SMS-fördummandet av språket är över!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

Andy skrev: Inför stenhård censur och ställ krav på hur man formulerar sig samt på hur inläggen - som måste föra framåt och tillföra något - byggs upp!

om ditt förslag går igenom så tappar vi minst hälften av alla "skribenter" här inne (inklusive mig själv)...så om man vill göra forumet ännu mindre besökt än vad det är idag så är det en jättebra idé...

häng med i dagens IT samhälle ..det är mail, sms och chat och en massa smileys som gäller inte välskrivna/välformulerade brev instoppade i kuvert och förseglade med lacksigill;)....

Jag tror vi bara sakta men säkert "dödar" morgondagens skribenter på det viset....och då med tiden åxå forumet...jag vill inte få bort "vältaligheten" eller vad man ska kalla den men "vi" kan väl leva i symbios eller?...det är väl ingen som hindrar nån med "väl underbygda resonemang och genomtänkta tankar" att ge utlopp för dem här också?...
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

han har faktist en poäng där!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

får nog hålla med moongoose, visst ser det ibland dumt ut med sms skrivande rader, och en jäkla massa felstavningar, och artiklar som har blivit snabbt ihop skrivna.

Men vi kommer väl inte in på denna sidan för att visa hur duktiga vi är på att skriva & stava?

Huvudsaken är väl att vi förstår varandra och förstår vad vi menar med det vi skriver....
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

m0ng00se skrev:
Andy skrev: Inför stenhård censur och ställ krav på hur man formulerar sig samt på hur inläggen - som måste föra framåt och tillföra något - byggs upp!

om ditt förslag går igenom så tappar vi minst hälften av alla "skribenter" här inne (inklusive mig själv)...så om man vill göra forumet ännu mindre besökt än vad det är idag så är det en jättebra idé...

häng med i dagens IT samhälle ..det är mail, sms och chat och en massa smileys som gäller inte välskrivna/välformulerade brev instoppade i kuvert och förseglade med lacksigill;)....

Jag tror vi bara sakta men säkert "dödar" morgondagens skribenter på det viset....och då med tiden åxå forumet...jag vill inte få bort "vältaligheten" eller vad man ska kalla den men "vi" kan väl leva i symbios eller?...det är väl ingen som hindrar nån med "väl underbygda resonemang och genomtänkta tankar" att ge utlopp för dem här också?...
Vad underbart skönt det vore om det du indikerar verkligen inträffade. Det vore strålande tider om hälften av skribenterna försvann givet att de som har koll och dessutom förmåga att uttrycka sig blev kvar.

På den gamla goda tiden då DIF.net fanns var det andra bullar.

Morgondagens skribenter är också välkomna om dom lägger av med inlägg av typen:

- ere nåra nyförvär på gäng? Min kommentar: I högsta grad en intressant fråga - men hur ser du själv på behovet av nyförvärv, vilka platser ska fyllas och har du några särskilda spelare i åtanke?

- Sag ba i tidningen, aftonbladet typ att vi värva han i färjesta? Min kommentar: Vi andra kan läsa tidningen själva. Din kommentar är relevant först när du tillför analys, en egen värdering av spelaren baserad på dina egna intryck eller när du kan komma med lite snaskigt skvaller efter som du jobbar med killens kusin och sålunda har full koll på läget.

- DIIIIIIIIF EEEEE BÄÄÄÄÄÄST. Min kommentar: Ja vi vet!

- ja tycker att säkijarvi och kalle ska få sparken dom är ju så jäala kasa. Min kommentar: Se kommentaren under det försa inlägget ovan.

- Värva Matte sundin typ nu, de e ju bara att sjlänga upp fett me stålar så signar han om han inte gör det är han en jävla fita. Min kommentar: Yeah right

- Hörde att Björn Melin var klar för DIF. Min kommentar: Källa tack!

- Ja tycker att han va heter han Tomas Kessler Eriksson eller han flintskalliga killen Håkan nått som jag tror lirar i Sweiz nu men som jag vet är djugårdare borde göra come back. Ere nån som vet vart han lirar nu? Inga kommentarer
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

det du snackar om är en utopi....men men lycka till med att förändra världen;]..
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

m0ng00se skrev:det du snackar om är en utopi....men men lycka till med att förändra världen;]..
Med stenhård moderering och avstängning av alla skribenter som inte håller tillräckligt hög kvalitet vad avser form och/eller innehåll skulle det fungera fint.

Kanske dags att starta en mailinglista morsvarande Bards Elit. Förstod jag mig på tekniken skulle jag göra det själv.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

såsåså vem ska vara "bödeln" då?..vad ska det vara för kriterier man ska uppfylla?..ska det vara nått "antagningsprov" till forumet dådå eller?...

storebror ser dig...
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Enkelt - forumets moderator är bödel och det finns tydliga riktlinjer presenterade på forumet för vilken formässig, innehållsmässig och språklig kvalitet ett inlägg skall hålla.

Inte annorlunda mot hundratals andra forum på nätet med andra ord.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

länka till ett "elit-forum" så jag får ser hur ett sånt ser ut....skulle va intressant..
Skriv svar