Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Eh...inte ha med vår överlägset (totalt sett) bästa PP-back i form av Andreas Holmqvist? Gör om, gör rätt.

Att ha Mackan på backplats är jag hyfsat tveksam till. Kan fungera, men är ju ett ganska så stort riskmoment.
Andreas Holmqvist har varit vår överlägset sämsta back (även i PP) efter jul och förtjänar för tillfället ingen speltid alls över huvudtaget tycker jag. Kräks över hur nonchalant han är på isen. Men visst, han ska spela om han skärper till sig, för då är han fantastisk!
Håller med om att han dippat en hel del men hävdar fortfarande att det största problemet i PP inte ligger hos Honken. Snarare ett orörligt, tämligen statiskt spel från hela femman som är inne och när Falk har ena backplatsen blir pucktempot och transporten tyvärr alldeles för seg och fantasilös.
Bild
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Jockmaniac »

Fick just en underbar bild. Efter OS så spelar vi så här(enligt gode Jocke hära):

Ridderwall(Wesslau)

Honken Jr - Falk
Ölvestad - Ottosson - Nilson

Klubertanz - Printz
Josefson - Engqvist - Danielsson

Timmy - Ragge
Tjärnqvist - Krüger - Tim Eriksson

Fimpen - Zigomanis - Honken Sr

Extra: Oscar Eklund/Deilert, Brodin/Cehlin

Kan Falk spela som han gjorde sist så tycker jag han ska fortsätta spela brevid Honken. Falkens högstanivå verkar vara högre än Ragges konstigt nog. Ragge och Timmy kan nog funka riktigt bra.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av SirDIFalot »

Så här vill jag nog spela i PP

-------Honken-------
Timmy---------Mackan

Framför mål: Ölve, Otto

Andra

------Kyle--------
Ragge------Engqvist

Framför mål: Danielsson och Josefson?
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Crashmash »

Jag vill ha Brodin framför mål, var underbar i JVM i Homer-rollen.
hockejs
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-10-19

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av hockejs »

Ragge :!:

http://tinyurl.com/ydd4a2m

Intressant om inställningen och kampen
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av SirDIFalot »

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARDY ÄR KLAR!
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARDY ÄR KLAR!
Även Tomas och Micke. Grymt skönt att veta, de kompletterar varann kanon.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Ja, skönt att tränartrion får 2 säsonger ytterligare på sig. Alla kommentarer är överflödiga, men det som känns mest skönt är att man slipper spekulationer inför slutspelet - nu kan åtminstone tränarna fokusera 110% på sin uppgift. Blir också enklare att knyta till sig spelare inför nästkommande säsonger när man till 100% vet att Hardy finns kvar.
Bild
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Honken »

Mycket bra
Nu har vi de flesta ingredienser för att spelare ska välja DIF när det står och väger mellan två klubbar.

En tränartrio som verkar uppskattade av spelare och som skapar framgång.
Bra stämning på hemmamatcherna, har hört intervjuer med spelare som har valt lag pga av det när det har vägt mellan två klubbar.
Positivt snack kring klubben i media, samt att vi inte är ett bottenlag. Det finns möjlighet att nå framgång med laget.

Nu är det bara en egen hall och hundra mille i eget kapital som saknas.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Remy Lebeau »

Skönast hittils är inte det sportsliga resultaten, även om det kanske liggerl lite hand i hand med det jag tänker på. Bara det att man sluppit läsa "Djurgårdens ekonomiska kris" och dylikt är oerhört skönt. Det har varit så pass många jobbiga år, så man är oerhört lättad av att det verkar ha vänt.

Det känns positivare än på många år.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av android »

På tal om det, hur står det till med ekonomin i dagsläget? Och hur nära var det egentligen konken? Har ju varit krigsrubriker då och då de senaste åren. Jag tvivlar på att ekonomin skulle se speciellt bra ut nu heller.

Hoppas fan vi kan gå långt i ett slutspel så vi får in mer cash.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6521137.ab

Nu kommer den här frågan upp som flitigt diskuterats här bland annat. Jag är absolut för en flytt till Globen, kanske redan i en kvartsfinal om motståndet är intressant (säg exempelvis Modo, känns ju som vi skulle fylla Globen varje match även i en kvartsfinal). Sen är det självfallet idiotiskt att flytta fullt ut till Globen samtliga matcher under en hel säsong, men några på förhand publikdragande lag borde man kunna möta där samt eventuellt slutspel.

En fullsatt, eller nästintill fullsatt Glob ger ett jävla tryck också...
Bild
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Enbom »

Inte en enda match i det där jävla misslyckade försöket till en hockeyarena. Snälla.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enbom skrev:Inte en enda match i det där jävla misslyckade försöket till en hockeyarena. Snälla.
Om man inte begriper att DIF inför ett kommande slutspel ser över möjligheterna att fylla på i kassakistan ...är man en Enbom.......nej jag menar Dumbom.

Självklart kan vi få bra drag i ett fullsatt Globen också.
Kanske inte i en kvartsfinal mot saik eller bif, men väl i en semi mot HV eller FBk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av sensei »

Håller med Lee och Daniel, i slutspel bör vi maxa ut allt som går ur publik och intäkter. Sen tror jag alla är överens om att den normala serielunken sker bäst på hovet. Det gäller att tillfredsställa både fans och kassakistan.

Jag är övertygad om att de flesta här på det här forumet är överens om att globen är ett fullständigt fiasko som arena, det är väl i princip bara hästhoppning som går att genomföra på ett bra sätt i den. Svälj stoltheten och riv skitet. Det var en kul idé med en halv boll som arena men det funkade inte.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar