Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

mmmmmmmmmmmmmmm.....
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

För en gångs skull finns det nu en chans att få till ett riktigt drömlag. Med Nisse i laget, i en kedja tillsammans med Mackan och Ottosson har vi Elitseriens vassaste anfallsvapen på många år..
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

Mäklaren skrev:För en gångs skull finns det nu en chans att få till ett riktigt drömlag. Med Nisse i laget, i en kedja tillsammans med Mackan och Ottosson har vi Elitseriens vassaste anfallsvapen på många år..
Signa Nisse för 2 år, förlänger med Mackan, och nästa säsong tar vi hem Linkan igen!!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sensei »

När det gäller Anger så är det alltid tråkigt när duktiga spelare lämnar DIF. Men, i den krassa ekonomiska verkligheten så är jag inte speciellt förvånad att han inte passar in i Hardys lagbygge.

Har i de två säsongerna utan Ossi retat mig på den ganska mjäkiga inställningen i laget när det bjuds upp till dans av motståndarna, och är därför glad att vi nu tycks göra ändringar för att korrigera detta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kall-El »

Tror inte det finns någon spelare som kan ersätta Brembergs poäng i alla fall. Hardy vill få in en annan typ av attityd och det är hårt jobb och massor av skridskoåkning som gäller. Själv gillar jag denna grundtanke, även om det känns som att det saknas lite spetskvalite inte minst i PP. Jädrans synd att vi inte lyckades få hit Thoresen dock. Där hade vi haft en spelare som har de egenskaper som Hardy vill ha samt att han har spetskvalite som hockeyspelare.

Jag har också på känn att Tjärnqvist kan bli sista spelare in hos oss om han inte får napp i KHL, mycket då därför att han vet att Hardy kommer stasa stenhårt på honom och jag tar helt klart hellre honom än Anger den saken är säker. 50% av Angers poäng får tillskrivas Bremberg i alla fall...
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Rotebro, Bor i Värmland

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Killer Kennholt »

100% säker på att TjärnaJr är den forward som kommer in i laget! En hyffsad värvning får man väl ändå säga. Han är tuff och har en helt okej speluppfattning, så ja tar han föra anger alla dagar i veckan, men om han sedan är den spelare vi verkligen behöver kan ja inte svara på. Men Hardy vet vilka typer av spelare han vill ha i laget.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Tror inte det finns någon spelare som kan ersätta Brembergs poäng i alla fall. Hardy vill få in en annan typ av attityd och det är hårt jobb och massor av skridskoåkning som gäller. Själv gillar jag denna grundtanke, även om det känns som att det saknas lite spetskvalite inte minst i PP. Jädrans synd att vi inte lyckades få hit Thoresen dock. Där hade vi haft en spelare som har de egenskaper som Hardy vill ha samt att han har spetskvalite som hockeyspelare.

Jag har också på känn att Tjärnqvist kan bli sista spelare in hos oss om han inte får napp i KHL, mycket då därför att han vet att Hardy kommer stasa stenhårt på honom och jag tar helt klart hellre honom än Anger den saken är säker. 50% av Angers poäng får tillskrivas Bremberg i alla fall...
Instämmer.
När den ekonomiska verkligheten är som den är så känns det naturligt att Hardy försöker skapa ett "Pain in the As"-lag som kör på attityd & järnkaminanda.
Säg att det blir Tjärna.Jr som tar sista forwardplatsen, då behöver man ju inte vara Einstein för se vad DIF:s problem kommer att bli 09/10.
Vem fan ska göra alla poäng?

Tycker att rögle var förra säsongens mest hårt jobbande lag.
Trots Abbot x 2 räckte det iaf bara till en kvalserie efter 55 spelade omgångar.

Så när Järlan säger att –Det ska bli jobbigt att möta DIF så tror jag honom absolut, det kommer det bli.
Men med dagens trupp utan spetskompetens (Mackan undantagen förstås) & med 3st andramålvakter är det svårt att se vilka placeringar förutom 9-12 som DIF skulle mäkta med
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jensa öhling »

Förstår Hardys tänk med ett tuffare lag, men föredrar ändå Anger framför M Tjärnqvist. Anger är nyttig då han inte bara är en hyfsad målskytt utan även duktig passningsspelare och bra i box play. Tjärnqvist är ju mest en gnuggare som dessutom är väldigt skadebenägen.

Har man valt bort Anger för Tjärnqvist har man gjort ett misstag.

Nisse Ekman vore ett bra förvärv men Barry Smith har ju rätt i att Nisse är en enorm egoist. Frågar än hur han går hem hos Hardy.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Jag hoppas att Hardy har en jävla massa att säga till om angående värvningar. Han vet hur man bygger ett lag. Hoppas även att man har satt ett realistiskt mål. Alltså slutspel och inte topp-3 eller nåt liknande. Sen bygger man laget efter den målsättningen.

Vi ska ta fler poäng än lagen runt oss tar av oss. Sen ska vi spöa topplagen hemma.

Dom som kommer runt oss borde vara Rögle, SSK, Brynäs, Timrå, skellefteå och Luleå. Byt ut något av lagen mot Modo är ett troligt scenario också.

Krävs ett tätt försvarspel. Hela laget ska vara som en jävla nunna. Sen konstruktivt anfall. PP är som vanligt viktigt. Vet inte om jag tycker vi har en komplett PP lina.

Ragge och A.Holmqvist på backen.
Mackan, Otto och en Målskytt. Danielsson kanske?
Skulle vara intressant att se ett nordamerikanskt powerplay. Mycket avslut och stenhårt jobb framför kassen på returerna. Inte bara spela runt i en 1½ minut innan någon tappar ut pucken.

BP var vi starka i förra året. Många av dessa spelare spelar kvar.

Det skulle ju kännas rejält trevligt med en stor stark målskytt. Och en backklippa.

Någon av målvakterna kommer spotta upp sig. Det är jag övertygad om. Tror stenhårt på att det blir Wesslau. Många här inne verkar inte tro på att träning ger resultat.Samt att dom är super scouter som ser potential på en målvakt direkt. Kanske är det så, kanske inte.

Borta tycker jag vi ska spela väldigt defensivt. Så som vi gjorde en hel del matcher förra året.

Hemma så borde vi gasa som fan första 10 och sen spela mer kontrollerat. Var förjävlig inställning vissa matcher förra året. Trots det så spelade vi för offensivt och förlorade med ett antal kassar.

Ostrukturerat inlägg, förlåt för det.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Caveman »

Anger, han hade ju en lista vad han ville spela, när det sedan inte blev något så börjad han diskutera med DIF igen, så DIF var inte direkt hans förstaval om man säger så. SKönt att bli av med honom...
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Ritterwand »

A.Holmqvist, Ragnarsson, Engqvist, T.Eriksson, Krüger, Danielsson, Ottosson, Josefson och Nilson tycker jag är givna PP spelare. Vem vet, kanske någon av O.Eklund eller Deilert får en bra utveckling också. Sen så kan säkert några andra kliva in om det behövs, t.ex Falk och Timmy P. Tycker inte att det är kris att de inte har fått in de där två spelarna ännu.
lankan
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-10-16

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av lankan »

Vad tror ni om Ekman nu när han är "utfryst" i Ryssland?

Isf hoppas Järlan slår han en pling. Allt annat vore tjänstefel.
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jitenu »

kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kungK2 »

Tycker faktiskt att det är lite synd att Anger lämnar men då man vill ändra på attityden osv och tydligen har en ersättare på gång så är det väl bra så. Tycker dock det är lite väl enkelt att påstå att Linkan gjorde allt för Anger- Hur mycket mål hade tex Bengan gjort utan Linkan? Anger är en duktig spelare och det gäller trots allt att göra något av Linkans passningar vilket Anger gjorde.

Hur som helst så tror jag att Hardy vet vad han sysslar med och oavsett om det blir Tjärnqvist eller någon annan så ska det bli intressant att se årets upplaga ta sig till slutspel!!
Användarvisningsbild
puff
Inlägg: 44
Blev medlem: 2008-09-18

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av puff »

kungK2 skrev:Tycker faktiskt att det är lite synd att Anger lämnar men då man vill ändra på attityden osv och tydligen har en ersättare på gång så är det väl bra så. Tycker dock det är lite väl enkelt att påstå att Linkan gjorde allt för Anger- Hur mycket mål hade tex Bengan gjort utan Linkan? Anger är en duktig spelare och det gäller trots allt att göra något av Linkans passningar vilket Anger gjorde.

Hur som helst så tror jag att Hardy vet vad han sysslar med och oavsett om det blir Tjärnqvist eller någon annan så ska det bli intressant att se årets upplaga ta sig till slutspel!!
Vänta här nu? Bengan gjorde 6 mål i VM utan Bremberg och Första matchen utan Bremberg gjorde Bengan 2 mål? Han är ju nästan bättre utan bremberg! Dessutom har han slagit Klubbrekordet i Milwaukee Admirals med flest mål i rad på åtta matcher!

Anger ville tydligen stanna i Djurgården: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5600644.ab
Låst