Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
IOR
Inlägg: 19
Blev medlem: 2007-08-20
Ort: Nacka

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av IOR »

Faen det här med Kyle Klavertramp känns sådär om jag ska vara ärlig, hade hellre haft kvar Schneider.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:Ja ja, man är väl naiv som väntade sig nåt annat

Kraftig Schneider-varning
Vad betyder det här?????

Schnider var långt ifrån dålig, jäkla tjat om det. En ganska intelligent back som gjorde 7 mål på 41 matcher. Liknande resultat som Ossi för övrigt. Sen var han kanske inte den hårdaste backen, men något fiasko á la Lamberg var det fan inte.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ja ja, man är väl naiv som väntade sig nåt annat

Kraftig Schneider-varning
Vad betyder det här?????

Schnider var långt ifrån dålig, jäkla tjat om det. En ganska intelligent back som gjorde 7 mål på 41 matcher. Liknande resultat som Ossi för övrigt. Sen var han kanske inte den hårdaste backen, men något fiasko á la Lamberg var det fan inte.
Harvey kanske syftar på att han kostade en bra bit mer än vad han presterade. Hade Schneider haft en medelmåtta lön på säg 120-140k/månaden hade jag velat se honom igen, men han kostade ju runt 250 eller vad det nu var. Och att jamföra Schneiders poäng skörd med Ossis ställer jag mig tveksam till. Ossi är ingen poängkung, det var däremot tanken att Schneider skulle vara (iaf bland backarna).

I alla fall, vi får helt enkelt vänta och se. Jag ser i alla fall Kyle som en lovande och spännande värvning.
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kungK2 »

Det här var det nog ingen som såg komma :D Men ändå är det så många som dömer ut honom utan att ens veta att killen fanns. Jösses
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIF_Soldier »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ja ja, man är väl naiv som väntade sig nåt annat

Kraftig Schneider-varning
Vad betyder det här?????

Schnider var långt ifrån dålig, jäkla tjat om det. En ganska intelligent back som gjorde 7 mål på 41 matcher. Liknande resultat som Ossi för övrigt. Sen var han kanske inte den hårdaste backen, men något fiasko á la Lamberg var det fan inte.
Schneider gjorde en lysande inledning. Minns första matchen då han sköt så fort han fick pucken, och en gick i. Han gjorde många bra matcher i början, men försvann ju längre säsongen gick. Han var usel i vissa matcher och osynlig i andra. En halvbra säsong. Inte alls så bra som lönen krävde.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Doyle »

Har han en amerikansk attityd i sitt spel, typ "never give up" kan han nog bidra till en bra mix tillsammans med våra andra järnkaminer i laget. Jag vill inte dömma ut värvningen utan att sett honom i action i ett par matcher mot bra motstånd. Varmt välkommen till MESTA MÄSTARNA, Kyle :!:
Jerpe
Inlägg: 60
Blev medlem: 2009-08-06
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jerpe »

Lucas skrev:I alla fall, vi får helt enkelt vänta och se. Jag ser i alla fall Kyle som en lovande och spännande värvning.
Han snittade 0.43 poäng per match när han lirade collegehockey och 0.24 när han lirade för tps så jag tycker i alla fall att det kan bli kul att se han. :)
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av spiik »

Shit vilka destruktiva tongångar som huserar på det här forumet. Det är iofs alltid belackarna som hörs mest men vilka förväntningar har folk haft egentligen? Brian Leetch?

Hellre en mindre känd spelare med utvecklingspotential och rätt karaktär till mindre lön än ett "namn" som kostar mer än det smakar, alla dagar i veckan. Jag tror den här killen kan passa in utmärkt och att han dessutom har en styrka i att sätta igång spelet framåt och har bra spelförståelse och ett förstapass betyder nog mycket för vårat anfallsspel. Det saknades under förra säsongen (undantag Lill-Honken) vilket gjorde att våra forwards blev låsta. Varken Tim, Ölvestad Figge m.fl producerade överhuvudtaget inte något framåt på grund av detta. Spelet startas genom backarnas förstapass och hur de kan transportera puck och förra säsongen brast den delen betänkligt vilket betydde att det lilla som skapades alltid var tvunget att gå via Linkan.

Av en annan anledning faller denna värvning mig i smaken och det är att eftersom ledningen har en given budget att röra sig med tror jag att de resonerar att forwardsplatsen är viktigare att lägga kulor på än backplatsen då Linkan+Anger tillsammans stod för närmare 100 pinnar. Det borgar för att de inte fördelat stålarna lika på back- och forwardsplatsen utan att det är viktigare att wingen är riktigt vass... Så jag väntar med tillförsikt på det namnet!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av antti-pekka »

Det är väldigt många som säger sig veta att Schneider kostade mycket. Hur vet ni det och hur mycket kostade han?

Min gissning är att han var en relativt billg spelare med ett artistkontrakt. Ett artistkontrakt innebär inte med automatik att spelaren känner 250 000 kr i månaden.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ja ja, man är väl naiv som väntade sig nåt annat

Kraftig Schneider-varning
Vad betyder det här?????

Schnider var långt ifrån dålig, jäkla tjat om det. En ganska intelligent back som gjorde 7 mål på 41 matcher. Liknande resultat som Ossi för övrigt. Sen var han kanske inte den hårdaste backen, men något fiasko á la Lamberg var det fan inte.
Schneider gjorde en lysande inledning. Minns första matchen då han sköt så fort han fick pucken, och en gick i. Han gjorde många bra matcher i början, men försvann ju längre säsongen gick. Han var usel i vissa matcher och osynlig i andra. En halvbra säsong. Inte alls så bra som lönen krävde.
Ungefär så jaa.
& när det drog ihop sig det sista 10-15 matcherna var Davids defensiva spel ett enda stort skämt & knappast något som man förknippar med en spelare som är intagen på ett sk."ArtistKontrakt".


Men som sagt, Kyle får gärna bevisa motsatsen.
ska jag & några till kanske be om usräkt för att vi tvivlade på scoutingen av Kyle.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av stolpskott »

Visst hoppades man på en mer rutinerad back, men att klaga innan ens har sett Kyle spela är fan riktigt dåligt! Kom igen, ge honom en chans!

Känns som flopp, eller succé. Känns efter beskrivningarna att Kyle kommer passa in perfekt i Hardys lagbygge.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

"Spelskicklig och allround tvåvägsback med bra "tryck" i tacklingarna. Är mycket användbar i såväl powerplay som boxplay. Kapabel skridskoåkare med bra puckbehandling."

Man får hoppas att han har riktigt "TRYCK" i tacklingarna!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Ville Hardy ha honom så är han vad som behövs.
ReikMax
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av ReikMax »

Vafan, ge killen en chans. Och med det där efternamnet och de nya förbannat snygga tröjorna vet i alla fall jag vad jag ska köpa.
Användarvisningsbild
hjelm
Inlägg: 78
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av hjelm »

Jag tror och hoppas att det blir Mika Hannula som täpper till den sista forward platsen!
http://eliteprospects.com/player.php?player=204
Låst