Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm1891 »

Bra jobbat DIF känns bra att ha dessa spelare kvar framför allt Holmqvist hoppas fler följer i deras fotspår och skriver på ett par år till.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Undrar dock vilken typ av backpjäs man räknar med att utöka laguppställningen med?

Nu har vi alltså Ragge, Honken, Klubertanz, Printz, Eklund (Deilert). Vore fint med en Tjärnqvist-liknande typ. Tror faktiskt vi får se honom nästa säsong.

EDIT: för jag tror Nr.33 sticker till KHL.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Ja, känns riktigt bra. Trodde faktiskt Honken skulle sticka iväg men där hade jag helt fel.
Spelar Printz som han gjort sista omgångarna i grundserien samt hela slutspelet så är han sjukt viktig för laget och Deilert tror jag på fullt allvar är en stabil ordinarie ES-back tills säsongen 2011/12.
Ja David har verkligen lyft sig, känns iofs som att alla i DIF gjort det
(utom Herr Nilson som tappat efter det 2 inledande mot Bif)

Deilert ja, tjaa om Oscar Eklund kunde växa ut till en världsback på några veckor :wink: så ska det bli intressant att följa Alexander framöver
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av nutarvidom »

Oerhört kul att se kontinuiteten på backsidan, det är mycket viktigt.
Som någon nämnde tidigare, det luktar ju att Timmy P drar till KHL, trist, men man förstår att han vill testa på proffslivet då han inte är purung heller. Vi får hoppas att ersättaren heter Daniel Tjärnkvist....lär ju finnas ekonomiskt utrymme att värva in honom och med denna fina säsong på näthinnan, samt att Hardy och brorsan är i laget, lär han vara sugen...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: (utom Herr Nilson som tappat efter det 2 inledande mot Bif)
Har du glömt Semi 2 mot LHC? Han var strålande den matchen (inte bara för poängen). Men ja, man märker att han gått ner sig lite igen. Men tror faktiskt också det beror på att LHC lyckades matcha hårdare mot vår förstafemma och försöka neutralisera framförallt Mackan.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Målvakter
Wesslau (Ska ju enligt ryktena vara klar när som helst)
Vakant
Tim Sandberg
Kommentar: Behövs Tellqvist?

Backar
O.Eklund
D.Printz
M.Ragnarsson
A.Holmqvist
K.Klubertanz
A.Deilert
K.Lennhammer
Vakant

Kommentar: Lennhammer blir nog utlånad. Behövs en allroundback med styrkan i defensiven enligt mig.

Forwards
J.Ölvestad
K.Ottosson
C.Eklung
M.Kruger
T.Eriksson
J.Norman
A.Strömberg
S.Söder

Kommentar: Kruger kanske sticker över. Ett par av juniorerna säkert utlånade. Behövs ett antal toppspelare till.

Honken - Ragge
Kyle - Printz
Oscar - Vakant

Jimmie - Otto - Vakant
(Kruger) - Vakant - Vakant
Tim - Norman - Vakant
Strömberg - Fimpen - Vakant.

Förhoppningsvis kan vi knyta till oss Mackan, Jacob, Tjärnax2 och kanske Nisse. Sen antar jag att man signar upp Brodin och Cehlin.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Ja, antar att Brodin & Cehlin kommer få än större roller nästa säsong. Cehlin har varit riktigt jävla bra i slutspelet. Mest spännande att se vad som händer med Mackan. Sen är jag sjukt spänd på att se om vi får behålla någon av Krüger & Josefson. Båda vore en utopi men vore riktigt bra med en av dem...

Annars hoppas jag mest av allt på Ekman. Har en bra känsla där.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Ja, antar att Brodin & Cehlin kommer få än större roller nästa säsong. Cehlin har varit riktigt jävla bra i slutspelet. Mest spännande att se vad som händer med Mackan. Sen är jag sjukt spänd på att se om vi får behålla någon av Krüger & Josefson. Båda vore en utopi men vore riktigt bra med en av dem...

Annars hoppas jag mest av allt på Ekman. Har en bra känsla där.

Vad som än väntar dessa fjunsar ska det bli skitskoj att följa deras karriärer framöver.
Länge sedan jag såg 2 så kloka spelare i sån låg ålder, så skön kontrast till speedkulorna Firma-Brodin&Cehlin
Känns som årets DIF verkligen har det mesta

Oavsett hur finalen slutar vore ju en sammanställd Säsongs-DVD/Blue-Ray & en Slutspels-DVD/Blue-Ray högst önskvärt.
Tänka att få spendera nån timme i soffan & bara i lugn & ro kunna konstatera...Faan vad vi Äger!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Tror aldrig jag sett spelare som är så mogna för sin ålder... är helt övertygad om att både Krüger & Josef kommer bli superstjärnor i NHL. Bara skador som kan sätta stopp för det, annars ligger vägen mot det allra finaste av finrum helt öppen för dem.

Den där Bluerayn låter som en perfekt avkopplare. Speciellt att ta fram när det blåser lite kallare vindare i Djurgårdslägret kommande säsonger (för inte kan vi räkna med att alltid ligga uppe i toppen & kriga framöver...).
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

KHL och Timmy.

Finns det något som tyder på det förutom en artikel i AB för flera månader sen, där det stod att något lag hade varit och kollat på en match med DIF där Timmy råkade ha sitt livs match?
Expert.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av 136_Djurgårdare »

android skrev:Målvakter
Wesslau (Ska ju enligt ryktena vara klar när som helst)
Vakant
Tim Sandberg
Kommentar: Behövs Tellqvist?
Ser väldigt gärna Fredrik Pettersson-Wentzel(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13553) som andra keeper nästa säsong. Almtuna har ju sagt sig vara beredda att släppa honom. En enorm talang som kan hålla Wesslau på tårna.
Ett annat alternativ skulle David Rautio (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2352) som gjort det mycket bra och haft en bra statistik i ett rätt kasst gäng.
Tim Sandberg till Almtuna för att utvecklas ännu ett år.

Tyvärr så ser jag ingen positiv utveckling hos Mark Owuya annars hade det varit att bara låta honom ta andra spaden.
Senast redigerad av 136_Djurgårdare den 2010-04-10 12:26:00, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av mårten »

Riktigt kul att Printz stannar , gillar honom riktigt skarpt i defensiven . Holmqvist trodde jag verkligen inte skulle stanna , trodde han ville tjäna lite bättre pengar i Khl eller HV / Lhc

Otroligt skönt att vi får behålla stommen i laget !

Sen får vi hoppas på Wesslau , jag är en av dom som kritiserat honom och nu har han spelat sin livs hockey och slängt det i ansiktet på mig, så jag sitter snällt och hoppas han är kvar nästa år.

Syns på Hovet , dragit med mig hela familjen så dom skall få uppleva en riktig hockeymatch men inköpta matchtröjor till barnen
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av nutarvidom »

Danielsson nämns inte ovan, har jag missat något?
Jag vill mer än gärna se en förlängning med Danielsson, då jag tror att han kan växa ännu mer.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

mårten skrev: Sen får vi hoppas på Wesslau , jag är en av dom som kritiserat honom och nu har han spelat sin livs hockey och slängt det i ansiktet på mig, så jag sitter snällt och hoppas han är kvar nästa år.
Tror att 95% här inne på forumet känner igen sig där, inklusive mig.

Förövrigt var det en jävla skön nyhet att få se att i alla fall Printz och MiniHonken stannar, nu slipper man vara nervös att vi skulle tappa varenda back vi hade.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Ja, antar att Brodin & Cehlin kommer få än större roller nästa säsong. Cehlin har varit riktigt jävla bra i slutspelet. Mest spännande att se vad som händer med Mackan. Sen är jag sjukt spänd på att se om vi får behålla någon av Krüger & Josefson. Båda vore en utopi men vore riktigt bra med en av dem...

Annars hoppas jag mest av allt på Ekman. Har en bra känsla där.
Enligt hyfsat säkra källor (låter grymt töntigt, källan är en familjemedlem) så ska Jacob spela ett år till med oss. Detta för att avsluta skolan ordentligt. Sen så vet man ju inte hur det blir, kanske blir erbjuden ett topp-rookie kontrakt med massa löften. Men tror att vi har goda chanser. Vad gäller Krüger så har han ju gått fram som en ångvält. Jag hoppas att han vill ha ett år till som senior.

Skulle tro att båda två åker över, signar kontrakt och sedan blir utlånade likt Ante.

Cehlin kommer dominera nästa år.

Brodin kommer bli grymt bra med lite muskler.
http://www.difhockey.se/bilder/nymapp/nj7wn2jm.jpg
Killen ser ju ut som en sticka i jämförelse med typ Jimmie. Ge honom 10 kg till, vem i ES kommer kunna stoppa honom då, förutom Ragge.

Sen är det ju svårt att lägga på sig 10kg också. Men när han är runt 22-23 så kommer han vara grym. Är väl samma sak med Sillen egentligen.
Född till sportchef.
Låst