Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Tänk att låna ut Oscar Eklund till typ Leksand. Ha Deilert som sjunde back. Och ta in både Kronwall och Tjärnqvist?

Ragge-Honken
Tjärnqvist-Kyle
Kronwall-Printz
Expert.
Användarvisningsbild
Chpz
Inlägg: 16
Blev medlem: 2010-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Chpz »

SirDIFalot skrev:Tänk att låna ut Oscar Eklund till typ Leksand. Ha Deilert som sjunde back. Och ta in både Kronwall och Tjärnqvist?

Ragge-Honken
Tjärnqvist-Kyle
Kronwall-Printz

Skulle vara kanon! Fast frågan är om vi skulle ha råd, ja menar dom lär ju inte vara så billiga om man säger så
Mesta mästarna!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Chpz skrev:
SirDIFalot skrev:Tänk att låna ut Oscar Eklund till typ Leksand. Ha Deilert som sjunde back. Och ta in både Kronwall och Tjärnqvist?

Ragge-Honken
Tjärnqvist-Kyle
Kronwall-Printz

Skulle vara kanon! Fast frågan är om vi skulle ha råd, ja menar dom lär ju inte vara så billiga om man säger så
Skulle vi nog inte, mest önsketänkande :)
Expert.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av *Knirre »

Är självklart medveten om att man inte ens borde läsa eller någon vikt vid vad kvällstidningarna skriver men.. jag sitter ju och hoppas innerligt på att Nisse spelar i DIF kommande säsong, har nästan lagt alla andra eventuella värvningsförhoppningar lite åt sidan, och oroas faktiskt en smula av avsaknaden av rubriker som "Djurgården jagar superstjärnan" eller "Målvaktshataren på väg tillbaka till DIF".. det verkar ju helt knäpptyst om honom.. kan det vara på grund av att hans kontrakt med SKA ännu inte gått ut eller?
Senast redigerad av *Knirre den 2010-04-14 12:18:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Chpz
Inlägg: 16
Blev medlem: 2010-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Chpz »

*Knirre skrev:Är självklart medveten om att man inte ens borde läsa eller någon vikt på vad kvällstidningarna skriver men.. jag sitter ju och hoppas innerligt på att Nisse spelar i DIF kommande säsong, har nästan lagt alla andra eventuella värvningsförhoppningar lite åt sidan, och oroas faktiskt en smula av avsaknaden av rubriker som "Djurgården jagar superstjärnan" eller "Målvaktshataren på väg tillbaka till DIF".. det verkar ju helt knäpptyst om honom.. kan det vara på grund av att hans kontrakt med SKA ännu inte gått ut eller?

Tror dessvärre att vi INTE får se Nisse i DIF dressen nästa säsong.
Mesta mästarna!!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Jag tycker mest att det är skönt att slippa läsa
"HV jagar Ekaman. "-Helt klart intressant""
Eller
"Ekman och aik slutförhandlar "-En dröm""
Född till sportchef.
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jaccan »

android skrev:Jag tycker mest att det är skönt att slippa läsa
"HV jagar Ekaman. "-Helt klart intressant""
Eller
"Ekman och aik slutförhandlar "-En dröm""
Skulle jag se det där skulle mina ögon brännas sönder
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Äppelmos »

*Knirre skrev:Är självklart medveten om att man inte ens borde läsa eller någon vikt vid vad kvällstidningarna skriver men.. jag sitter ju och hoppas innerligt på att Nisse spelar i DIF kommande säsong, har nästan lagt alla andra eventuella värvningsförhoppningar lite åt sidan, och oroas faktiskt en smula av avsaknaden av rubriker som "Djurgården jagar superstjärnan" eller "Målvaktshataren på väg tillbaka till DIF".. det verkar ju helt knäpptyst om honom.. kan det vara på grund av att hans kontrakt med SKA ännu inte gått ut eller?
Han har ju sagt vid två tillfällen att han inte tänker göra nått innan säsongen är slut så jag hoppas fortfarande som fan!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:Tänk att låna ut Oscar Eklund till typ Leksand. Ha Deilert som sjunde back. Och ta in både Kronwall och Tjärnqvist?

Ragge-Honken
Tjärnqvist-Kyle
Kronwall-Printz

Varför låna ut Oskar när han äntligen börjat spela riktigt bra och håller på att ta en ordinarie plats! Ne låna ut Deilert..Tjärnqvist ersätter Timmy, då har vi gått +

Tjärnqvist - Honken
Ragge - Oskar
Printz - Kyle
Spela fult
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av melker »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:Varför låna ut Oskar när han äntligen börjat spela riktigt bra och håller på att ta en ordinarie plats! Ne låna ut Deilert..Tjärnqvist ersätter Timmy, då har vi gått +
Jag är inte helt säker på att vi går plus med tanke på att Ragge är väldigt skadebenägen, dessutom lär han ju inte direkt bli bättre med åren..
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Rocker »

SirDIFalot skrev:Tänk att låna ut Oscar Eklund till typ Leksand. Ha Deilert som sjunde back. Och ta in både Kronwall och Tjärnqvist?

Ragge-Honken
Tjärnqvist-Kyle
Kronwall-Printz
Efter ett lysande slutspel så tycker jag att Oscar Eklund verkligen förtjänar en ordinarie plats kommande säsong. När det gäller Tjärnqvist vs. Kronwall är jag väldigt splittrad. Tjärnqvist är överlag en bättre back samtidigt som han är äldre och mer skadebenägen. Skulle vi få möjlighet att knyta upp Kronwall flera år tycker jag detta är en bättre lösning.

Ragnarsson - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Kronwall - Eklund/Deilert
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Låt mig påpeka att syftet med att låna ut Oscar till Leksand var att han skulle få just speltid. Deilert skulle väl max får 20-30 mathcer som 7:e back. Vill inte se Oscar ruttna ett år till som 7:e back. Tror Oscar skulle kunna återvända då och ta Ragges plats när han lägger av.

Men det gäller ju bara om vi skulle lyckas värva både Staffan och Tjärnqvist.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Tråkigt att Timmy lämnar nu av allt att döma.
Men dessvärre så är det ganska väntat. Man kan bara önska Timmy all lycka i KHL och hoppas på att han en vacker dag hittar vägarna hem till Hovet igen.

Den här Silly Season ser jag verkligen fram emot nu.
Minst en back ska in, och där har vi alla höga förväntningar. Staffan Kronwall och/eller Daniel Tjärnqvist.
Sedan så har vi forwardssidan:
- Stannar Mackan?
- Stannar Nicke D?
- Stannar Zigomanis?
- Stannar juniorerna?
- Gör Nisse comeback?
- Värvar Djurgården Nordgren som ryktena säger?
- Vilken center ersätter Engqvist?
- Blir det någon stor positiv överraskning på forwardssidan?

När finalserien är över så har vi ett par spännande veckor att se fram emot, minst sagt. Förhoppningsvis så blir det veckor av glädje istället för besvikelse. Men jag är positiv, känns trots allt som om att Mackan stannar, att Daniel Tjärnqvist och Nisse Ekman kommer hem. Sen får vi se vad som händer på övriga roller, bl.a. Josefsson och Zigomanis, jag tror att Josefsson stannar åtminstone, förhoppningsvis så gör Mike likaså, eftersom han har mycket mer att bevisa i Djurgården. En sommar på stor rink bör göra susen.

-----
Wesslau
Ridderwall (?)

Ragge - Honken
Kyle - Tjärnqvist (?)
Eklund - Printz

Extraspelare: Deilert

Mackan (?) - Otto - Jimmie
Ekman (?) - Josefsson - Krüger
Danielsson/Nordgren (?) - Zigomanis - Tjärnqvist
Fimpen - Falk - Cehlin/Tim/Brodin

Om vi kan mönstra följande lag inför kommande säsong så bli vi jävligt vassa. Nisse och Mackan gör så att vi får två elitseriekedjor av yttersta klass, samt de övriga två kedjorna som blir fruktansvärt tuffa att möta pga fysiken och styrkan kombinerat med snabbheten och viljan.
Finalen kommer bli spännande, men det är nästa så att den kommande silly season blir än mer spännande. Det här kan bli hur jävla grymt som helst om saker och ting går vår väg.

Angående Oscar Eklund, killen förtjänar en plats i laget. Om det nu skulle bli så att både Staffan och Daniel återvänder så får Oscar agera sjunde back. Men som sjunde back kommer han få mycket speltid, just pga att Ragge garanterat kommer dra på sig någon skada, samt att övriga backar kan bli slitna. Att ha 7 backar som håller en hög elitserienivå säger jag inte nej tack till, då har vi en enorm bredd även på backsidan, något som vi har saknat i år.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Rocker »

SirDIFalot skrev:Låt mig påpeka att syftet med att låna ut Oscar till Leksand var att han skulle få just speltid. Deilert skulle väl max får 20-30 mathcer som 7:e back. Tror Oscar skulle kunna återvända då och ta Ragges plats när han lägger av.

Men det gäller ju bara om vi skulle lyckas värva både Staffan och Tjärnqvist.
Jag har mycket svårt att tro att vi kommer att värva två backar till, oavsett vad dom heter. Jag är ganska säker på att man hellre vill spela in Deilert och till viss mån Lennhammer i A-laget. Sedan kommer säkerligen Falk förlänga och agera back-up-back vid behov.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:Massa Text.
Mycket bra skrivet. Dock verkar du ta för givet att Tjärnqvist får förlängt. Kan mycket väl bli så att ledningen måste släppa honom om de ska ta in Ekman exempelvis. Tjärnqvist var bra sista matchen mot LHC men... Allvarligt talat så var han blek både innan och efter skadan och drar rätt hög lön.
Expert.
Låst