Kommer du att köpa säsongskort?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Kommer du köpa säsongsbiljett?

Ja, klacken
132
34%
Ja, kortsida
12
3%
Ja, hörn
37
10%
Ja, långsida
48
13%
Kanske
47
12%
Nej
107
28%
 
Antal röster: 383

Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Christer »

Jessica skrev:Blir tyvärr inget säsongskort i år då vi väntar en egen liten djurgårdare nu till våren.
Så det blir amnings-tv till matcherna på säsongskortet istället.
Är dock snäll och släpper iväg killen :D och hoppas att man kommer iväg på någon match under säsongen.


Jo man tackar ja. Säsongskort för fjärde året i rad nu.
Och senaste tröjan från auktionen (Falkens) kommer man ju ha på sig också. 7:e tröjan till familjen nu. Så vi (Jessica och jag) får väl skaffa fler DIF-fans att dra på tröjorna.

Ses nästa säsong. Och då ska vi faaaan till slutspel

Hej på er
JJ
Inlägg: 144
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av JJ »

Aktiv sittplats nästa säsong också.
GULTRÖTTBLÅTT
*************
då, nu, för evigt!
Niner
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-02-16
Säsongskort: Ja

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Niner »

Blir säs-kort till klacken för fjärde året i rad.. 8 mil och finanskris hindrar inte mig!

Dröjer dock ett tag innan jag införskaffar mig mitt. Precis pröjsat kortet till fotbollen..
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Stocky »

Drog i väg Ca. 21.000:- på 3 säsongskort är det inte en jävla höjning? Och att det är samma prisklass i strotsett i hela Hovet!? HOPPAS det syns på spelartruppen bara annars blir man lite besviken faktiskt.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Busmicke »

Stocky skrev:Drog i väg Ca. 21.000:- på 3 säsongskort är det inte en jävla höjning? Och att det är samma prisklass i strotsett i hela Hovet!? HOPPAS det syns på spelartruppen bara annars blir man lite besviken faktiskt.
Starkt att köpa 3 när du ändå var i farten! Visar på vinnarskalle!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Rash »

Så där, dags att sålla sig till tjocka feta aktivsittplats!

Ser redan fram mot 2009/2010!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Doyle »

2 säsongskort blir det. Hoppas nu på lite hause så att folk vaknar och inser att vi faktiskt har ETT elitserielag i Stockholm som behöver allt stöd som går att finna på denna jord.

Att vi Djurgårdare de senaste åren levt svältfödda som Robinsonfigurer är dax att ändra på.

Visst det lär ta lite tid att äta upp sig men snart får kanske vi sola oss igen och slippa träsket.

Ses snart alla härliga Djurgårdshockeyfans 8)
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av odburt »

Svårt val detta. Klack och aktiv sittplats känns inte som några alternativ heller.
Kvar står 3 alternativ, jobba på matcherna, pynta 7 lax eller TV-soffan.

Det är hårt att vara student med egen lya, i värsta fall får man hoppa över säsongen i år. 7 lax är ändå pengar man kan lägga på en flygresa utomlands, studier eller annat som känns mer prioriterat.

Jag tror inte på slutspel och det känns snarare att risken för att vårt stackars lag kommer att få släppa etablerade spelare före säsongen, misslyckas med värvningarna, utveckla kanonfina juniorer, tappa dem, konka och lira med bajen fanz om ett år är överhängande. Därför kan kortet ha ett mervärde som sista året i finrummet. Vi får se.

Just nu är svaret "kanske", jag vill gärna, men det är många hål att fylla på vägen dit.

(Och kom nu inte alla småskitar som bor hemma och säg: Ja men det är väl klart att man lägger alla pengar på DIF, det har jag gjort i 4 år i rad och funderar nu på vad jag egentligen får ut av det.)
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Rash »

odburt skrev:Svårt val detta. Klack och aktiv sittplats känns inte som några alternativ heller.
Kvar står 3 alternativ, jobba på matcherna, pynta 7 lax eller TV-soffan.

Det är hårt att vara student med egen lya, i värsta fall får man hoppa över säsongen i år. 7 lax är ändå pengar man kan lägga på en flygresa utomlands, studier eller annat som känns mer prioriterat.

Jag tror inte på slutspel och det känns snarare att risken för att vårt stackars lag kommer att få släppa etablerade spelare före säsongen, misslyckas med värvningarna, utveckla kanonfina juniorer, tappa dem, konka och lira med bajen fanz om ett år är överhängande. Därför kan kortet ha ett mervärde som sista året i finrummet. Vi får se.

Just nu är svaret "kanske", jag vill gärna, men det är många hål att fylla på vägen dit.

(Och kom nu inte alla småskitar som bor hemma och säg: Ja men det är väl klart att man lägger alla pengar på DIF, det har jag gjort i 4 år i rad och funderar nu på vad jag egentligen får ut av det.)
Sluta ta flyget till bortamatcherna så blir det nog bättre ska du se :wink:
Lycka är att vara djurgårdare
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av jensa öhling »

DIF hockey gör som DIF fotboll och tror att det räcker med att byta tränare så blir dåliga spelare bra. Tyvärr är det inte så. När vi nu förlängde med Ölvestad också.

Förutom DIF-hjärta, säg någon anledning till att köpa säsongskort?
Användarvisningsbild
Tartarus
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Tartarus »

Har haft klackkort de två senaste säsongerna och kommer förmodligen att köpa ett till nästa säsong också, men jag avvaktar ett tag till.

Hoppas det säljs lika många klackkort i år som förra året, trots att de är ett par hundringar dyrare.
jensa öhling skrev:Förutom DIF-hjärta, säg någon anledning till att köpa säsongskort?
Den härliga stämningen den gångna säsongen?
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
poGDI
Inlägg: 85
Blev medlem: 2009-01-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av poGDI »

Första året för mig! Aktiv sitt är en given plats!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Stocky »

jensa öhling skrev:DIF hockey gör som DIF fotboll och tror att det räcker med att byta tränare så blir dåliga spelare bra. Tyvärr är det inte så. När vi nu förlängde med Ölvestad också.

Förutom DIF-hjärta, säg någon anledning till att köpa säsongskort?
Medgångare någon?
Användarvisningsbild
poGDI
Inlägg: 85
Blev medlem: 2009-01-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av poGDI »

En gång DIFare alltid en DIFare!!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Halford
Inlägg: 60
Blev medlem: 2006-12-01

Re: Kommer du att köpa säsongskort?

Inlägg av Halford »

odburt skrev:Svårt val detta. Klack och aktiv sittplats känns inte som några alternativ heller.
Kvar står 3 alternativ, jobba på matcherna, pynta 7 lax eller TV-soffan.

Det är hårt att vara student med egen lya, i värsta fall får man hoppa över säsongen i år. 7 lax är ändå pengar man kan lägga på en flygresa utomlands, studier eller annat som känns mer prioriterat.

Jag tror inte på slutspel och det känns snarare att risken för att vårt stackars lag kommer att få släppa etablerade spelare före säsongen, misslyckas med värvningarna, utveckla kanonfina juniorer, tappa dem, konka och lira med bajen fanz om ett år är överhängande. Därför kan kortet ha ett mervärde som sista året i finrummet. Vi får se.

Just nu är svaret "kanske", jag vill gärna, men det är många hål att fylla på vägen dit.

(Och kom nu inte alla småskitar som bor hemma och säg: Ja men det är väl klart att man lägger alla pengar på DIF, det har jag gjort i 4 år i rad och funderar nu på vad jag egentligen får ut av det.)
Är det bara jag som blir irriterad på liknande resonemang? Varför kan du inte sitta på en sämre plats? Man kan se isen trots att man sitter lite åt sidan och då kan du få biljetterna till mindre än halva priset.

Dessutom är du ju fullt medveten om Djurgårdens ekonomiska situation, men istället för att försöka göra något åt saken OCH gå på Djurgårdens matcher så vill du hellre ta en resa utomlands.

Nu har du dock skrivit att du kanske köper så jag väntar med att döma just dig.
Skriv svar