Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av android »

Aningen tidigt för sådan utvärderingar kanske.

Jag tycker vi har gått bra hittils. Fattar inte folk som gnäller när vi ligger sexa. Särskilt inte ni som kritiserade laget inför säsongen. Jag trodde att alla Djurgårdare var inställda på streckstriden.

Tråkigt de två senaste matcherna då vi lika gärna kunde haft 4 fräscha poäng.

Målvakterna kan bli bättre, men dom har sin nivå och DIF har inte råd med en ny. Face it. Det man kan förbättre är backspelet runt målvakterna som varit under kritik flera tillfällen. Sen tycker jag att målskyttet är lite svajigt. Vi borde gjort fler mål mot både Modo och Färjestad. Alltså, nu försvarar jag inte Wesslau och Ridderwall.

Låt laget få ytterliggare några matcher. Då kommer äldre spelare in i tempo igen (Ragge, Timmy, Mackan) och förhoppningsvis spänner inte anfallarna sig i skottögonblicket.

Dock kan vi få en dipp med juniorerna. Därför måste Mackan och Tjärna börja prestera. Wesslau måste upp i samma klass som mot LHC i flera matcher.

Nu är det ju klart att man kan vara missnöjd från match till match och som Djurgårdare ska man ställa enorma krav. Samtidigt kan man inte göra så mycket över rådande situation. Att bara skriva att en spelare är patetiskt dålig känns ju inget vidare. Vill man inte se Eklund så tycker jag man bör lämna ett förslag på en annan spelare. Själv hade jag gärna testa Andersson igen. Ge honom fem matcher. Första matchen kommer han nog vara kass.

Efter ett antal matcher så skulle jag vilja se följande uppställning:

Forwards
Josefsson - Enqvist - Krüger
Tjärna - Mackan - Otto
Ölvestad - Holmqvist - Danielsson
Hank - Fimpen - Cehlin

Extra forwards: Calle och Tim
__

Backar
Ragge - Holmqvist
Kyle - Printz
Timmy - Eklund


Någon som har koll på juniorerna?
Har vi några lovande backar där? Stabila defensiva backar. Uhrbom hade varit jävligt kul att se.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av odburt »

Den som sågar Riddarn efter hans två insatser måste i varje fall vara ute och cykla. Han har steppat upp när det behövts och har nästan 95% i räddningsprocent. Okej, han kunde gärna ha tagit en av puckarna i Karlstad men å andra sidan var han lysande bra positionerad och höll alla puckar alternativt släppte dem i en bra riktning.
Det enda jag var lite irriterad över var att han inte slog en passning utan hela tiden låste fast pucken bakom mål och väntade in en back istället. Vi hade några chanser att vända spelet i PP när FBK bytte. Där borde han ha lärt sig något av Daniel Larsson som han fick förmånen att träna med i två år.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Mäklaren »

odburt skrev:Den som sågar Riddarn efter hans två insatser måste i varje fall vara ute och cykla. Han har steppat upp när det behövts och har nästan 95% i räddningsprocent. Okej, han kunde gärna ha tagit en av puckarna i Karlstad men å andra sidan var han lysande bra positionerad och höll alla puckar alternativt släppte dem i en bra riktning.
Det enda jag var lite irriterad över var att han inte slog en passning utan hela tiden låste fast pucken bakom mål och väntade in en back istället. Vi hade några chanser att vända spelet i PP när FBK bytte. Där borde han ha lärt sig något av Daniel Larsson som han fick förmånen att träna med i två år.
Ridderwall är en målvakt, till skillnad från vissa andra..
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Connoisseur
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-07-09

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Connoisseur »

Det ser för jävla svagt ut framåt. Tjärna jr är katastrof, Nilson är under isen.

Bah!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av sensei »

Nej. Vi har väl gjort näst flest mål hittils.

De matcher jag har följt under min frånvaro känns det som att vi "borde" eller "förtjänade" att vinna. Ja, i kanske samtliga matcher har kommentatorerna konstaterat att DIF var det bättre laget, men..

Så vad som gäller nu är att knyta ihop påsen, och som Marie var inne på -- att vänja sig vid att leda och ro hem matcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Lugnet
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-12-04

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Lugnet »

android skrev:Aningen tidigt för sådan utvärderingar kanske.

Jag tycker vi har gått bra hittils. Fattar inte folk som gnäller när vi ligger sexa. Särskilt inte ni som kritiserade laget inför säsongen. Jag trodde att alla Djurgårdare var inställda på streckstriden.

Tråkigt de två senaste matcherna då vi lika gärna kunde haft 4 fräscha poäng.

Målvakterna kan bli bättre, men dom har sin nivå och DIF har inte råd med en ny. Face it. Det man kan förbättre är backspelet runt målvakterna som varit under kritik flera tillfällen. Sen tycker jag att målskyttet är lite svajigt. Vi borde gjort fler mål mot både Modo och Färjestad. Alltså, nu försvarar jag inte Wesslau och Ridderwall.

Låt laget få ytterliggare några matcher. Då kommer äldre spelare in i tempo igen (Ragge, Timmy, Mackan) och förhoppningsvis spänner inte anfallarna sig i skottögonblicket.

Dock kan vi få en dipp med juniorerna. Därför måste Mackan och Tjärna börja prestera. Wesslau måste upp i samma klass som mot LHC i flera matcher.

Nu är det ju klart att man kan vara missnöjd från match till match och som Djurgårdare ska man ställa enorma krav. Samtidigt kan man inte göra så mycket över rådande situation. Att bara skriva att en spelare är patetiskt dålig känns ju inget vidare. Vill man inte se Eklund så tycker jag man bör lämna ett förslag på en annan spelare. Själv hade jag gärna testa Andersson igen. Ge honom fem matcher. Första matchen kommer han nog vara kass.

Efter ett antal matcher så skulle jag vilja se följande uppställning:

Forwards
Josefsson - Enqvist - Krüger
Tjärna - Mackan - Otto
Ölvestad - Holmqvist - Danielsson
Hank - Fimpen - Cehlin

Extra forwards: Calle och Tim
__

Backar
Ragge - Holmqvist
Kyle - Printz
Timmy - Eklund


Någon som har koll på juniorerna?
Har vi några lovande backar där? Stabila defensiva backar. Uhrbom hade varit jävligt kul att se.
Håller med dig till fullo. Tycker dock att Wesslan även gjorde en stark insats mot Modo. Du glömde visst Falken, men han kan gå in på vilken position som helst, även kallad Erlingmark för ett antal år sedan. När Otto kommer tillbaka får vi en dimension till.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av android »

Lugnet skrev:
android skrev:Aningen tidigt för sådan utvärderingar kanske.

Jag tycker vi har gått bra hittils. Fattar inte folk som gnäller när vi ligger sexa. Särskilt inte ni som kritiserade laget inför säsongen. Jag trodde att alla Djurgårdare var inställda på streckstriden.

Tråkigt de två senaste matcherna då vi lika gärna kunde haft 4 fräscha poäng.

Målvakterna kan bli bättre, men dom har sin nivå och DIF har inte råd med en ny. Face it. Det man kan förbättre är backspelet runt målvakterna som varit under kritik flera tillfällen. Sen tycker jag att målskyttet är lite svajigt. Vi borde gjort fler mål mot både Modo och Färjestad. Alltså, nu försvarar jag inte Wesslau och Ridderwall.

Låt laget få ytterliggare några matcher. Då kommer äldre spelare in i tempo igen (Ragge, Timmy, Mackan) och förhoppningsvis spänner inte anfallarna sig i skottögonblicket.

Dock kan vi få en dipp med juniorerna. Därför måste Mackan och Tjärna börja prestera. Wesslau måste upp i samma klass som mot LHC i flera matcher.

Nu är det ju klart att man kan vara missnöjd från match till match och som Djurgårdare ska man ställa enorma krav. Samtidigt kan man inte göra så mycket över rådande situation. Att bara skriva att en spelare är patetiskt dålig känns ju inget vidare. Vill man inte se Eklund så tycker jag man bör lämna ett förslag på en annan spelare. Själv hade jag gärna testa Andersson igen. Ge honom fem matcher. Första matchen kommer han nog vara kass.

Efter ett antal matcher så skulle jag vilja se följande uppställning:

Forwards
Josefsson - Enqvist - Krüger
Tjärna - Mackan - Otto
Ölvestad - Holmqvist - Danielsson
Hank - Fimpen - Cehlin

Extra forwards: Calle och Tim
__

Backar
Ragge - Holmqvist
Kyle - Printz
Timmy - Eklund


Någon som har koll på juniorerna?
Har vi några lovande backar där? Stabila defensiva backar. Uhrbom hade varit jävligt kul att se.
Håller med dig till fullo. Tycker dock att Wesslan även gjorde en stark insats mot Modo. Du glömde visst Falken, men han kan gå in på vilken position som helst, även kallad Erlingmark för ett antal år sedan. När Otto kommer tillbaka får vi en dimension till.
Japp, han var helt okej mot modo också.

Hur fan kan jag glömma Falk. Då byter jag ut honom mot Oskar på backen då. Alltså Timmy och Falk.
Då blev det genast ljusare på backsidan, men frågan är ju om vi kommer att få ha fullt lag hela året?

Jag tycker nästan att man borde låta Falk lira back vid forwardsskador. Vi har ju ändå två extraspelare plus hyfsat bra juniorer att slänga in framåt.
Född till sportchef.
Lugnet
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-12-04

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Lugnet »

Jag tycker att man ska sätta Falken på centerpositionen. Från min position på läktaren ser jag en större fördel att spela Falken där än att bänka Eklund. Det tråkiga i båda fallen är att en ung, eventuellt en Djurgårds spelare för framtiden inte utvecklas. Tänker på Eklund, Henke E och Cehlin (Calle G). Om det hade varit möjligt hade jag gärna sett att man avbryter kontraktet med Tim och satsar på de yngre. Och en eventuell kontraktsskrivning med en ny spelare, typ Linkan =)
Användarvisningsbild
Connoisseur
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-07-09

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Connoisseur »

Helvete vilket skitlag vi har... Blir kval i år.
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av DIFmanglarn »

Connoisseur skrev:Helvete vilket skitlag vi har... Blir kval i år.
Men vad är det för jävla inställning egentligen? Säsongen har precis börjat. Jag är övertygad om att vi spelar upp oss. Ingen streckstrid iår!
Bild
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Erik I »

Är jäkligt besviken efter ikväll, det stör mig nåt oerhört att man inte förmår ställa upp för den hemmapublik som är så viktig och som i mitt tycke bjudit till bra under säsongsinledningen. Tabellen är för färsk än så länge för att få panik, men den här förlustsviten får fan få ett stopp illa kvickt nu. Tack o lov att det är Hardy som står i båset, det är en snubbe som INTE tåll värst mycket lojhet. Förväntar mig och har stor förhoppning om rejäl skärpning i inställning till nästa match!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av sensei »

Grabbarna (glidaren M. Nilsson undantagen) försöker, det syns ju lång väg.

Wesslau har tyvärr inte vart bra senaste tiden. Jag tror att det påverkar utespelarna väldigt mycket. Minsta lilla misstag och det är risk för mål bakåt. Man måste våga vara bra för att lyckas. Igår var det istället tillknäppt och stelt.

Nu gäller det att Riddarn tar chansen och att Wesslau får möjlighet att jobba på det som inte har fungerat under tiden. Med ett stabilare målvaksspel vinner vi den här typen av matcher, det är jag övertygad om.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Connoisseur
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-07-09

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Connoisseur »

DIFmanglarn skrev:
Connoisseur skrev:Helvete vilket skitlag vi har... Blir kval i år.
Men vad är det för jävla inställning egentligen? Säsongen har precis börjat. Jag är övertygad om att vi spelar upp oss. Ingen streckstrid iår!

Det är fakta och inget annat. Vårt lag är katatrofalt dåligt. Så fort juniorerna inte levererar så förlorar vi. Måste säga att jag ruskigt besviken på scoutningen av Marcus Nilson och tjärna jr osv, jag tror man förväntade sig något helt annat än man fick. Vilket vi med koll redan visste att man inte skulle få.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Crashmash »

Nja, Tjärna visste i alla fall jag vad jag skulle få. Någon som åker runt och gör det jobbigt samtidigt som det inte syns alls mycket i poängprotokollet. Nilson däremot, förväntade jag mig mer av.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Caveman »

Crashmash skrev:Nja, Tjärna visste i alla fall jag vad jag skulle få. Någon som åker runt och gör det jobbigt samtidigt som det inte syns alls mycket i poängprotokollet. Nilson däremot, förväntade jag mig mer av.


Tjärna har inte gjort det jobbigt för någon motståndare på isen, däremot är det jobbigt/en plåga att sitta på läktaren och se honom, långsam, seg, inget närkampsspel, ingen gnista, ingen vilja, ingenting. Jag tycker inte att Calle G tillför så mycket men han tillför iaf vilja, hjärta, så hellre honom än dagens Tjärna.
Skriv svar