte vi (några grabbar ifrån Tumba) in till Hovet ofta för att se DIF.

Till Blå Helgonet, menar du halsduken knuten som en slags slipsknut hängandes runt halsen? Den var med i ur och skur, ibland med en DIF-pins fastsatt på knuten.
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av kalle99 »

Mitt forsta DIF minne :

DIF-Skellefteå 1-5 , 1979 eller 1980

Minns att Skellefteå var hypereffektiva och satte i princip alla chanser de fick.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av odburt »

Minns precis som crashen Arthurssons mittzonsskitpuck.
Annars är ett rätt skönt minne en kvartsfinal mot HV i Globen, där vi kom från en tung suddentorsk i Jönköping i första matchen. Efter 20 minuter stod det 5-0 och Falken var kung på isen. Det är nog mitt starkaste DIF hockey-minne.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av Lakrisal »

Jag var på globen redan som 3-åring, dock på Sverige - Ryssland (3-2 om någon undrar). Sedan vet jag att jag var där under 95-96 på någon/några matcher (vet att HV var en av motståndarna) men det första bestående minnet är finalförlusten '98.

Var ute på landet med familjen och tårarna sprutade som en fontän när FBK avgjorde.

Sedan kommer jag med glädje ihåg vinsten i den tredje finalen 2000 mot Modo när vi blev svenska mästare, har fortfarande en matchtröja från det året hängande på väggen. Tyvärr har Challe Berglunds autograf nötts bort med tiden.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av Mattias_87 »

Mitt första minne är iallafall när vi mötte Luleå i Globen i början på 2000-talet(?) och det blev ett stort slagsmål. Det var inte min första match, men mitt första minne.
Avskaffa tre mot tre.
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Re: Nostalgi: Mitt första DIF Hockey-minne

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Scaniarinken..jag var väl 12 år kanske. Pappa höll på ssk och vi satte oss på sittplats mellan klackarna. Jag satt där i en hemmastickad DIF tröja, halsduk och mössa. När DIF gjorde mål flög jag upp och gapade,skrek och hoppade. Då är det en täljetattare (som sitter bakom mig) som sliter av mig mössan kastar den på mig och skriker "sitt ner ungjävel". Jag flinade så brett jag kunde mot honom och frågade "känns det jobbigt nu vaaaa???"
Minns inte alls hur matchen slutade men jag minns att jag tittade mot klacken, full av beundran för deras sång och ramsor, och tänkte: där ska jag stå en dag :)
Skriv svar