Tyvärr är de inte med idag heller. Josefs lårkaka sades ju vara ok redan till Brynäsmatchen och Jimmys hjärnskakning skulle vilas till denna match. Jaja, nu blev det inte lättare direkt...Stocky skrev:Jo håller med, är Ölvestad klar för spel idag? Josefsson känns mycket viktig, han får igång en kjedja riktigt bra även om poängen inte alltid kommer. Vore grymt härligt med seger mot gbg igen!BOMBOM BOUCHARD skrev:Tuff uppgift idag. Men med Ölve och Josef tillbaka och rätt inställning vinner vi över ett skärrat Frölunda.
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 28/11 2009
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 28/11 2009
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Doyle
- Säsongskort: Ja
På plats i indianlandet. Fullt med bönder men 4 glada djurgårdare utanför Scandinaviums entré, Nu blir det tokladdning. Hoppas nu på en bra inledning så fixar vi det här...
- -daniel-
Tråkigt att varken Jimmie eller Josefson kommer till spel, vi hade framförallt behövt Jimmies fart idag. Hoppas andra tar rollen som pådrivare.
Bra med Riddarn i mål, jag - liksom många andra - hoppas att man ger Ridderwall Jr förtroendet i ett antal matcher nu så han hinner komma in i det fullt ut.
Matchen då? Tjae, omöjligt att säga. Jag tror första perioden kommer bli helt avgörande; om vi lyckas hålla tätt samtidigt som laget håller i pucken på ett föredömligt sätt tror ja Fiskmånglarna blir mer & mer stirriga ju längre matchen lider.
Fast om Frölunda gör en lika bra inledning som mot HV tidigare i veckan (samt får utdelning tidigt) så tror jag vi kan få det riktigt jobbigt idag... Det som känns skönt dock är att vårt lag knappast ser det här som en omöjlig uppgift. Tidigare säsonger har det varit 90/10 i Frölundas favör i de här matcherna men nu skulle jag vilja påstå att det på förhand är en helt vidöppen historia...
Bra med Riddarn i mål, jag - liksom många andra - hoppas att man ger Ridderwall Jr förtroendet i ett antal matcher nu så han hinner komma in i det fullt ut.
Matchen då? Tjae, omöjligt att säga. Jag tror första perioden kommer bli helt avgörande; om vi lyckas hålla tätt samtidigt som laget håller i pucken på ett föredömligt sätt tror ja Fiskmånglarna blir mer & mer stirriga ju längre matchen lider.
Fast om Frölunda gör en lika bra inledning som mot HV tidigare i veckan (samt får utdelning tidigt) så tror jag vi kan få det riktigt jobbigt idag... Det som känns skönt dock är att vårt lag knappast ser det här som en omöjlig uppgift. Tidigare säsonger har det varit 90/10 i Frölundas favör i de här matcherna men nu skulle jag vilja påstå att det på förhand är en helt vidöppen historia...
Känns som tväröppet, men VF kan vara hyfsat taggat med tanke på senast.
Tror ändå att vi tyvärr torskar denna match med 3-1 eller något liknande. Josefssn och Ölvestad tar tag i var sin kedja och det är tufft att sakna dessa spelare helt klart.
Tror ändå att vi tyvärr torskar denna match med 3-1 eller något liknande. Josefssn och Ölvestad tar tag i var sin kedja och det är tufft att sakna dessa spelare helt klart.
0 - 1 Marcus Nilson (Mike Zigomanis, Kristofer Ottosson)
bra mackan! va det snyggt?
Underbart!!
Jag sitter och lyssnar på radion och snubben säger hela tiden att Zigomanis är grek. Spelar greker ens hockey??
Jag sitter och lyssnar på radion och snubben säger hela tiden att Zigomanis är grek. Spelar greker ens hockey??
- Remy Lebeau
Niko Dimitrakos är en helt ok grek..Sebbe G skrev:Spelar greker ens hockey??
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Kan någon med tvbilder säga om det var helt värdelöst spel av DIF vid 2-1 målet?
Börjar dessutom bli lagom sur på kommentatorn på SR.se, han slutar aldrig kalla Zigomanis för grek.
"Greken Zigomanis" är hans namn tydligen.
Börjar dessutom bli lagom sur på kommentatorn på SR.se, han slutar aldrig kalla Zigomanis för grek.
"Greken Zigomanis" är hans namn tydligen.
Senast redigerad av Snazzi den 2009-11-28 16:28:08, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
FAN 2 mål på 21 sekunder
Vafan händer?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Juste han är ju grek.Remy Lebeau skrev:Niko Dimitrakos är en helt ok grek..Sebbe G skrev:Spelar greker ens hockey??
2-1
- Lee Harvey Oswald
Vad faan händer..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- DIF_Soldier
Är inte förvånad. Vi har INGENTING efter 0-1... Dålig backcheck av Brodin av alla vid deras 2-1.
Säg den glädje som varar
-
Bytte kanal när det stog 1-0 och kikade på fotboll i 2minuter sen så när jag zappar tillbaka så står det 1-2