Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Crashmash »

Genrep och uppstartsträff!

Säsongskortsinnehavare
Säsongskortsinnehavare har fri entré till genrepet mot Timrå. Biljetterna bokas på http://www.difhockey.se/kortutdelning.

Vanliga biljetter

Biljetterna kostar 100 kronor för vuxna och 0 kronor för barn. Förköp sker på http://www.difhockey.se/genrep och på matchdag säljs biljetterna i vår butik i Globen Shopping.
Placering
Det är onumrerat/fri sittning på matchen vilket innebär att om ni vill gå med en "icke-säsongare" så är det inga problem att sätta er bredvid varandra.

Outletförsäljning av fjolårets souvenirer!

Vi kommer också starta en lagerrensning i samband med Timrå-matchen med souvenirer till mycket rabatterade priser, om ni vill ha godbitarna bör ni vara på plats tidigt! Outletförsäljningen startar 14.30 direkt efter uppstartsträffen i entréhallen vid klacken.

Tidsschema
13.30 Entrén öppnar
13.45 Uppstartsträff för säsongare på Guldhyllan
15.00 Match
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Mäklaren »

Ska bli underbart att träda in på Hovet igen. Hoppas på en bra match av DIF och i alla fall några tusen på läktarna.

Sjung för gamla Djurgårn.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Vi får bara hoppas vi vinner så att spelarnas självförtroende är på topp inför matchen mot bönderna på torsdag. Jag skulle gissa att vi vinner mot Timrå med 3-1!
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Tooga »

Räcker det med bokningsbekräftelsen för att komma in gratis? Som säsongare i klacken får man ju inget plastkort.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Edin »

Missar tyvärr den är matchen, vilket är synd! Är ju en hel vecka kvar tills nästa match på hovet...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av sthlm_dif »

Matchen mot Timrå är verkligen något som jag ser fram emot. Även fast det inte är på liv och död i träningsmatcherna så ser jag verkligen fram emot att få kliva in genom Hovets ingångar och se ett DIF taggat till tusen. Hoppas på fortsatta styrkebesked ifrån Gustaf Wesslau (utgår ifrån att han står efter Ridderwalls insats mot Brynäs), att vårat PP fungerar bättre, och att mycket skott avlossas, som i matchen mot Brynäs.
Detta är sista chansen för att finslipa laget inför premiären, och jag tror och hoppas att vi har en bra match att se fram emot.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av 1891 »

Tooga skrev:Räcker det med bokningsbekräftelsen för att komma in gratis? Som säsongare i klacken får man ju inget plastkort.
Jag pratade med de i DIF shopen idag och de sa att man bara behöver ta med en utav dina grundseriebiljetter så kommer du in.

Är sjukt taggad nu. När kommer ni att vara på hovet?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Edin »

1891 skrev:
Tooga skrev:Räcker det med bokningsbekräftelsen för att komma in gratis? Som säsongare i klacken får man ju inget plastkort.
Jag pratade med de i DIF shopen idag och de sa att man bara behöver ta med en utav dina grundseriebiljetter så kommer du in.

Är sjukt taggad nu. När kommer ni att vara på hovet?
Jag tänkte glida dit 20 minuter innan matchstart.

Säker på att det bara är att visa upp en biljett för att komma in? Kollar dom inte leg?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av 1891 »

Edin skrev:
1891 skrev:
Tooga skrev:Räcker det med bokningsbekräftelsen för att komma in gratis? Som säsongare i klacken får man ju inget plastkort.
Jag pratade med de i DIF shopen idag och de sa att man bara behöver ta med en utav dina grundseriebiljetter så kommer du in.

Är sjukt taggad nu. När kommer ni att vara på hovet?
Jag tänkte glida dit 20 minuter innan matchstart.

Säker på att det bara är att visa upp en biljett för att komma in? Kollar dom inte leg?
Okej.

Hon i kassan sa att du bara behöver ta med en billjet, och kanske uppge namn. För de kan kolla på plats om du har säsongskort eller ej.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av DIF_Soldier »

Fan att vi verkar släppa till så många frilägen. Inte alls bra. Hardy får bromsa offensivtänket ett snäpp.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Vi vann med 4-2,fy fan vad härligt!
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Leijon »

Bra jobbat!

Även ett litet plus till "klacken" hahaha :lol:
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av spiik »

Alltid skönt att gå in i serien med en vinst i sista träningsmatchen.
Extra plus för Honken sr och i viss mån även Honken jr samt Mackan och Kyle som verkar vara en väldigt solid back med bra puckbehandling.

Tjärna visade däremot inte upp mycket tycker jag.

7 dagar kvar nu bara...
5200 biljetter sålda redan, har aldrig tidigare sålts så mycket en hel vecka innan en match som Janne sa. Härligt!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Kire »

Fan va skönt att se DIF spela hockey! I dagens match höll dom i pucken riktigt bra, hade mycket snurr i anfallszon och bra tempo.
Mackan Nilson visade vad han håller för klass, Jimpa och Calle jobbade på bra och stressade motståndarna och Wesslau gjorde en solid insats för att nämna några få. Tyckte det såg jävligt bra ut när vi höll kvar pucken i anfallszon, tippar på att vi hade 60-70% puckövertag, för att prata fotbollsspråk.
Dock så upplevde jag det farligt när vi tappade puck i anfallszon och Timrå kom 3 mot 2 eller fick friläge. Plus att backarnas passningar kanske inte hade rätt adress alla gånger, vilket ledde till ett par icings.
Skönast på läktarn va snubben med 500-tröjan, som i sista perioden va på Challe i tid och otid :wink: Challe Berglund håller på Djurgår´n!!! :D
Allt som allt ser det bra ut inför säsongen rent spelmässigt. Blev även imponerad av Jan Ednertz genomgång av arrangemangen runt matcherna. Känns som att det rör sig i DIF för första gången på länge och jag kan knappt vänta tills säsongen drar igång... :)

ALLA TILL HOVET! :D
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av sthlm_dif »

Nyss hemkommen från Hovet, och dagens insats får väl ses som en godkänd sådan.
DIF vann välförtjänt, och det fanns både positiva och negativa intryck ifrån matchen.
Positivt var att:
-Marcus Nilsson verkligen visade att han är den som ska lyfta oss i år, med bl.a. hans mycket fina 1-0 mål och när han visade lite "Bremberg" teknik då och då.
-Vårat BP fungerade väldigt bra.
-Wesslau spelade bra igen, och nu har vi enligt mig en målvakt på en godkänd elitserie nivå. Kan komma att bli avgörande i slutändan.
-Att samtliga spelare visade en vilja, trots matchens betydelse. Jimmie Ölvestad smällde på, och lika så gjorde ett antal andra spelare. Kul att se!

Däremot så får man vara missnöjd med att:
-Vi åter igen, så som vi gjorde i matchen mot Brynäs, ger bort frilägen och 2 mot 1 situationer på tok för enkelt och för ofta. Det får bara inte ske, speciellt inte i PP.
- Vårat PP fungerade inte alls bra, det fanns i princip ingen struktur överhuvudtaget. Timrå fick tag på pucken snabbt, och avvärjde våra PP för enkelt.
Kire skrev:Skönast på läktarn va snubben med 500-tröjan, som i sista perioden va på Challe i tid och otid :wink: Challe Berglund håller på Djurgår´n!!! :D
Håller med dig om att han var fruktansvärt rolig. Rätt så komiskt när han (stupfull som han var), började skrika allt vad han hade: "Challe Berglund håller på Djurgårn, visst gör du det Challe? Va? Det gör du va? Du vann ju förfan sm guld med Djurgården! Kom igen nu Challe!".
Challe Berglund stirrar under denna stunden åt alla håll och kanter utan mot DIF publiken, medans hans assisterande tränare riktade blickarna mot publiken och skrattade.
Lite roligt att se faktiskt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar