Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av warrant »

Publiksiffra 6003
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Hawk »

warrant skrev:Publiksiffra 6003
Buuuuu.... Har inte fotbollen slutat???
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Fricke »

Ser ut som att Oscar Eklund tar chansen i Ragges frånvaro.

Undra vad Niklas Andersson tänker som får fortsätta tugga bänk när lill Honken får sin 10:a och Ragge redan är borta.

Tim Eriksson och Danielsson verkar vara pånyttfödda. Själv trodde jag dom skulle få problem med Hardy...
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av warrant »

Måste ju nämna Josefssons mål.
Vilket tryck det var i det handledsskottet
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av -daniel- »

Riktigt skönt med 3 pinnar, totalt sett helt rättvist även fast Luleå stundtals hade initiativ i matchen. Också skönt att Mackan får gå in och avgöra, men han var riktigt dålig stora delar...Skönt med Otto tillbaka men man märker så tydligt att han saknar den rätta tajmingen i många situationer, ge han 2-3 matcher till så är han inne i det för fullt igen.
Bild
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av spocksbeard »

Var en skön vinst :D
brelle
Inlägg: 3
Blev medlem: 2008-12-27

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av brelle »

Riktigt härlig match!
Cehlin har verkligen visat att han ska ha en plats i truppen. Däremot tycker jag Micke Honken är otroligt blek, när va han bra senast? Sista fem matcherna förra året?


Tråkigaste med matchen måste dessvärre va alla bilinbrott som skedde medans matchen pågick i P-huset Isstadion. Såg minst tre stycken krossade rutor på bilar. Riktigt jävla tråkigt.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av janne08 »

jensa85 skrev:Alla Oscar Eklund-fans måste väl nu ändå inse hur usel han är. Va i helvete sysslar han med på deras 1-2. Går upp och stöter när det kommer tre luleå-spelare mot han och Timmy.
Resultatet blir givetvis att Oscar går bort sig och Timmy blir lämnad helt själv= 1-2.

Det här var ta mig fan bland det dummaste jag har hört :evil:
Man kan inte rycka ut en enda sekvens ur matchen och kalla en spelare för usel
Oskar gjorde åter en bra match inget snack om saken.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Jockmaniac »

Den andra perioden måste vara den hockeymässigt bästa perioden som spelats i Novembermånad någonsin. Vilken kamp, vilken frenesi. Grinigt, gnälligt, riktig slutspelshockey som bajarkommentatorn på ppv kallar det. Riktigt bra, även fast jag fick dåndimpen på sittkissaren i domarstället. Främst för Honkens 2+10 för det mesiga slashingen och misshandeln av våra juniorer Brodin och Sillen. Slag i knäveck och klubbspets i ansiktet. Smutsiga Luleå!

Nu till plus och minus:

Plus: Sillen, Brodin, Oscar Eklund, Klubertanz och Tim Eriksson.

Minus: Engqvist, Micke Holmqvist och Printz

Sammanfattning: Våra älskade juniorer fortsätter med sin enorma kampvilja och kämpaglöd. Det är hockey, mina vänner. Eklund ersätter Ragge med bravur. Visst, småmisstag här och var men sicken skridskoåkning killen har. Misstagen minimeras för varje match han får förtroende i. Kalas jobbat! Klubertanz står för hela offensiven när han är inne idag. Punkt slut! Tim Eriksson pånyttfödelse är häpnadsväckande. Från att vara en av mina minsta favoritspelare i DIF till en av de stora killarna. Han verkar trivas som Dulee Johnson i spritflaskan varje gång han spelar med våra unga killar. Fortsätt matcha honom med dessa killar Hardy så har vi alltid minst en kedja med go i.

På minus sidan är Engqvist. Han är helt okej med kraven jag har på denna kille är långt ifrån uppfyllda. Tänk på att grabben är tänkt att spela i NHL nästa säsong? Nej, han måste ta sig i kragen och framförallt bidra mer offensivt för att uppnå sina NHL-drömmar, det är ett som är säkert. Var är Micke Holmqvist idag? Det räcker så. Printz är tillbaka i sitt gamla spår igen idag. Slarvigt passningsspel, dräll med pucken och för tunn i tacklingsspelet. Mer Rögle-borta, Printz ;)

Jag vill även flika in med en ny känga till Mackan. Eller kanske samma. Insatsen på 4-3 målet är så jag vill, och känner igen Mackan. Han är för ojämn hittils och det måste han skärpa till. Det är för dåligt. Men med tanke på vikten av målen han gjorde så håller jag honom borta från min minuslista idag :)
100% DJURGÅRDSJ***L
ReikMax
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av ReikMax »

Det är måste vara svårt för Micke Holmqvist att glänsa när han knappt får spela...
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av ludde- »

brelle skrev:Riktigt härlig match!
Cehlin har verkligen visat att han ska ha en plats i truppen. Däremot tycker jag Micke Honken är otroligt blek, när va han bra senast? Sista fem matcherna förra året?


Tråkigaste med matchen måste dessvärre va alla bilinbrott som skedde medans matchen pågick i P-huset Isstadion. Såg minst tre stycken krossade rutor på bilar. Riktigt jävla tråkigt.
Såg en krossad ruta även efter förra matchen.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av *Knirre »

Tycker faktiskt att det känns helt surrealistiskt att vi gjorde 6 (!) mål idag.. tyckte egentligen att Luleå spelade ett perfekt bortaspel under 95% av matchen.. men det känns ju fantastiskt bra att vi kan plocka poäng ändå.

Stort plus till Tim E iaf. Han har verkligen hittat rätt nu.. Bra f.ö att Josefsson fick göra mål, för han verkar inte riktigt i form i övrigt. Likadant med Nilson. Solklart IG på honom, fram till att han avgör matchen. Något som skulle vara som det ska, om det hade rört sig om Brendl, men Marcus Nilson ska ju vara lika bra och nyttig i samtliga byten. Han "ska" inte vara den som avgör matchen.. och han ser stundtals så frånvarande ut att man undrar om han har tankarna på annat håll..

När det gäller O. Eklund har jag svårt att hålla med alla som hyllar honom enormt bara för att han inte låg bakom 4 mål i egen kasse. Jag känner mig fortfarande väldigt osäker med honom på isen. Speciellt hans spel utan puck i försvarszon är riktigt riktigt bedrövligt, han är alldeles för svag och osäker där. Men visst, han blir inte sämre iaf..

Antar att Wesslau står nästa match nu, då Ridderwall inte höll nollan och räddade 3 straffar.

Känns också lovande att vi har så många spelare som är "kalla".. finns ju lite att ta av där..
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av 1891 »

Såg ut som att det skulle bli en mindre rolig kryss match i första perioden (Finns inga hockeymatcher som är tråkiga) Men sen taggades spelarna till lite efter ett litet bråk, men inte förens 2 perioden vaknade vi till liv. Mycket spel fram och tillbaks. Plus till Tim Eriksson som jag tycker sliter som ett djur på isen, vinner närkamper trots sin storlek med mer. Men han får dock sällan utdelning för det han gör.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Hawk »

1891 skrev:Såg ut som att det skulle bli en mindre rolig kryss match i första perioden (Finns inga hockeymatcher som är tråkiga)
Inga tråkiga hockeymatcher? Då kan du inte ha kollat på många matcher...
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Edin »

Hawk skrev:
1891 skrev:Såg ut som att det skulle bli en mindre rolig kryss match i första perioden (Finns inga hockeymatcher som är tråkiga)
Inga tråkiga hockeymatcher? Då kan du inte ha kollat på många matcher...
Det finns många dåliga hockeymatcher, men inga tråkiga.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar