Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Henkos »

Highwind skrev:Henkos: Sluta låtsas. Vi vet att du inte är Djurgårdare. Ta bort ditt konto från forumet och surfa in på Frölundas hemsida.
Förmodligen mer Djurgårdare än dig med tanke på den kommentaren.

Fy fan vilken härlig dag! Imorrn blåser vi Globens tak!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Henkos »

Remy Lebeau skrev:
Hade du sagt det från början istället för att predika om vad du får säga hade jag varit nöjd.
Tyckte det var halvt uppenbart men ska använda smileys i större utsträckning så även de yngre förstår. Vad det gäller predikan var det du som först skrev vad jag fick tycka.

Men nu skiter vi i det o blickar framåt mot morgondagens match.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Bigge »

Anl AB. Så ska Michael Holmqvist vara klar för lhc.
Andreas kontrakt går också ut i år va?
Tror iofs inte Andreas går tillbaka till lhc då de inte ville ha han och han gick till frölunda istället. Fast dock inte säker hur det låg till då han bytte lhc mot frölunda.(Tänkte mest på om brorsan övertalar honom)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6915357.ab
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Gårdare »

M Holmqvist är definitivt klar för LHC. Man kan fråga sig varför han inte spelar? Var det möjligen "magsjuka"....

Hoppas på Nordgren
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Lite tråkigt med M.Holmqvist - inte att vi får bort en stor lönepost men att grabben har potential att vara bra mycket bättre. Men han har visat bristande inställning (antar jag) och sett halvloj ut på träningar vilket har lett till att Hardy inte velat satsa alls på honom... Tveksamt att vi får se honom någon mer match i DIF-dressen det här slutspelet i varje fall.
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sensei »

Jag håller med Daniel här, jag har alltid haft en positiv känsla för Micke H. Nu är det bara att önska honom lycka till med en annan klubb eftersom DIF, något överraskande, inte valt att förlänga. Visst har han haft svårt att ta en plats under den senaste tiden men jag tror att det är svårt att hålla isär orsak och verkan när det börjar skita sig mellan spelare och klubb. Det blir en negativ spiral som är svår att ta sig ur. Tråkigt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av rikkard »

Jag är nöjd med att M. Holmqvist lämnar. Han kostar på tok för mycket, och levererar för lite. Sist i plus minus ligan två år i rad är inte smickrande för en defensivt lagd center. Jag har inga problem med att bli av med lillebror Holmqvist heller. Tycker iofs att han har lyft sig rejält i år, men i slutspelet är han tillbaka i gamla ovanor igen. Vi behöver hårt arbetande lagspelare, vi har inte råd med icke-utblommade stjärnor på nedgång. Ser gärna S. Kronvall som ersättare. Mikaels lön kan användas för att höja Nilsons lön och krydda en lön till Ekman. I övrigt hoppas jag att vi kan behålla så många som möjligt. Vi är ett starkt lag...
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Henkos »

Känns väldigt väntat att han får gå om det nu stämmer. I övrigt kan jag bara hålla med i det rikkard skriver.

Hoppas dock lillebrorsan stannar.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

Tycker det är perfekt att Micke lämnar. Stor lönecheck och ett fruktansvärt underpresterande på isen speglar honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sensei »

Hur har ni insyn i specifika spelares löner? Eller är det spekulationer och gissningar, mest?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Praetori »

Ingen som vill ha Linkan tillbax?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av *Knirre »

Tycker att det känns helt rätt att han får gå. Utan att veta vad han tjänar, så känns det som att han måste kosta mer än vad han smakar. Alternativet är ju att han spelar gratis, men det tror jag inte att han gör. Sen känns han ju som allt annat än en Hardy-spelare, då han visat kass attityd vid flertalet tillfällen, både hos oss och i andra klubbar.

Sen är det ju roligt att läsa att media får det till "Linköpings hämnd på Djurgården". Hahaha... verkligen en gruvlig hämnd att dom kontrakterar en spelare som knappt platsar i vår fjärdekedja, och som vi inte vill ha kvar.

Och angående om han har en hög potential eller inte, så känns det som att om Hardy inte får ut något av honom, så finns det inte så jävla mycket att ta av.. 8)
Användarvisningsbild
Rolf-David
Inlägg: 49
Blev medlem: 2009-03-03
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Rolf-David »

som någon nämnde så är det ju mest spekulationer när det gäller lönerna, i alla fall från mitt håll. Men jag kan tänka mig att hans lön inte är allt för liten, och på sistonde har han väl inte gjort så värst mycket... så om vi ska "bli av med" någon antar jag att jag är glad att det är han. Det ger oss ju ett lönegap som kan gå till att kanske värva någon annan spelare
------------------------
En Djurgårdsmaskin
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Bra att Micke lämnar. Han kostar mer än det smakar. Kul att han får suga ut stora slantar ur lhc nu också.

No hard feelings mot Micke. Han försökte så gott han kunde med det blev inte bättre än så här. Hoppas dock inte att detta försämrar våra chanser till att förlänga med Lill Honken...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Vad ska Linköping med Storhonken till? Han är en ganska uddlös forward som inte gör grovjobbet som krävs.

Inte ont om Micke, men jag sörjer knappast att han lämnar, blir en bra deal för våran del.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst