Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av DIFmanglarn »

DIF_Soldier skrev:5800? Pinsamma medgångare!
Men håll käften bonnjävel! Inte direkt het match, vad hade du väntat dig? Kärnan är där, medgångarna stannade hemma. Jag hade gått om det inte vore för att jag är fast i Norrland till och med den 26:e...
Bild
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av jensa85 »

warrant skrev:Konstigt att Hardy inte tar ut Ridderwall och ger laget möjlighet att spela 6-3 när möjligheten fanns.

Aa det var lite Montén-varning på det. Men han har ju fortf saker o säga till om så det var säkert hans idé att vänta med det och sen också vänta med time-outen till det bara återstår typ 20 sek av 5/4 spelet istället för direkt vid 5/3.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av kotten »

Wesslan suger som vanligt, våra anfallare suger som vanligt, nilsson kan inte göra mål.
Glöm slutspel iflall de ska fortsätta såhär, laget verkar stendött.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av warrant »

jensa85 skrev:
warrant skrev:Konstigt att Hardy inte tar ut Ridderwall och ger laget möjlighet att spela 6-3 när möjligheten fanns.

Aa det var lite Montén-varning på det. Men han har ju fortf saker o säga till om så det var säkert hans idé att vänta med det och sen också vänta med time-outen till det bara återstår typ 20 sek av 5/4 spelet istället för direkt vid 5/3.

Man kan ju undra hur mycket Montén ville ge laget en extra chans att få en reducering i så fall.
Amatör coachning i mina ögon.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av DIF_Soldier »

DIFmanglarn skrev:
DIF_Soldier skrev:5800? Pinsamma medgångare!
Men håll käften bonnjävel! Inte direkt het match, vad hade du väntat dig? Kärnan är där, medgångarna stannade hemma. Jag hade gått om det inte vore för att jag är fast i Norrland till och med den 26:e...
Tack för den din psykist labila jävel. Jag är där jag är för att mina föräldrar uppenbarligen är störda i huvudet. Vår publik är medgångare, inget tjafs!

Dags för laget att slipa bort det där bratflinet en gång för alla nu, det här är ju pinsamt.
Ridderwall i målet på lördag. Spelar inte otto så vill han väl helt enkelt inte vara med med tanke på hur laget spelar. Engqvist kan ju sluta drömma sig bort till grodlårs-Kanada, så osynlig som han är lär han inte komma nånstans.
Säg den glädje som varar
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av jensa öhling »

Extramt passivt i första. Något bättre sen. Men samma problem som tidigare. De etablerade måste tillföra mer.

Mackan Nilsson och Mathias Tjärnqvist är helt under isen och är inte i närheten av det Linkan och Anger presterade i fjol.

Linkan, kom tillbaka!
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av mårten »

Rögle vann rättvist , Tjärnan , Nilson , Engqvist i stort sett osynliga. Försvarsspelet i 1:a uselt
Wesslau visar åter igen att han inte vinner matcher åt oss

Någon som jag personligen verkligen vill plussa för är Ölvestad ! Han är riktigt bra just nu, spelar precis så han skall spela.

Starta med Ridderwall på Lördag !
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa öhling skrev:Extramt passivt i första. Något bättre sen. Men samma problem som tidigare. De etablerade måste tillföra mer.

Mackan Nilsson och Mathias Tjärnqvist är helt under isen och är inte i närheten av det Linkan och Anger presterade i fjol.

Linkan, kom tillbaka!
80-talet, vart tog du vägen?!!
Om man kunde resa tillbaka till den tiden skulle jag göra DÄÄÄÄÄ!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av Buford »

jensa öhling skrev:Mackan Nilsson och Mathias Tjärnqvist är helt under isen och är inte i närheten av det Linkan och Anger presterade i fjol.
Kanske dags att bänka dessa? Men det tror jag inte att DIF gör, de vill inte tappa ansiktet inför hockeysverige och visa att våra två "stora" värvningar inte håller måttet för tillfället.
Rak Rygg tack!
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-10-15

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av Rak Rygg tack! »

Detta ser verkligen inte bra ut.
Har svårt att förstå att spelarna presterar detta i en sån viktig match?
Det borde väl finnas lite stolthet i kroppen!
Publiken är på G, hockeyn i Sthlm på G, vad händer då?.....
Falken sa i intervju efter fighten att grabbarna inte var på tårna, utan stod på hälarna..bra inställning!
Fy Fan, så uruselt
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av DIFmanglarn »

DIF_Soldier skrev:
DIFmanglarn skrev:
DIF_Soldier skrev:5800? Pinsamma medgångare!
Men håll käften bonnjävel! Inte direkt het match, vad hade du väntat dig? Kärnan är där, medgångarna stannade hemma. Jag hade gått om det inte vore för att jag är fast i Norrland till och med den 26:e...
Tack för den din psykist labila jävel. Jag är där jag är för att mina föräldrar uppenbarligen är störda i huvudet. Vår publik är medgångare, inget tjafs!

Dags för laget att slipa bort det där bratflinet en gång för alla nu, det här är ju pinsamt.
Ridderwall i målet på lördag. Spelar inte otto så vill han väl helt enkelt inte vara med med tanke på hur laget spelar. Engqvist kan ju sluta drömma sig bort till grodlårs-Kanada, så osynlig som han är lär han inte komma nånstans.
Vad vet du om den saken egentligen? 5800 är väl rätt normalt för oss en match i serielunken. Jag skulle till och med kunna säga att det är en bra siffra för att vara en match mitt i veckan, i början av serien mot ett profilfattigt bonngäng som Rögle. Vad har du väntat dig egentligen?
Bild
IOR
Inlägg: 19
Blev medlem: 2007-08-20
Ort: Nacka

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av IOR »

Det här är inte bra, vi ger försprång på våra konkurenter, storlagen kommer resa sig och kommer börja ta sönder oss lågbudgetlag, vi får hoppas vi klarar oss.Men att vi skulle ligga efter RBK efter 9 omg känns som ett skämt, tyvärr ett sant skämt.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av Edin »

Första och andra perioden var KATASTROF! Vafan höll vi på med?

Just nu vill jag bara ruska om Nilson och fråga vad det är han håller på med.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sjukt less just nu. Speciellt första halvan av matchen var katastrofalt dålig. Varför snurrar vi bara runt i hörnorna? Är det så vi ska "ha långa anfall"? Vilket skämt, kommer ju aldrig kunna peta in några puckar. Nej, släng in fler puckar på mål, skjut!
Jag står fast vid att Mackan är en grym besvikelse men vissa skyller väl fortfarande på "den nya rollen som pappa". Dessutom är jag besviken på Kyle som efter en fin start blivit sämre och sämre för varje match.

Zappade lite mellan vår match och tungviktsmatchen i Göteborg - man undrar ju om det är samma serie..
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av tomten »

jensa85 skrev:Har Ragge gått o blivit lite efterbliven sen förra säsongen tros? Sjukt va många onödiga utvisningar han tar i år.
Ser dessutom lite "gammal o trött" ut. Inte alls samma pondus som under fjolåret.
Håller med... en helt annan ragge den här säsongen. Har gått från spelaren som alltid gör rätt till att ta idiotutvisningar...

En stor skillnad är ju att han får spela mycket mindre nu... Förut var det väl nära 30 min per match nu är det kanske 22 min. Blir han bättre om han får mer speltid? Eller kan det vara att han fått ett C på bröstet?

Eller helt enkelt att han bara är dåligt tränad?
Skriv svar