Första isträningen på Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Första isträningen på Hovet

Inlägg av Stiff »

Jag lyfte idén på JK forum och där var gensvaret riktigt bra, men tänkte även göra det här.

Jag tycker vi borde dra ihop alla sköna djurgårdare till första träningen på is på Hovet. Det borde vara gratis inträde, möjlighet till dricka för dom som har åldern inne och ett sjukt galet, mäktigt rejält jävla drag. Spelarna ska mötas av en gungande kurva/långsida.

En festdag utan ångest för något resultat utan bara fullt ös och massa härlig sång. Det här kan vi göra till en riktigt tung tradition.

Detta kommer nog inte sänka motivationen hos våra kära järnkaminer direkt.

Nu ska det bli gung
Senast redigerad av Stiff den 2009-07-07 14:36:42, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Busmicke »

Låter som en skön ide!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Stiff skrev:Jag lyfte idén på JK forum och där var gensvaret riktigt bra, men tänkte även göra det här.

Jag tycker vi borde dra ihop alla sköna djurgårdare till första träningen på is på Hovet. Det borde vara gratis inträde, möjlighet till dricka för dom som har åldern inne och ett sjukt galet, mäktigt rejält jävla drag. Spelarna ska mötas av en gungande kurva.

En festdag utan ångest för något resultat utan bara fullt ös och massa härlig sång. Det här kan vi göra till en riktigt tung tradition.

Detta kommer nog inte sänka motivationen hos våra kära järnkaminer direkt.

Nu ska det bli gung
Jag tänker då inte stå i kurvan!! Näten över mlåen på kortsidorna brukar inte sitta uppe vid första isträningen!
När är den första isträningen föressten??
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Stiff »

Då kör vi långsidan!?

Om många är på drar vi detta vidare. Hade vart så sjukt kul!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Jag é mé! :lol:
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Edin »

Jag är där!

Vilket datum är det som gäller?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Mäklaren »

Förbannat bra idé. Skulle vara skönt att knäppa media och alla bonnlag som har liknande aktiviteter på näsan..
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av DIFDIF »

Jag är me!:D
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Palmgren »

Man är sugen på att åka från Gävle för första isträningen. När är den skulle vara bra att veta.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av spiik »

Det här låter galet kul!
I´m in.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Palmgren »

Om det här blir av och det är en bra tid träning är under så blir vi kanske 2-3 pers i alla fall.
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Tooga »

Det skulle vara riktigt kul om vi kunde göra något stort av den första isträningen, jag är på. När kan den vara egentligen? Första matchen i Nordic Trophy spelas 8 augusti, så det kan väl inte vara så många veckor kvar?
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Kojak »

Jag gillar initiativet, om vi lyckas göra en större fest av det här, men då måste DIF vara med på det.

Dock tror jag det blir jävligt svårt då lagets träningar brukar vara på förmiddagarna och jag är ganska säker på att de kör så på första träningspasset. Några tankar på lösningar för det?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Jepe »

Intressant ide, skulle va kanon om de precis som Kojak skriver gör det möjligt för folk att komma och titta!

Kan de lägga träningen en Tordsdagskväll så vore det kanon! Vill man göra det till en fest så finns det ju definitivt möjligheter för detta och DIF är villiga att göra på detta sätt.

Dra dit företag, kör spelarpresentation, ha jippon och hela baletten... kanske mycket önsketänkande men man kan kanske tom lägga det på en lördagseftermiddag så att folk kan ta med barnen och det hela blir en stor härlig fest!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Stiff »

Kojak skrev:Jag gillar initiativet, om vi lyckas göra en större fest av det här, men då måste DIF vara med på det.

Dock tror jag det blir jävligt svårt då lagets träningar brukar vara på förmiddagarna och jag är ganska säker på att de kör så på första träningspasset. Några tankar på lösningar för det?
Enligt en styrelsemedlem för JK så har frågan nämnts/ behandlas men DIF hockey har semester för tillfället.

Det ultimata hade ju vart om DIF kunde lägga träningen på en lördagseftermiddag kanske?
Jag mailar DIF oavsett om de har semester eller ej och hoppas på svar så fort som.

Jag personligen skulle tro att en OSA möjlighet skulle kunna få så många som möjligt att gå då man ser att det faktiskt kommer folk på folk.

Vad tror ni? Hur kan vi bäst göra för att samla sjukt många Djurgårdare till en gratisfest med det man älskar mest i världen?
Skriv svar