Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Crashmash »

Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.

Matchinformation
Hittar du här.

TV
Matchen sänds på Canal+ Sport 1 och Canal+ Web-TV.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8131
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Mattias_87 »

Den här matchen vinner vi. Brukar sällan känna mig så säker men nu är jag det.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Enbom »

Usch. Om deras målvakt är lika dålig som han var mot oss sist så blir det vinst. Om inte så blir det vinst ändå. Krüger gör två mål och en assist.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Förra säsongen mötte vi Frölunda 3 gånger på Hovet.
I samtliga tre matcherna fick vi så mycket stryk så man än idag drömmer mardrömmar (1-5, 3-6, 1-4).
Dags för en hemmaseger nu mot Frölunda. Känns oerhört viktigt att ta 3 poäng i just den här matchen, då spelschemat sedan är tufft (LHC borta, FBK hemma).

Jag tror visserligen inte att vi vinner nu på tisdag, då Frölunda ser rätt så starka ut för tillfället.
Men allt kan hända som sagt, och det kan nog lika gärna sluta i en DIF seger, och det får jag hålla tummarna för!

Ska för övrigt bli mycket roligt att se Zigomanis på plats för första gången. Jag ser verkligen fram emot det!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av -daniel- »

Ja, alla vet ju hur roligt det var att möta Fiskrensarna på hemmaplan förra året(...). Förvisso är läget ett annat nu där vi har bra mycket större chans att knipa poäng, men det gäller verkligen att inte bli bekväma och tro att vi är bättre än vad vi är. Det gäller att ALLA ger 110% även i fortsättningen för att vinna matcher.

Mest intressant blir givetvis att fortsätta följa Zigomanis utveckling. Hoppas också på en Ragge i spelform.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av -daniel- »

Kan vi hoppas på en riktigt bra publiksiffra här? Noterade att Aktiv Sittplats var totalt slutsåld tidigare i eftermiddags, och hela kortsidan verkar mer eller mindre fullbokad... Lär garanterat bli 7000+ i alla fall. Roligt för en match mitt i veckan. I november.

Kan vi gissa på hemmamatch-vinster, + ett bra tabelläge samt ett intressant nyförvärvs förtjänst?
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Kall-El »

Huva detta känns som en mycket jobbig match av flera skäl.

1. VFHC är ett på pappret bra lag med uppåtgående formkurva.
2. De är antagligen ganska hungriga på att vinna då de inte gått så bra förut. ( Att jämföra med t ex FBK och HV som ibland kan göra "lite sömniga insatser" då de redan tagit många poäng. )
3. VFHC har haft lätt för oss i STHLM.

Skall vi ha minsta chans måste PP sitta mycket bättre och den målvakt som får stå måste spela på toppen av sin förmåga. Denna match känns helt vidöppen på förhand och skulle jag tvingas tippa hade jag nog kritat ner 3-3 som slutresultat.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Remy Lebeau »

Denna match känns helt öppen faktiskt. Vi förnedrade frölunda hemma, och dom lär vilja ha revansch för den smått pinsama förlusten mot oss senast. En seger här skulle kunna ta oss till 3:e plats samtidigt som vi skaffar oss mer andrum bland dom 8 bästa lagen.

Vågar inte tippa, men det lag som gör första målet vinner nog.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av android »

Jag hoppar Västra frölunda är ute efter revansch och taggade. Tycker vi brukar spela bättre mot lag som går framåt. Bara Riddarn har en bra dag.
Född till sportchef.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Honken »

Inte blir det lätt, men omöjligt är det inte.
Vi har vänt underlägen till vinst i de två senaste matcherna så moralen finns.
fhc har inte vunnit en bortamatch på 5 omgångar och vårt hemmasnitt är på väg åt rätt håll.
Josefsson hade jag hoppats skulle göra några mål fler än vad han har gjort så här långt, men han är på väg att ställa in siktet. Mål mot modo och två ramträffar senast. Jag tror han kommer att avgöra.
Printz har ofta levererat en fin open ice tackling de senaste matcherna. Han får gärna sätta en ordentlig på Joel Lundqvist så lär han linka av med sin halvskadade axel.
Det ska dessutom bli intressant att se av Zigge presterar nu när han inte har jetlag i kroppen och fått ett par träningar på stor is, även om han inte kommer vara uppe på 100%
-daniel- skrev:Kan vi hoppas på en riktigt bra publiksiffra här? Noterade att Aktiv Sittplats var totalt slutsåld tidigare i eftermiddags, och hela kortsidan verkar mer eller mindre fullbokad... Lär garanterat bli 7000+ i alla fall. Roligt för en match mitt i veckan. I november.

Kan vi gissa på hemmamatch-vinster, + ett bra tabelläge samt ett intressant nyförvärvs förtjänst?
Jag är inte säker på detta, men är inte alltid aktiv sittplats uppbokad av DIF tills matchdagen då aktiv sittplats endast säljs direkt av DIF.
Konstigt nog har frölunda matcherna inte dragit speciellt mycket folk. Tre hemma matcher förra säsongen varav en lördags match 5542 pers i snitt. 2007/2008 var snittet 5159, två vardagsmatcher.
Men så låga siffror har vi inte haft på någon match i år. Haussen kring DIF, tabelläget och vår nya Canadick gör nog att det blir en bra publiksiffra.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev: Jag är inte säker på detta, men är inte alltid aktiv sittplats uppbokad av DIF tills matchdagen då aktiv sittplats endast säljs direkt av DIF.
Konstigt nog har frölunda matcherna inte dragit speciellt mycket folk. Tre hemma matcher förra säsongen varav en lördags match 5542 pers i snitt. 2007/2008 var snittet 5159, två vardagsmatcher.
Men så låga siffror har vi inte haft på någon match i år. Haussen kring DIF, tabelläget och vår nya Canadick gör nog att det blir en bra publiksiffra.
Vart också skeptisk då jag läste nyhetsbrevet om att det "finns gott om platser kvar i samtliga sektioner". Men i går när mitt sällskap skulle boka fanns det inget på Aktiv Sittplats i varje fall (och den har garanterat gått att boka alla andra matcher eftersom jag suttit där typ varje match med lösbiljetter hela säsongen), stora delar av kortsidan verkade full också (fick plats på rad 3 nånstanns dock). Kan ju ha varit något temporärt men låter ganska märkligt... Hoppas på en bra publiksiffra, i varje fall.

Anledningen till förra årets dåliga publiktillströmning mot FHC var väl just att vi spelade våra sämsta matcher mot just dem. Satans vad dåliga vi var, förstår att många inte orkade komma tillbaka när man blivit våldtagen på hemmaplan vid förra mötet med det laget... den stora massan är ju trots allt medgångssupportrar.
Bild
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Kire »

Alla till HOVET imorgon!

Det finns inga ursäkter för att inte vara där, hylla laget och ledningen för det liret som DIF presterar just nu. Tänk på att det inte var allt för länge sedan vi var nere rejält i skiten. Kan inte förstå hur vissa i klacken kan sitta ner och gäspa (som mot Luleå i torsdags). I tredje perioden var jag tvungen att se mig omkring. Jag och en polare stod precis ovanför gluggen där de handikappade huserar. Vi var i princip dom ända som stod upp på hela sektionen.

Vad fan har hänt sedan premiären rent stämningsmässigt? Plus, hur fan är vi utspridda? De flesta som står upp och sjunger står till vänster sett från isen. Vid HN/J Järnkaminer blir det sämst tryck från ena sidan vilket gör att sången dör ut...

Lite Off Topic kanske men var bara tvungen att dela med mig av det jag sett och mina åsikter.

Syns på HOVET imorn, spöa fiskrensarna! :D
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Jepe »

Kire skrev:(text.....)Det finns inga ursäkter för att inte vara där, hylla laget och ledningen för det liret som DIF presterar just nu. Tänk på att det inte var allt för länge sedan vi var nere rejält i skiten. Kan inte förstå hur vissa i klacken kan sitta ner och gäspa (som mot Luleå i torsdags). I tredje perioden var jag tvungen att se mig omkring. Jag och en polare stod precis ovanför gluggen där de handikappade huserar. Vi var i princip dom ända som stod upp på hela sektionen. (...text)
Kan ju iofs vara en förklaring kanske..... ?

Jag tror på seger imorgon, hoppas vi får se ett piggt DIF från start ända in i mål för det lär behövas. Hoppas laget spelar totalt respektlöst och kliver på i alla situationer.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Kire »

Jepe skrev:
Kire skrev:(text.....)Det finns inga ursäkter för att inte vara där, hylla laget och ledningen för det liret som DIF presterar just nu. Tänk på att det inte var allt för länge sedan vi var nere rejält i skiten. Kan inte förstå hur vissa i klacken kan sitta ner och gäspa (som mot Luleå i torsdags). I tredje perioden var jag tvungen att se mig omkring. Jag och en polare stod precis ovanför gluggen där de handikappade huserar. Vi var i princip dom ända som stod upp på hela sektionen. (...text)
Kan ju iofs vara en förklaring kanske..... ?

Jag tror på seger imorgon, hoppas vi får se ett piggt DIF från start ända in i mål för det lär behövas. Hoppas laget spelar totalt respektlöst och kliver på i alla situationer.
Inte för att jag är 100 % säker men nog ska den delen tillhöra klacksektionen: http://difhockey.se/biljetter
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Oulf »

5700 sålda tills imorgon. Ska kunna bli över 7000 iaf.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Skriv svar