Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:– Hardy kommer in som en auktoritär tränare och ställer krav. Nu finns det ingen spelare som inte backcheckar för då spelar han inte nästa match. Alla har respekt för Hardy och vill inte att han ska bli arg.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5710845.ab

Härligt att höra!
Indeed, lite oväntade kommentarer från Ragge dock. Underförstått är det en grym sågning av förra årets ledarduo (åtminstone deras brist på auktoritet).

Skulle gärna vilja slippa läsa om Big Ice Hockey och Torpedhockey som uttryck - blir bara löjligt.
Bild
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Kagen »

Jag har länge pratat om att DIF kan nå slutspel. Att fjolårsplaceringen inte behöver upprepas bara för att laget är detsamma som i fjol. Jämförelse med Luleå har gjorts som med samma manskap ett år senare klättrade fem placeringar i tabellen.
De unga blir bättre och laget känner varandra från start.

DIF imponerar stort just nu och även om försäsong sägs betyda ingenting så tror jag faktiskt att detta betyder någonting.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av android »

Är lite småirriterande att inte kunna värdera matcherna ordentligt, då jag inte sett dom själv. Tycker å ena sidan att försäsongen är skit och att man inte kan lägga någon värdering i den.

Å andra sidan så har ju dessa matcher ändå betytt en del stålar. Tror säkert spelarna får en slant av dessa i bonus. Att vi vinner mot både frölunda och lhc med 3 kassar är bra. Att dessa lag hade 3-4 spelare borta säger väl inte alltför mycket heller.

Roligast
+ Inga större skador
+ Wesslau har varit stabil
+ Vi fick stålar
+ Bra boxplay
+ Bra attityd
+ Antagligen ett par extra säsongskort sålda

Mindre kul
- Mycket utvisningar
- Förväntingarna höjs, kan bli ett rejält bakslag om det går motigt i början av serien

Jaja.
Född till sportchef.
snobbas
Inlägg: 58
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av snobbas »

Finns snack med Danielsson efter finalen på Hallmans blogg. www.hockeymedmariehallman.se
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av android »

Vad fan är NHL-temat mot brynäs för något? Hoppas det inte blir alltför jippo-artat...
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av melker »

android skrev:Vad fan är NHL-temat mot brynäs för något? Hoppas det inte blir alltför jippo-artat...
Det är samma helg som NHL matcherna spelas. Lär väl finnas souvenirer och dylikt att införskaffa sig.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Torpedo Novgorod »

206 klackkort hittills, väldigt bra start då det blev 470 (?) sålda förra året.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av sthlm_dif »

DIF ska locka fler till Hovet.
Många positiva besked och intryck som ges i artikeln. Det vore underbart om publiksnittet ökade en bit i år jämfört med förra säsongen.
- Över 2000 säsongskort sålda.
- Sedan är antalet träffar på vår hemsida dubbelt så många som mitt under säsongen i fjol och det är ett kvitto på att det bubblar om Djurgården Hockey, säger Jan Ednertz, vd för Djurgården Hockey.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Sebbe G »

"7 391, 6 964, 6 865, 6 623, 6 161.

Det är Djurgårdens hemmasnitt och publiktapp de fem senaste åren."


Vi har ju tappat lite bara på att vi inte spelar i globen längre. Jag tycker vi borde spela matcherna på slutet av säsongen i globen. Tex. som mot Brynäs när det blev slutsålt (!) 2 ggr i rad i globen. Tåkigt nog var vaktis lite klumpig och fixade så att bara ca 3500 såg den andra matchen. :P
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev:DIF ska locka fler till Hovet.
Många positiva besked och intryck som ges i artikeln. Det vore underbart om publiksnittet ökade en bit i år jämfört med förra säsongen.
- Över 2000 säsongskort sålda.
- Sedan är antalet träffar på vår hemsida dubbelt så många som mitt under säsongen i fjol och det är ett kvitto på att det bubblar om Djurgården Hockey, säger Jan Ednertz, vd för Djurgården Hockey.
Rolig läsning, men sen gäller det att höja det där snittet också. I stort sett enda sättet att göra det är att lyckas på isen.

Förstår inte riktigt heller varför vi inte lägger vissa matcher i Globen. Stormatcher som mot Brynäs, FBK och något lag till möjligtvis.
Bild
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Tooga »

Torpedo Novgorod skrev:206 klackkort hittills, väldigt bra start då det blev 470 (?) sålda förra året.
250 till och med! Rolig läsning om något!
-daniel- skrev:
sthlm_dif skrev:DIF ska locka fler till Hovet.
Många positiva besked och intryck som ges i artikeln. Det vore underbart om publiksnittet ökade en bit i år jämfört med förra säsongen.
- Över 2000 säsongskort sålda.
- Sedan är antalet träffar på vår hemsida dubbelt så många som mitt under säsongen i fjol och det är ett kvitto på att det bubblar om Djurgården Hockey, säger Jan Ednertz, vd för Djurgården Hockey.
Rolig läsning, men sen gäller det att höja det där snittet också. I stort sett enda sättet att göra det är att lyckas på isen.

Förstår inte riktigt heller varför vi inte lägger vissa matcher i Globen. Stormatcher som mot Brynäs, FBK och något lag till möjligtvis.
Enligt Mats Larsson är det för att man hellre siktar på 7000 i snitt på hovet än någon enstaka fylld glob. Det var det svaret jag fick på informationsmötet.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Tooga skrev: Enligt Mats Larsson är det för att man hellre siktar på 7000 i snitt på hovet än någon enstaka fylld glob. Det var det svaret jag fick på informationsmötet.
...och varti ligger logiken där? Det vet han nog inte själv, förresten.
Bild
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av spiik »

-daniel- skrev:
sthlm_dif skrev:DIF ska locka fler till Hovet.
Många positiva besked och intryck som ges i artikeln. Det vore underbart om publiksnittet ökade en bit i år jämfört med förra säsongen.
- Över 2000 säsongskort sålda.
- Sedan är antalet träffar på vår hemsida dubbelt så många som mitt under säsongen i fjol och det är ett kvitto på att det bubblar om Djurgården Hockey, säger Jan Ednertz, vd för Djurgården Hockey.
Rolig läsning, men sen gäller det att höja det där snittet också. I stort sett enda sättet att göra det är att lyckas på isen.

Förstår inte riktigt heller varför vi inte lägger vissa matcher i Globen. Stormatcher som mot Brynäs, FBK och något lag till möjligtvis.
Det finns planer på att göra det nästa säsong men av olika anledningar gick det inte att genomföra redan den här säsongen. Det är givetvis ett självklart och enastående grepp för att kunna öka snittet och intäkterna genom att förlägga 1-3 matcher i globen.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Tooga skrev: Enligt Mats Larsson är det för att man hellre siktar på 7000 i snitt på hovet än någon enstaka fylld glob. Det var det svaret jag fick på informationsmötet.
...och varti ligger logiken där? Det vet han nog inte själv, förresten.
Logiken ligger väl i att 7000 på Hovet betyder fullsatt och grym stämning, medan 7000 i Globen är ungefär lika spännande som att vara på begravning.

Men jag håller med om att matcher som drar lite mer publik (helgmatcherna?) bör spelas i Globen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Stocky »

Det var ju exakt det här DIF och Globen arenorna ville få fram, att vi nu sitter och längtar tillbaka!
Skriv svar