Jag tror inte man får plocka målisen i förlängningen. Ett lag gjorde det i spel 4 mot 3 tidigare i år och fick utvisning för det.sthlm_dif skrev:
För övrigt så undrar jag varför inte Challe plockade Anders Lindbäck i förlängningen? Vad hade dom att förlora?
Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Sant, men jag tycker även ett märkbart scenario upprepar sig som ledde till kontringen. Fimpen kommer in i zon och vänder upp alldeles för högt upp i zon och i för hög fart, och tappar balansen.Frasse skrev:Ridderwall fick dålig hjälp av utespelarna vid målet. Trots att det var 4 stycken Djurgårdare framför mål så får man inte bort pucken.
DETTA sker VARJE match för DIFs del och det är Fimpen, Sillen, Danielsson och Tjärna som är förgrundsfigurer i detta typ av beteende.
1. Ha en fart som du själv kan kontrollera när du intar zon.
2. Gå djupare ned i zon innan du vänder upp!
3. Ergo, du undviker kontring.
Säg den glädje som varar
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag köper ditt resonemang. Det är väl just chansen till en extra hemmamatch som lockar och hemma är vi starka. (vilket vi är borta också, så...ja du)Lee Harvey Oswald skrev:Alltså det är ju inte säkert att 3:e platsen är bättre än 5:e.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ursäkta i all glädjeyra. Men jag är fortfarande nervös över att vi inte ska klara top 4.
Det är inte lätt att vinna i götet. FBK har SSK hemma och Saik har Brynäs borta. Detta kommer att bli tufft.
Jag tycker att det skulle kännas "bittert" att sluta 5:a efter denna säsong. Känns som att vi är värda 3:e platsen som vi prenumererat på ett antal omgångar.
Hemmafördelen försvinner, det är givetvis dumt.
Men motståndet behöver inte bli svårare.....eller skitsamma förresten.
Ett lotteri lär det bli hur som helst...
Just nu lutar det åt
Hv-Luleå/Tik
Lhc-Bif
DIF-Frölunda/Fbk
Saik-Frölunda/Fbk
Min fundering, lite bakvänd som alltid.
Men blir vi 5:a kan vi få Saik, kanske känns bättre än frölunda/Fbk?
Självklart ska vi gå för 2:a platsen så slipper vi dessa funderingar.
Då blir det jättelätt val - frölunda eller Bif
Bra eller anus?!
Kommer snurra olika varianter i huvudet hela natten efter detta
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det har du rätt i.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tror inte man får plocka målisen i förlängningen. Ett lag gjorde det i spel 4 mot 3 tidigare i år och fick utvisning för det.sthlm_dif skrev:
För övrigt så undrar jag varför inte Challe plockade Anders Lindbäck i förlängningen? Vad hade dom att förlora?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det var Leksand som försökte sig på att plocka målvakten under förra årets Kvalserie.warrant skrev:Det har du rätt i.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tror inte man får plocka målisen i förlängningen. Ett lag gjorde det i spel 4 mot 3 tidigare i år och fick utvisning för det.sthlm_dif skrev:
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- -daniel-
Känns för min del mest troligt att FBK kniper 4:e platsen i kraft av 3 poäng mot SSK hemma, och vi tar minst en poäng mot FHC lördag. SAIK har väl ganska svårt mot BIF på bortaplan i regel? Då skulle vi alltså få möta SAIK i kvarten. En dröm som jag ser det.Lee Harvey Oswald skrev: Just nu lutar det åt
Hv-Luleå/Tik
Lhc-Bif
DIF-Frölunda/Fbk
Saik-Frölunda/Fbk
Så sjukt skönt att Modo bajsade ner sig själva i skiten i kväll.
- Lee Harvey Oswald
Ja det där är svårt att toppa!-daniel- skrev:Känns för min del mest troligt att FBK kniper 4:e platsen i kraft av 3 poäng mot SSK hemma, och vi tar minst en poäng mot FHC lördag. SAIK har väl ganska svårt mot BIF på bortaplan i regel? Då skulle vi alltså få möta SAIK i kvarten. En dröm som jag ser det.Lee Harvey Oswald skrev: Just nu lutar det åt
Hv-Luleå/Tik
Lhc-Bif
DIF-Frölunda/Fbk
Saik-Frölunda/Fbk
Så sjukt skönt att Modo bajsade ner sig själva i skiten i kväll.
Har släkt & vänner i Foppa-land, tänker höra av mig under morgondagen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Daniel942
Tog en titt på lagens tidigare möten..sthlm_dif skrev:Jag är övertygad om att Brynäs vinner den drabbningen.Daniel942 skrev:Dessa matcher som kommer spelas på lördag tror jag inte borde vara några problem alls för något av dessa lag (SAIK och Färjestad) att ta 3 poäng.
Brynäs - Skellefteå
Brynäs - Skellefteå Läkerol Arena 1-2
Skellefteå - Brynäs Skellefteå Kraft Arena 2-2 OT
Brynäs - Skellefteå Läkerol Arena 6-0
Skellefteå - Brynäs Skellefteå Kraft Arena 2-0
SAIK har 1 mer vinst där.
DIF!
Tror Brynäs tar det, dem tog ju Linköping på bortaplan så varför inte saik, sen får väl ssk tillbaka en drös spelare så kan bli hyfsat jämt där också.
Nej fan är helt säker på att vi slutar 2a
Nej fan är helt säker på att vi slutar 2a
Det kändes som att DIF redan hade tankarna på det stundande slutspelet.
- -daniel-
Hälsa så gott.Lee Harvey Oswald skrev: Ja det där är svårt att toppa!
Funderat en smula mer på BIF mot SAIK; Brynäs har ju verkligen inte någonting alls att spela för, mer än att komma in i slutspelet med en positiv vinsttrend. Skellefteå kommer nog sälja sig tämligen dyrt. Usch, nu vill jag bara att nästa omgång ska bli spelad så vi kan få se vilket lag vi får glädjen att slå ut i kvarten (...)
Fast brynäs hade ju inget att spela för idag heller men slog ändå linköping borta och saik spelade ju inte alls bra idag så tycker ändå mycket talar för brynäs-daniel- skrev:Hälsa så gott.Lee Harvey Oswald skrev: Ja det där är svårt att toppa!
Funderat en smula mer på BIF mot SAIK; Brynäs har ju verkligen inte någonting alls att spela för, mer än att komma in i slutspelet med en positiv vinsttrend. Skellefteå kommer nog sälja sig tämligen dyrt. Usch, nu vill jag bara att nästa omgång ska bli spelad så vi kan få se vilket lag vi får glädjen att slå ut i kvarten (...)
-
Nilson bäst i DIF son vanligt. Vi kommer aldrig att få behålla honom till nästa säsong. Oscar Eklund och Fimpen kassa och säkerhetsrisker i varje byte. Fimpen vänder upp alldeles för nära blå vid 1-1 målet och han borde åka ner i sarghörnet varje gång han kommer in i Zon, bättre är han inte. Nåväl, vilka får vi möta i kvart? Tror Luleå vore en drömlottning men HV eller LHC tar väl dem.
Skulle vilja lyfta fram Tjärnqvist som ingen verkar ha nämnt. Tycker han gör sin bästa match för säsongen faktiskt, ser ut att vara på G rejält. Det lilla sista som saknas i avsluten bara.
Tycker han var riktigt usel, utöver den där dribblingen han gjorde i tredje perioden. Om man tycker att Tjärna var bra idag så har man inte höga krav.Henkos skrev:Skulle vilja lyfta fram Tjärnqvist som ingen verkar ha nämnt. Tycker han gör sin bästa match för säsongen faktiskt, ser ut att vara på G rejält. Det lilla sista som saknas i avsluten bara.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.