Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Leijon »

Vad hände egentligen med LCH klacken?!

Var de några där ens? Såg bara massa väktare...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm_dif skrev:Fylld av förhoppningar är jag inför dagens match, och jag hoppas att spelarna lever upp till dom.
Tack Djurgården, och tack David Printz!

Fruktansvärt härligt med en seger idag, det behövdes verkligen.
Kul att just Printz fick äran att avgöra, det behövdes nog för att stärka hans självförtroende.
För övrigt så var Printz säker idag, väldigt säker. Det var kul att se!

Bra arbete av oss i klacken också.
Klackledaren ska ha bra mycket cred för det han bidrog med i den tredje perioden.

Härliga Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Edin »

Leijon skrev:Vad hände egentligen med LCH klacken?!

Var de några där ens? Såg bara massa väktare...
Jag kan inte minnas senast det var så dåligt med folk på bortasektionen senast.

För övrigt så är följande citat lika härligt nu som "dyngtorsk, 6-0":

[quote="alskar_dif i "HV-DIF 24/9 2009""]Är Falk med så förlorar vi.

Är Falk inte med så vinner vi![/quote]
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av sthlm_dif »

Leijon skrev:Vad hände egentligen med LCH klacken?!

Var de några där ens? Såg bara massa väktare...
Deras firma-pojkar och fyllo-fans vågar väl inte visa sig i Stockholm längre skulle jag tro. Senast så blev dom ju i princip eskorterade därifrån av polisen för att DFG och många andra Djurgårdare var rätt så förbannade på dom fegisarna.
Därutav slapp vi en riktig hets på läktaren... Faktiskt väldigt skönt att slippa se de tragiska bönder, som skriker efter slagsmål, för att sedan fly för livet till Gullmarsplan. :wink:

Men hur som helst så kom inte så många eftersom deras bussresa blev inställd p.g.a. dåligt intresse.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Edin »

Vad har hänt med regeln om handpassning? Är det en ny regel att man inte får handpassa i boxplay eller har det alltid varit så?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av sthlm_dif »

Edin skrev:Vad har hänt med regeln om handpassning? Är det en ny regel att man inte får handpassa i boxplay eller har det alltid varit så?
Förmodligen så är inte handpass tillåtet från och med i år... Annat vore ju märkligt.
Dåligt hur som helst att inte det budskapet har förmedlats till oss fans, för att herrejävlar va förbannad man blev när domaren gav LHC tekning i vår zoon i PP 2 gånger inom loppet på 30 sekunder, efter att vi rensat undan pucken med hjälp av en handpass.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Edin skrev:Vad har hänt med regeln om handpassning? Är det en ny regel att man inte får handpassa i boxplay eller har det alltid varit så?
Handpass är alltid tillåtet inanför egen blå, du får däremot inte slå ut pucken till en medspelare i exempelvis mittzonen. I läget med två avblåsningar i rad för handpass i andra perioden så är den första en korekt avblåsning medans den andra då pucken touchar en lhc spelare inte är korekt avblåst.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
poGDI
Inlägg: 85
Blev medlem: 2009-01-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av poGDI »

Var riktigt skönt när 2-1 satt, hjärtat hoppade tillbaka på rätt plats!

Såg att någon hyllade klacken i dag, kan hålla med om att vissa stunder var det lysande (Speciellt när killen i svart tröjja längst ner drog igång. vi måste ha en klackledare som kör hela matchen om detta ska gå..) men det var allt för många halvhjärtade försök av klacken att köra olika ramsor i dag, Ni börja starkt men dem dog ju ut efter 5 sekunder... Men som sagt bättre än förra matchen och det kommer säkert bli bättre med tiden!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Hawk »

Har precis sett matchen. Så jävla härligt med vinst!!

Riktigt kul att herr Printz fick avgöra, efter dåligt spel tidigare matcher. Mackan fick 1 poäng oxå! hoppas han kommer igång nu :!:
snobbas
Inlägg: 58
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av snobbas »

FInns snack med Honken och Printz på maries blogg
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Honken »

snobbas skrev:FInns snack med Honken och Printz på maries blogg
Och intervju med Wesslau och Micke Johansson på Fantv
http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?clip=8800

Vart har DIFTV tagit vägen? Känns som det är mindre och mindre med inslag.
Kanske bara är abstinens.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Hawk »

Jävlar vad jag gillade Danielssons snurfint! synd att han inte fick in den. Så underbart att se Ölve tillbaka i sin gamla kostym, och Danielsson. Kämpar på som fan hela tiden. Detta är precis vad vi behöver!

Sen har vi vår lilla Amerikan... Kyle. I denna match var hans spel ok, men jag ser potential i denna kille!, med tanke på dom tidigare matcherna. Hoppas bara han är kvar nästa säsong.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Honken »

Wesslau var stålande idag, rätt placerad hela tiden så att de flesta räddningar ser enkla ut. Han måste också ha kletat in tröjan med stavhopparklister, har aldrig sett honom släppa så lite returer. 97.22 i räddningsprocent talar sitt tydliga språk.

Förutom att det var viktigt moraliskt sett att inte sumpa en match till i slutet så tror jag det var bra ur publikperspektiv sett med en vinst.

Vinst utan att första linan gör en enda poäng, det trodde jag inte med tanke på hur dom har producerat tidigare. Kanon att fler producerar.

Klacken idag, jädrigt kul att höra mer än ”bara” HN/J Järnkaminer. Måste varit en av de matcherna med flest olika ramsor. Bara en liten sak. Kanske inte det bästa tillfället att dra igång hunden Leif när det är 5 minuter kvar och endast ledning med 1-0. Då om någon gång är det tid för ramsor som hela Hovet kan stämma in i.

Står/sitter själv på aktiv sittplats, men när spelarna har tackat klacken tycker jag att dom kunde ta ett varv runt rinken och även tacka sittplats. En stor del av sittplats stog fortfarande upp och applåderade efter att klacken var avtackad och dom gled ut. Ett varv runt rinken och tacka även för det stödet kan kosta på sig.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Frasse »

Marcus Nilsson var kung igår och det är riktigt härligt att se att han nu är på tillbaka till gammal god form.
Även Wesslau gör en riktigt bra match , trots att han (tvärt emot vad den gode Crashmash tycker) släpper på tok för många returer rakt fram.

Matchen i sig går ju inte till historien som någon av de bättre utan var egentligen en riktigt medioker historia.Tre poäng är dock tre poäng och just det som eftersöktes i denna match.

Kul med en krånglande dörr till utvisningsbåset, nu fick vaktmästaren (som måste vara en av de långsammaste och segaste jag sett på en idrottsarena) något att bita i.
Dessutom en skön "gliring" till kuben för den horribla utvisning han tog på Falk.

Skulle vilja att trion Nilsson,Montén, Johansson särar på backparet Eklund/Printz till de kommande matcherna på bortaplan då dessa två backar mer och mer framstår som rena säkerhets risker.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Honken »

Frasse skrev:Kul med en krånglande dörr till utvisningsbåset, nu fick vaktmästaren (som måste vara en av de långsammaste och segaste jag sett på en idrottsarena) något att bita i.
Dessutom en skön "gliring" till kuben för den horribla utvisning han tog på Falk.
Tur att det inte hände när han skulle ut.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar