Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kenny »

Jag tror dif mörkar alla nyförvärv eller dom som dom har klara varför vet jag inte men jag får en känsla av det!Tror mackan är redan klar :D
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Stiff »

kenny skrev:Jag tror dif mörkar alla nyförvärv eller dom som dom har klara varför vet jag inte men jag får en känsla av det!Tror mackan är redan klar :D
Hade Mackan vart klar hade man nog inte vart sen med att publicera det. Det lär ju dra lite fler säsongskort om en sån nyhet kommer.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kenny »

Jo vist men jag sa bara vad jag tror
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... ka-klubben

Känns som Mackan till 95% är klar då. Hoppas inte han väntar att krita och spelar VM först bara...
Båda två är välkomna till DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Stiff skrev: Hade Mackan vart klar hade man nog inte vart sen med att publicera det. Det lär ju dra lite fler säsongskort om en sån nyhet kommer.
1:a maj kommer alla nyförvärv (Mackan, Ekman, Kronwall, Tellquist) och förlängningar (Linkan) presenteras, så alla springer ut och köper säsongskort till normalpris istället för de 20% rabatt man får nu. Gäller att tänka strategiskt... ;)

Eller kanske....inte. Mackan känns ganska säker. Linkan vågar ja inte tro någonting annat om. Vi måste också ha in någon stabil backpjäs till, annars ser det riktigt dassigt ut.
Bild
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Stocky »

Kan inte Frasse säga något trevligt inför helgen här? Ska kratta i 2 jävla dagar nu...
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Kratta löv :O ?

Mackan kom hem, för vi längtar efter dig, ingen annan, de kostar för mycket!
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Vi_e_Djurgårn skrev:Kratta löv :O ?

Mackan kom hem, för vi längtar efter dig, ingen annan, de kostar för mycket!
Dömd till 30 timmars samhällstjänst:/ HAHAHA!!
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Östgöten »

Lucas skrev:Yupp, om följande funkar/löser sig:
Mackan + Bremberg på plats,
Tur med skador,
En tänd Jimmie,
Juniorer som fortsätter i samma spår,
Målvakter som tar nästa steg i sin utveckling,
Samt en bra defensiv back värvning (en till Ragge eller Timmy P),
Ingen jävla "mörk november"

Slår allt detta in, då är det slutspel och inget annat. Detta är iofs med förutsättningen att dom som skötte sig duktigt på slutet, M Holmqvist G Landeskog etc fortsätter som dom gjorde.
Landeskog var bland de bättre i JVM (U18).

http://hockeysverige.se/blogg_show_jvm_ ... id=6698962

Även Patrik Cehlin och Jacob Josefsson deltog i laget.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Ritterwand »

Östgöten skrev: Landeskog var bland de bättre i JVM (U18).

http://hockeysverige.se/blogg_show_jvm_ ... id=6698962

Även Patrik Cehlin och Jacob Josefsson deltog i laget.
Landeskog och förre djurgårdaren Wille Wallén var nog sveriges bästa spelare i de två tuffa matcherna, som sverige förlorade. Josefson, Cehlin, Pääjärvi och Lander underpresterade nåt grovt i de matcherna vilket i och för sig inte är så konstigt med tanke på hur kedjorna såg ut och hur laget spelade ihop som helhet. Skulle inte förvåna mig om Landeskog är bra nog för att spela elitserien redan kommande säsong. Han ser grymt fysiskt stark ut för sin ålder.
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av LiteOn »

ludde- skrev:
Man har fortfarande inte betalat ut pensionspengarna trots att man lovade truppen att detta skulle ske i samband med att tv-pengarna delades ut tidigare i våras.

Likaså har spelare som Linkan och Anger fortfarande inte fått ut den bonus man tjänade in under förgående säsong.
Läs ovanstående och tänk er in i er egna situation att er arbetsgivare inte betalat ut er överenskomna ersättning samtidigt som andra arbetsgivare vill ha dina tjänster till högre ersättning än vad du har idag...

Räkna bort allt vad värvningar av klasspelare innebär. Nu är det ren ekonomisk överlevnad det handlar om. Sponsorpengar, pengar ifrån ev investerare kommer att behöva gå till föregående säsongs utgifter (pensionspengar, bonusar mm) innan föregående års löpande utgifter innan de kan tänkas bli något nyförvärv.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kagen »

LiteOn, innan fan målas på väggen så kan väl en vettig källa på det där uttalandet om att ersättningar inte betalats ut enligt plan först presenteras?

Skulle kassan vara så skral är det ju rent av tjänstefel att förlägna med Ölvestad istället för att plocka in killar som Landeskog och Josefson och lägga krutet på Linkan, Mackan, Kronwall.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Honken »

Plocka tillbaka den här killen till DIF
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4650
Skicka honom på utbildning hos Murray i sommar.
Sen kan han sitta som polis på bänken så slipper vi bentacklingar mot våra spelare.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Djurgårn »

Ja, OM nu ekonomin ser jävligt illa ut så måste man ju säga att förlängningen av Ölvestads kontrakt var en riktig tavla. Där hade man ju kunnat plocka in en billigare spelare som typ Ahlén. Jaja nu vet vi ju inte om det är sant eller inte...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Bristen på information från DIF Hockeys ledning är skrämmande. Medan andra lag värvar hej vilt åt höger & vänster är det tyst som i Axa Sports Center från ledningshåll i vår (f.d?) anrika klubb. Vad händer?

Dels är det de här ryktena om obetalda pensionspengar & bonusar som florerar på nätet; stämmer det? INFORMATION, tack.

Sen tycker jag det är jävligt dåligt med uppdateringar hur det går med förlängningar av kontrakten (Linkan...), och information om vilka spelare man kollar närmre på för att förstärka laget förövrigt. För förutom Linkans påkritning på nytt kontrakt behövs verkligen kvalitativa förstärkningar, det hoppas jag ledningen inser. Annars är det garanterat Allsvenskan säsongen 2010 / 11.

Härliga moment 22, domedagsspiralen...
Bild
Låst