Slutspel, säsongen 08/09.

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av Emil Svelander »

sthlm_dif skrev:Ingen i studion skrattade
Jaha, det är vad kanal 5 har att komma med...
Ursäktar mig ordvalet, men är dom helt jävla dumma i huvudet? Man hörde ju klart och tydligt, att kommentatorn skrattade medans han pratade efter Hv71s avgörande. Att skylla på att skrattet kom ifrån övriga mikrofoner i arenan är bara patetiskt... Menar dom att Timrå supportrarna satt och skrattade, eller kanske spelarna i Timrås eller Hv71s bås som skrattade? Självklart var det inte det. Samtliga inom Hv71 på planen, och på läktaren skrek ut sin glädje, medans övriga inom Timrå satt ner och var helt bedrövade.
Jag tycker att det är så fruktansvärt dålig stil mot alla Timrå supportrar, att skratta när en sådan tråkig sak inträffar.
Jag säger som Lasse Anrell, "be tittarna om ursäkt eller låt någon kanal som tar sporten på allvar sända".
Att denna fullkomligt patetiska kanal ska få rätt att sända slutspelet, är ett stort jävla skämt. Ge SVT sändningarna istället.
Anrells krönika
Klart att de garvade, det gjorde jag också. Dock så var det inte utan att tycka jävligt synd om Lehtonen och Timrå.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av sthlm_dif »

Emil Svelander skrev:Klart att de garvade, det gjorde jag också. Dock så var det inte utan att tycka jävligt synd om Lehtonen och Timrå.
Jag garvade också lite. Men felet ligger ju i att kommentatorn började garva hånfullt i direktsänd tv, för att sedan neka till att man har gjort det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av Crashmash »

Andreas Pihl till landslaget!

Underbart att köpklubben åkte åt helvete!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av Jepe »

Lider med lhc........ NOT! Bra jobbat säcken & CO!!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av melker »

Fan vad skönt att plastklubben åker åt helvete ur!

En Janne Bengtsson..
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2209999.svd
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av sthlm_dif »

Återigen har vi fått det bevisat för oss...
ATT PENGAR ÄR INTE ALLT!
För att nå framgång, behövs det hjärta. Det hjärta som fanns inom LHC, dog ut när man började satsa. LHC måste skaffa sig ett hjärta inom klubben, genom att fostra egna talanger som kan ta steget upp i A-laget. Detta är den enda vägen till att nå framgång... Pengar har aldrig räckt i slutändan!

Sedan så var det riktigt tråkigt att Hv71 slog ut Timrå... Men som man brukar säga, "motivation slår klass", stämmer in ganska bra här. Timrå hade oflyt, men Hv71 gjorde vad som krävdes för att vända ett 3-1 underläge i matcher mot ett mycket formstarkt och hemmastarkt Timrå.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av DIF_Soldier »

Ruggigt imponerad av SAIK, som spelar ett kompakt försvarsspel och har en målvakt som storspelar. Man krigar till sista blodsdroppen och lirar det försvar som DIF gjorde (bara det att saik har bättre spelare än vi hade då).

Jag är glad för Säckens skull, men ikväll är det skadeglädjen som är störst Ett stort FUCK YOU till Fernholm, Håkansson och Jocke Eriksson, alla överbetalda tjeckjävlar och övriga importer. Ett stort tack till #2, Kapten Grottman!

Jag gillar Koskenkorva. Han spelar så DIF-ledningen hade tänkt att Tim Eriksson skulle spela för oss. SAIK har nu fler ess i rockärmen än någonsin, med en spelsugen (om än penningkåt) grekamerikan till skyttekung och en stabil back i Rundblad.

Avslutningsvis; Ja, jag ser hellre saik i en final än Dick och hans fbk.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av sthlm_dif »

Då var det dags att slänga iväg mitt tips i semifinalerna.
Jag tror att Färjestad har en relativt enkel semifinal att vänta mot Skellefteå. Dels för att Färjestad är så pass mycket bättre, och dels för att Skellefteå är slutkört efter denna långa matchserie mot LHC, medans Färjestads trupp har haft matchledigt nu i 6 dagar. Färjestad vinner denna matchserie med 4-1 i matcher.
Jag vet inte vad jag ska tro i semifinalen mellan Frölunda och Hv71. En sak som är säker är att det förmodligen kommer att avgöras i den sjätte eller sjunde och direkt avgörande matchen. Jag tror och hoppas på att Frölunda (som jag normalt sett hatar väldigt mycket) besegrar Hv71 i denna semifinal. För att Hv71 har gjort sitt för i år, med tanke på deras fula spel (Thörnberg) och alla små tjuvtacklingar, slashingar och trippingar som deras äckliga spelare (Liv, Thörnberg, Davidssom med flera...) gör match efter match. Jag hoppas även i denna matchserie att någon Frölunda spelare fullständigt krossar Thörnberg, så att han missar det som är kvar av säsongen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av Sidney Crosby »

Någon får gärna mosa Thörnberg, bara Hiv mosar varje frölundaspelare. Hoppas på 4-0 till Hiv i denna matchserien.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av Frasse »

Sidney Crosby skrev:Någon får gärna mosa Thörnberg, bara Hiv mosar varje frölundaspelare. Hoppas på 4-0 till Hiv i denna matchserien.
Blomdahl får gärna ta hand om fittan Thörnberg.
I övrigt håller jag med föregående skribent i förhoppningarna på utgången av denna matchserie.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av stolpskott »

FBK - SAIK 4-2

HV - Frölunda 4-3
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av sthlm_dif »

Färjestad vann första drabbningen i semifinalen mot Skellefteå med 2-0, och kopplade direkt ett kraftigt grepp om denna semifinal. Denna matchserie är med största möjliga sannolikhet redan nu avgjord, med tanke på att jag har mycket svårt för mig att se att Skellefteå ska vinna två bortamatcher mot Sveriges bästa hemmalag.

Hv71 vann väl inte helt oväntat heller, med 3-1 hemma i Jönköping mot Frölunda. Hv71 var det bättre laget matchen igenom, och vann rättvist.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av Honken »

Har man inget bättre för sig kan man njuta av att läsa på sillstryparnas forum. Skadeglädje är härligt.
Det är bara domarens fel att dom förlorade, nästan.
En av dom bättre kommentarerna är annars.

"Tycker synd om dem som rest till jkpg, inte för att dem behöver se Frölunda ligga under med 3-0 utan att dem behöver lyssna på den där trumman 24/7. Börjar bli jobbigt att höra den i tv snart.."

Snacka om att kasta sten i glashus.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av sthlm_dif »

Ja... Vad ska man säga?
Färjestad leker med Skellefteå. Jag vet inte när jag såg Färjestad så bra senast. Allt i deras spel stämmer helt klockrent. Varje passning sitter i princip perfekt på bladet, de levererar i PP, de håller tätt i BP, och har Elitseriens överlägset bästa målvakt, Jonas Gustavsson. 6-0 idag var bara en signal till det kommande finalmotståndet, att Färjestad kommer att vinna guldet i år. Inga kan stoppa Färjestad i år... Det är redan klart.
Sedan så måste man gratulera Jonas Gustavsson till hans nya rekord. Nu har han inte släppt in ett mål på 10 perioder... Ungefär 215 minuter tror jag det var. Tänk om vi hade haft honom.
Sedan så är det skönt att Frölunda bortaslog Hv"BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ"71 i deras lada. Fan va jag längtar till att se bibelbönderna gråta ut sin besvikelse uppe i Scandinavium efter den femte matchen. Jag ser verkligen fram emot det. Och för övrigt så får någon Frölunda spelare gärna uppfylla min nuvarande dröm, "krossa Martin "råttan" Thörnbergs ben så att han inte kan åka skridskor igen". Är en hemsk tanke, men den råttan förtjänar det efter alla sina bentacklingar.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av sthlm_dif »

Hv71 vann den sjätte matchen hemma mot Frölunda med 4-2, och avancerade därmed till final. Lite synd att Hv71 inte åkte ut redan nu... Men man kan väl trots allt känna mer skadeglädje efter att Hv71 förlorar i en final än i en semifinal.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det blir alltså en final mellan Färjestad och Hv71. Färjestad får väl ses som de stora favoriterna till att ta hem sm guldet, sett över vad lagen har presterat i slutspelet. Men i en sm final kan allt hända... Och att Hv71 haft en svårare motståndare i form av Frölunda tror jag kan gynna Hv71 i finalen mot Färjestad, som endast har mött två "skitlag" i årets slutspel. Först Brynäs, sedan Skellefteå... En enklare resa till en sm final är svår att hitta. Men sedan så finns det självklart punkter som gynnar Färjestad.
- Färjestad har ett fruktansvärt bra självförtroende efter 8 raka segrar i slutspelet (plus ett antal segrar i grundserien innan slutspelet började).
- Färjestad har elitseriens överlägset bästa målvakt, Jonas Gustavsson. Jag har mycket svårt att se att Hv71 ska ösa in mål bakom Jonas Gustavsson. Om Hv71 ska vinna matcher i årets final mot Färjestad kommer det att krävas att Stefan Liv storspelar. För att släpper Liv in mer än 2-3 mål/match får Hv71 verkligen något att bita i.
Det är nästan på gränsen till att jag ber en bön för att Färjestad som normalt sett hatas alla dager i veckan tar hem detta. Tanken att se Hv71 spelarnas jubel gör mig spyfärdig. Det finns inget äckligare lag än Hv71 i hela världen. Deras spelare och supportrar är så jävla fula och dryga så att man inte kan förklara det med ord. Bentacklingar, slag och andra fula fasoner står spelarna för så fort domarna kollar bort... Spottloskorna och matchprogram riktade mot motståndarbåset står sittplats för... Sedan så ska det tilläggas att samtliga Hv ramsor går mig något brutalt på nerverna... Måste dom sjunga Hv"BLÅÅÅÅÅ" i varenda jävla ramsa? Vart i helvette kommer "BLÅÅÅÅ" ifrån? Kan dom inte göra om ramsorna och sjunga Hv71 istället (Hv71 passar ej in i någon av deras ramsor, men då får man skriva egna ramsor så att Hv71 passar in, istället för att härma alla Djurgårdens och Hammarbys ramsor)? Tänk bara tanken, att vår klack skulle sjunga "Djurgården RÖÖÖÖÖD" eller Djurgården "BLÅÅÅ" i varenda ramsa... Jag förstår inte vad ärthjärnorna som tycker att dom har Sveriges bästa "klack" tänker med...
Jag tror och hoppas som sagt på att Färjestad vinner detta. Och desto större siffrorna blir desto gladare blir jag. Jag tror på 4-1 i matcher.
Och snälla Färjestad... Uppfyll min största dröm för ögonblicket... Sänk Thörnberg så grovt så att han har stått på ett par skridskor för sista gången. Jag skiter i hur det går till... Men se bara till att få det gjort!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar