Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Alltså, om Danielsson inte får kontrakt så har man nog en ersättare. Visst är killen ganska sympatisk och jobbar rätt hårt. Men ses väl lite som en målskytt. Tycker inte han levererar direkt.

Dock så har han väl en del potential. Hans skott är bra, han är ganska teknisk och kan göra en gubbe, hans skridskoteknik är god. Han borde kunna göra 15-20 mål. Sen får han ju ofta spela i en andra-tredjefemma.

Tycker att han under hösten var rent ut sagt kass. Många matcher i alla fall.

Att Ziggy skojar om att gå till gnaget är inte roligt, basta!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Jag vill gärna att DIF förlänger med Danielsson, jag gillar verkligen den killen.
Men om han inte får förlängt, så finns det nog en anledning, och den enda anledningen som jag ser är Nils Ekman. Jag utgår också nästan ifrån att Mackan vill stanna om man gör sig av med Nicke D, för att annars blir det tomrum i offensiven.

Jag hoppas verkligen att DIF förlänger med Mike Zigomanski. Att han vill förlänga, det gör så att jag tycker att han är helintressant. Spelare som gillar klubben, kan tänka sig spela för normallöner när högre anbud från andra länder kommer, dom gillar jag. Hoppas att han får förlängt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Zigomanis vore grym att se en säsong till. En riktig säsong, en hel säsong. Som förhoppningsvis inte är full av skador. Har varit extremt duktig i år, speciellt med tanke på omställning till stor rink. Ser ut att vara en stört skön snubbe och är helt klart en profil i dagens DIF.

M Tjärnqvist har inte riktigt varit så grym och tuff som alla hoppades inför säsongen, men det beror nog en hel del på att hans säsong var mycket förstörd pga skador och ingen vidare försäsong (tror ja?). Han kanske "gör en Jimmie" och höjer sig markant om han får lira med Ziggy och om broder Tjärnqvist kommer. Ska bli kul att följa killen.

Dubbel fyran! Hoppas för fulla muggar att han stannar.. Har sina svackor men hans hockey passar in perfekt under Hardys ledning. Varit otrolig under slutspelet tycker ja. Dribblar som bara den och lyckas nästan alltid. Dessutom mycket mer fysisk. Kan han fortsätta pricka in v75 rader( http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... kr-pa-trav ) och tipsar resten av föreningen när han gör det så finansierar han sig själv i princip :P

Wesslau ska man självklart ha kvar! Grym kille som fick mycket skit. Men fan vad han presterat i slutspelet.

Backarna är kluriga.. Ville ha in Kronwall, Tjärna samt Ossi, men det är ju bara fånigt. Speciellt med tanke på att vi inte har mycket plats kvar.
Ossi är väl inte värd att nämna, lär ju inte komma denna säsong iaf. Kanske nästa.
Så det står mellan Kronwall och Tjärna. Att få in båda och låna ut Oscar (som varit grym senaste tiden) och Deilert skulle vara en dröm, men jag nöjer mig med en av dom.


Sen måste vi för guds skull göra allt för att få kvar Herr Nilson, men det vet nog Järlan & Co. redan. Hoppas på en bra silly nu!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1262
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Henkos »

Remy Lebeau skrev:Märkligt om inte Danielsson får förlängt. Dock så lär Tjärnqvist fylla ut hans position om han stannar och får en ordentlig försäsong i benen.
Jo de har ju verkligen liknande spelartyp.
Användarvisningsbild
Chpz
Inlägg: 16
Blev medlem: 2010-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Chpz »

Ser inte vad vi skulle ha en spelare som Anton Hedman till.
Killen är långsam har dålig kontroll på puck, drar på sig sjuka utvisningar...
En sämre variant på Jämtin!. Han skulle knappt platsa i en 7-kedja om så fanns.

Hoppas vi kan värva Nisse Ekman och Daniel Tjärnqvist till nästa säsong, samt att vi kan behålla den "gamla" stommen med Falken och Otto och att Timmy stannar kvar.
Mesta mästarna!!
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Soulsic »

Hoppas att Marcus Nilson stannar nu när AIK har gått upp. Han kanske är sugen på lite derbyn.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Fernholm lämnar förmodligen LHC. Tänk om han går till ajk...

Humor
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIFDIF skrev:Fernholm lämnar förmodligen LHC. Tänk om han går till ajk...

Humor

Hoppas...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

DIFDIF skrev:Fernholm lämnar förmodligen LHC. Tänk om han går till ajk...

Humor
...och vem skulle bry sig? Jag har så sjukt svårt att förstå allt Fernholm-intresse.
Bild
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Robinhansen »

-daniel- skrev:
DIFDIF skrev:Fernholm lämnar förmodligen LHC. Tänk om han går till ajk...

Humor
...och vem skulle bry sig? Jag har så sjukt svårt att förstå allt Fernholm-intresse.
eller hur vem bryr sig om ajk? låt han göra det.
ajk blir grymma med ryno där framme i eller inte! nej seriöst kanske kul med lite hockey derbyn men jag hatar alla elitserielag utom djurgården bryr mig inte ett skit i vem eller vilka som spelar i andra lag förrutom i Dif.

tycker förövrigt efter jag under säsongen starkt kritiserat danielsson, att han ska vara kvar!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIF_Soldier »

Danielsson till AIK?
Wesslau till AIK?

Tror att Anger går till AIK dock...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Doyle »

Kan bli en grym derby-utomhusmatch med 50 000 pers nästa säsong. Vi spöar då "RÅTTORNA" så de kan krypa ner i sina jordhålor och försvinna tillbaka till allsvenskan igen....
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kotten »

Varför göra sig av med Danielsson, oförståeligt enligt mig. Under slutspelet tycker jag han har vuxit enormt och har tillsammans med Engqvist och Kruger bildat en riktigt vass femma. Lägg därtill att Danielsson fortfarande är relativt ung och innehar både ett bra skott, kvicka fötter och bra teknik, så blir beslutet än mer konstigt.

Då Engqvist troligtvis försvinner, tsm med Holmqvist så skulle Danielsson bli den 3e forwarden att lämna inför nästa säsong. Förbättra gärna truppen med 1-2 klasspelare men stommen i laget bör vara densamma inför nästa år.

Nåja, än så länge är det bara ett expressen-rykte.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:Danielsson till AIK?
Wesslau till AIK?

Tror att Anger går till AIK dock...
Jag skulle helt seriöst inte klara av om det skedde.
Dock kommer Wesslau inte gå dit, då de inte har råd med honom.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av melker »

Heino har ju signat för aik, de behöver ju ingen ny målvakt. Lär ju köra på honom som första keeper.
Jävligt off-topic att snacka gnagets silly här i vår tråd för övrigt
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Låst