Vad tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Therocket1 »

Jag hoppas för guds skull att de kommer ha namnen upptill.
Bild
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Sebbe G »

Therocket1 skrev:Jag hoppas för guds skull att de kommer ha namnen upptill.
Vart var namnen förra säsongen??
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av melker »

Sebbe G skrev:
Therocket1 skrev:Jag hoppas för guds skull att de kommer ha namnen upptill.
Vart var namnen förra säsongen??
Nedtill
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av sensei »

NHL-Style, mycket snyggt. Hade föredragit Stockholms stolthet istället i kransen, annars full pott. Blir intressant att se dem med reklamen också.

// en som faktiskt gillade jokertröjorna :shock:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Rash »

Ser helt ok ut, men jag tycker den blå färgen är alldeles för mörk, på gränsen till svart.
Kul med ett rött alternativ dock!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Tartarus
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Tartarus »

Är det bara jag som inte riktigt gillar tröjorna? De förra var snyggare. Tycker nog att det bara är den vita bortatröjan som ser ut som Djurgården. Den blåa ser ut som nån tröja Florida Panthers skulle ha, och den röda ser nästan ut som Luleå.

Aja, de kanske ser bättre ut i verkligheten.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av DIFmanglarn »

Okej, känns som en återgång till tidiga 2000-talet. Med andra ord jävligt fula tröjor, nästan i paritet med flameströjorna och de totalt intetsägande tröjorna vi hade runt 2001-2003 nångång. De ser mer ut som träningströjor än matchtröjor, färgerna är alldeles för mörka, siffrorna känns äckligt NHL-fräcka och den evigt skitfula alliansblaffan ser mest ut som ett stort tygmärke nån har sytt fast på måfå; det passar ju inte alls in i tröjan.

Frågan är hur många säsonger vi måste stå ut med att ha en av seriens fulaste tröjor... Kom igen, vi e DIF för fan, vi är värdiga snygga och stilrena tröjor, inte den här skiten. Ser som sagt ut som träningströjor eller tröjor för nåt amatörlag. Vem är det som klubbade igenom den här fula designen egentligen? Trodde DIF Hockey var påväg i helt rätt riktning när det gällde souvenirer och det rent kosmetiska runt föreningen men efter det här stilmässiga hjärnsläppet blir man ju rent utsagt illamående. Bränn skiten omgående och återgå till de gamla tröjorna! Gör om, gör rätt!
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är inte den mörkblå farligt nära samma som vid den senaste Sm-gulden?(99-00/00-01).
Har lite svårt att bestämma mig så här direkt, bra eller anus...?
Tycker kanske att det hade räckt att ändra typsnittet på siffrorna & behållit resten
(det enda som var fult med gamla stället)

Som nån redan nämt så är väl den röda Luleås hemmaställ? känns lite så där....
Tänker man dessutom ha blå byxor till så börjar det lukta KHL = Illa....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Kojak »

Jag tycker det är intressant om jag ska vara ärlig.

Ett byte av matchtröja tror jag var en nödvändighet för att få igång försäljningen av matchtröjor = tjäna mer pengar!

Jag gillar kombinationen med röda axlar på den blåa tröjan. Ska bli intressant att studera tröjan närmare någon gång. Tänker inte såga någonting ännu.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Ritterwand »

Tummar upp för de nya tröjorna, Bravo! Alla tre är fantastiskt fina tycker jag, de ser ut som såna tröjor som Mesta Mästarna kan bära. Inga vidriga epatraktorflammor här inte! Härligt med en röd tredjetröja! 8)
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av *Knirre »

Till att börja med, så tycker jag att de nya tröjorna är riktigt snygga. Gillade förra årets också, men själva grejen (stilrent, retro) försvann ju lite när man kastat på all reklam. Tror inte att dessa kommer att lida lika mycket av detta.

Sen tycker jag att det är helt uppenbart att man lyssnat stenhårt på vad fansen vill. Det har ju varit snack länge om att "vi" vill ha en röd tröja, och nu får vi det. Dessutom tycker jag att de andra två påminner väldigt mycket om de prototyper som någon i forumet designade tidigare, och som 99% av alla här inne lovordade.

Sen har man ju nästan börjat sätta likhetstecken mellan de senaste årens tröjor och att bli brutalt förnedrade sportsligt, så vi behöver nog något nytt :)
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av Jitenu »

Mycket bättre! Kommer bli bra!
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av DIFmanglarn »

*Knirre skrev:Till att börja med, så tycker jag att de nya tröjorna är riktigt snygga. Gillade förra årets också, men själva grejen (stilrent, retro) försvann ju lite när man kastat på all reklam. Tror inte att dessa kommer att lida lika mycket av detta.
Skojar du? De här tröjorna kommer iom alliansblaffan se bra mycket plottrigare och rörigare ut med reklam, speciellt den blå och den röda. De gamla tröjorna kändes fortfarande retro även med reklam och inte alls lika konstlat NHL-souveniraktiga som de gjort tidigare. De mörka färgerna och fula siffrorna får mig osökt att tänka på Skategate.com, brrrrr!
*Knirre skrev:Sen tycker jag att det är helt uppenbart att man lyssnat stenhårt på vad fansen vill. Det har ju varit snack länge om att "vi" vill ha en röd tröja, och nu får vi det. Dessutom tycker jag att de andra två påminner väldigt mycket om de prototyper som någon i forumet designade tidigare, och som 99% av alla här inne lovordade.
Jag tycker också att det är kanonbra att styrelsen lyssnar på fansens önskemål men tycker ändå att ledande inom Järnkaminerna och folk från 14433 borde få ha nåt att säga till om när det kommer till beslut om nya tröjor som faktiskt är ett ganska känsligt ämne. Minns suddiga ränder i fotbollen, flames i hockeyn, jokrar och kaffe...
*Knirre skrev:Sen har man ju nästan börjat sätta likhetstecken mellan de senaste årens tröjor och att bli brutalt förnedrade sportsligt, så vi behöver nog något nytt :)
Iklädd en kopia på Luleå Bears hemmatröja är man ju förnedrad redan på förhand!
Bild
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av M_or0t »

Tyckte det blev riktigt bra. Snyggt med mörkare blå, och även "kransen" runt klubbmärket.

Men som tidigare sagt, tredjetröjan är något lik Luleås.
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Inlägg av jjonas »

Riktigt snygga tröjor! Men som någon annan sa, en lite ljusare blå färg skulle inte sitta fel.
Skriv svar