Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

http://www.eliteprospects.com/free_agen ... n&order=TP

Där är dom som spelade ES förra säsongen som står utan kontrakt nu. Vissa vet man ju försvinner. Men vilka skulle ni helst se?

Är ju två forwards och en back.

Utan att tänka på det ekonomiska läget hade jag sagt:

B - Förutom Kenny Jönsson så vet jag inte. Majesky kanske. Brukar vara bra mot DIF

F - Linkan
F - Dimitrakos

Vet att det är lönlöst att resonera såhär. Kände för att drömma lite bara. Är ju så jävla dött på värvningsfronten ändå.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Börjar bli något irriterad på att det inte händer någonting. Vad väntar alla inblandade parter på? Tänker så klart på Linkan & Mackan.

Undrar om man ens från ledningshåll har reflekterat över vad vi skall göra om nu Linkan (usch, hemska jävla tanke) väljer att lämna oss? Är ju inte direkt så att det växer klasspelare på träd så här års...
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Börjar bli något irriterad på att det inte händer någonting. Vad väntar alla inblandade parter på? Tänker så klart på Linkan & Mackan.

Undrar om man ens från ledningshåll har reflekterat över vad vi skall göra om nu Linkan (usch, hemska jävla tanke) väljer att lämna oss? Är ju inte direkt så att det växer klasspelare på träd så här års...
Lägga allt krut på Haydar. Han och Mackan är inte fy skam.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Börjar bli något irriterad på att det inte händer någonting. Vad väntar alla inblandade parter på? Tänker så klart på Linkan & Mackan.

Undrar om man ens från ledningshåll har reflekterat över vad vi skall göra om nu Linkan (usch, hemska jävla tanke) väljer att lämna oss? Är ju inte direkt så att det växer klasspelare på träd så här års...
Lägga allt krut på Haydar. Han och Mackan är inte fy skam.
Lycka till att hosta upp de pengarna som Haydar lär kräva (minst 500.000/ månad) när vi uppenbarligen inte kan erbjuda Linkan ett bra bud. Skamligt.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Börjar bli något irriterad på att det inte händer någonting. Vad väntar alla inblandade parter på? Tänker så klart på Linkan & Mackan.

Undrar om man ens från ledningshåll har reflekterat över vad vi skall göra om nu Linkan (usch, hemska jävla tanke) väljer att lämna oss? Är ju inte direkt så att det växer klasspelare på träd så här års...
Lägga allt krut på Haydar. Han och Mackan är inte fy skam.
Lycka till att hosta upp de pengarna som Haydar lär kräva (minst 500.000/ månad) när vi uppenbarligen inte kan erbjuda Linkan ett bra bud. Skamligt.
låt oss alla göra som du då. Strunta i att bjuda för att man har gett upp på förhand.

Vad jag menar är att om Linkan nu bestämmer sig att lämna DIF innan vi får det utlovade tillskottet borde man kunna signa Haydar iallafall.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av reservjesus »

Fall vi skulle kunna hosta upp dem pengarna Haydar kräver så är ju frågan fall han ens vill spela för DIF. Han lär nog hellre vilja spela i ett lag som är guldfavorit.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Royen »

-daniel- skrev:Börjar bli något irriterad på att det inte händer någonting. Vad väntar alla inblandade parter på? Tänker så klart på Linkan & Mackan.
Forklaringen om Mackan kan være som Ros skrev, at overgangen ikke kan klargjøres før 1. juli av skattemessige grunner. Det virker i hvert fall som om alle i hockeymiljøet er overbevist om at han kommer hjem nå.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Royen skrev:
-daniel- skrev:Börjar bli något irriterad på att det inte händer någonting. Vad väntar alla inblandade parter på? Tänker så klart på Linkan & Mackan.
Forklaringen om Mackan kan være som Ros skrev, at overgangen ikke kan klargjøres før 1. juli av skattemessige grunner. Det virker i hvert fall som om alle i hockeymiljøet er overbevist om at han kommer hjem nå.
Jag förstår inte det där argumentet med skattemässiga skäl, varför skulle man inte kunna bekräfta? Han behöver ju bara stanna utanför Sverige fram till en viss tidspunkt eller? Vad skadar det om man skulle bekräfta en signing så länge personen i fråga inte är i landet? Är det så att ett kontrakt inte kan skrivas fören tidigast 1;a Juli så är det ju en helt annan sak.....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Hawk »

Jepe skrev:
Royen skrev:
-daniel- skrev:Börjar bli något irriterad på att det inte händer någonting. Vad väntar alla inblandade parter på? Tänker så klart på Linkan & Mackan.
Forklaringen om Mackan kan være som Ros skrev, at overgangen ikke kan klargjøres før 1. juli av skattemessige grunner. Det virker i hvert fall som om alle i hockeymiljøet er overbevist om at han kommer hjem nå.
Jag förstår inte det där argumentet med skattemässiga skäl, varför skulle man inte kunna bekräfta? Han behöver ju bara stanna utanför Sverige fram till en viss tidspunkt eller? Vad skadar det om man skulle bekräfta en signing så länge personen i fråga inte är i landet? Är det så att ett kontrakt inte kan skrivas fören tidigast 1;a Juli så är det ju en helt annan sak.....

Det finns en anledning....
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

Följetongen Fredrik Bremberg.

Det som inte nämns i artikeln är att den gode Niklas efter säsongen själv deklarerade att han var sugen på spel utomlands och då främst i Schweiz.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Frasse skrev:Följetongen Fredrik Bremberg.

Det som inte nämns i artikeln är att den gode Niklas efter säsongen själv deklarerade att han var sugen på spel utomlands och då främst i Schweiz.
Tycker ändå det är lite synd att vi måste offra Anger, vilket det verkar bli. Killen hade en härlig moral och producerade lika många skratt i omklädningsrummet som mål på isen. Som hockey spelare kan man diskutera vidare, men jag ser det som en förlust helt klart. Men om det är till förmån av Linkan eller Mackan så är det nog ett ganska självklart val.

Hade dock gärna petat antingen Ölvestad eller Eklund (trots att jag rå-älskar energin dom kommer med i vissa matcher). Bro's before hoe's, eller i detta fall, points before tackles.

Kommer som sagt att sakna Anger med sina sköna intervjuer/kommentarer och positiva inställning. Wille får nog jobba extra hårt för att hitta "ersättare" för Anger och Figge som stod för komedin i laget, i alla fall framför kameran.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Lucas skrev:
Frasse skrev:Följetongen Fredrik Bremberg.

Det som inte nämns i artikeln är att den gode Niklas efter säsongen själv deklarerade att han var sugen på spel utomlands och då främst i Schweiz.
Tycker ändå det är lite synd att vi måste offra Anger, vilket det verkar bli. Killen hade en härlig moral och producerade lika många skratt i omklädningsrummet som mål på isen. Som hockey spelare kan man diskutera vidare, men jag ser det som en förlust helt klart. Men om det är till förmån av Linkan eller Mackan så är det nog ett ganska självklart val.

Hade dock gärna petat antingen Ölvestad eller Eklund (trots att jag rå-älskar energin dom kommer med i vissa matcher). Bro's before hoe's, eller i detta fall, points before tackles.

Kommer som sagt att sakna Anger med sina sköna intervjuer/kommentarer och positiva inställning. Wille får nog jobba extra hårt för att hitta "ersättare" för Anger och Figge som stod för komedin i laget, i alla fall framför kameran.
Man gör helt rätt i att dumpa Anger, av flera anledningar:
1) Han lär kräva en rejäl löneökning sett till hans målskörd
2) Finns helt enkelt inte plats för honom om det blir som vi alla hoppas
3) Anger är, ärligt talat, inte en speciellt märkvärdig hockeyspelare. Han var inne i en extrem flytperiod när han gjorde mål på alla försök ett tag, men sett till en hel säsong har han inte den stabilitet en forward i första linan skall ha. Han skulle dock platsa i en 2:a eller 3:e lina (på bekostnad av någon annan, som du själv var inne på men det skulle han garanterat inte acceptera)

Visst, han har haft en rätt skön attityd och säkerligen frambringat en del skratt - men hjälper det verkligen? Njae... se hur bra det gick under de blytunga höstmånaderna förra året där vi bokstavligt talat sköt oss själva ner i "ingemansland"....
Bild
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

-daniel- skrev:
Lucas skrev:
Frasse skrev:Följetongen Fredrik Bremberg.

Det som inte nämns i artikeln är att den gode Niklas efter säsongen själv deklarerade att han var sugen på spel utomlands och då främst i Schweiz.
Tycker ändå det är lite synd att vi måste offra Anger, vilket det verkar bli. Killen hade en härlig moral och producerade lika många skratt i omklädningsrummet som mål på isen. Som hockey spelare kan man diskutera vidare, men jag ser det som en förlust helt klart. Men om det är till förmån av Linkan eller Mackan så är det nog ett ganska självklart val.

Hade dock gärna petat antingen Ölvestad eller Eklund (trots att jag rå-älskar energin dom kommer med i vissa matcher). Bro's before hoe's, eller i detta fall, points before tackles.

Kommer som sagt att sakna Anger med sina sköna intervjuer/kommentarer och positiva inställning. Wille får nog jobba extra hårt för att hitta "ersättare" för Anger och Figge som stod för komedin i laget, i alla fall framför kameran.
Man gör helt rätt i att dumpa Anger, av flera anledningar:
1) Han lär kräva en rejäl löneökning sett till hans målskörd
2) Finns helt enkelt inte plats för honom om det blir som vi alla hoppas
3) Anger är, ärligt talat, inte en speciellt märkvärdig hockeyspelare. Han var inne i en extrem flytperiod när han gjorde mål på alla försök ett tag, men sett till en hel säsong har han inte den stabilitet en forward i första linan skall ha. Han skulle dock platsa i en 2:a eller 3:e lina (på bekostnad av någon annan, som du själv var inne på men det skulle han garanterat inte acceptera)

Visst, han har haft en rätt skön attityd och säkerligen frambringat en del skratt - men hjälper det verkligen? Njae... se hur bra det gick under de blytunga höstmånaderna förra året där vi bokstavligt talat sköt oss själva ner i "ingemansland"....
Sant, blir allt som vi hoppas, med Mackan + Linkan så är det ett självklart val. Men som sagt, hade kanske velat se honom i andra/tredje linan. Dock är det möjligt, som du säger, att han kräver mer än så med tanke på vad han lyckades med på slutet av förra säsongen. Absolut inget namn för vår första lina. Om det nu blir så att Mackan joinar, på bekostnad av Anger, finns det inget tvivel om att jag blir glad.

Kan han inte leva med en "normal" lön och plats i andra/tredje linan, tycker jag att han kan ta sitt leende till Schweiz eller liknande.

Skulle trots allt vara surt att se honom spela någon annan stans i ES.. Tur att Brynäs redan spikat sin trupp.

Angående hans sköna inställning och dess påverkan på laget kan jag iofs endast spekulera. Men i mitt huvud låter det logiskt ändå; mår man bra och skrattar med sina lag kamrater så kanske man känner sig tryggare på isen -> bättre 'kemi', spelarna vet var dom har varandra -> mer självförtroende -> bättre prestation. Självklart kan detta uppnås på andra "team-building" sätt. Får helt enkelt hålla tummarna för att Hardy och gänget hittar det som funkar bäst för oss.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jockmaniac »

Lucas skrev:[quote="Frasse Kommer som sagt att sakna Anger med sina sköna intervjuer/kommentarer och positiva inställning. Wille får nog jobba extra hårt för att hitta "ersättare" för Anger och Figge som stod för komedin i laget, i alla fall framför kameran.
Hyr in Robban Gustafsson som bänknötare då :P

Jag håller dock med om att Ölvestad borde offras alla dar i veckan för Anger. Men Anger vs Linkan eller Mackan(eller båda)? Tyvärr Anger, packa väskan säger jag.
100% DJURGÅRDSJ***L
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av spiik »

Jockmaniac skrev:
Lucas skrev:[quote="Frasse Kommer som sagt att sakna Anger med sina sköna intervjuer/kommentarer och positiva inställning. Wille får nog jobba extra hårt för att hitta "ersättare" för Anger och Figge som stod för komedin i laget, i alla fall framför kameran.
Hyr in Robban Gustafsson som bänknötare då :P

Jag håller dock med om att Ölvestad borde offras alla dar i veckan för Anger. Men Anger vs Linkan eller Mackan(eller båda)? Tyvärr Anger, packa väskan säger jag.
Delar inte den uppfattnigen alls. Angers och Ölvestads löneanspråk skiljer sig väsentligt åt och Ölve (i form vill säga) gör betydligt mer nytta än Anger.
Blue Brigade Sthlm
Låst