Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Emil Svelander »

isolerad skrev:
Emil Svelander skrev: Ska man se till potential vore det tjänstefel att behålla Wesslau istället för Ridderwall. Tycker att Riddarn gjorde en lika bra(dålig?) säsong som Wesslau och hans stil är betydligt stabilare och bättre. Wesslau är ju ute och fladdrar utanför målet och släpper returer på alla skott. Har hellre en målvakt för framtiden som andremålvakt än en målvakt som Gustaf.
Jag förstår inte hur du kan göra det valet. Riddarn har 89,7 i räddningsprocent och Wesslau har 91,43. Den senaste målvakten i DIF som spelat mer än 20 matcher och har sämre räddningsprocent än Ridderwall är Tommy Söderström säsongen 99/00. Det är nästan tio år sedan!

Hellre en målvakt som fladdrar och tar puckarna än en som är passiv och släpper in dom. För några år sen släppte liv sjukt många returer och fladdrade en del och var ändå en av sveriges bästa målvakter. Jag säger inte att Wesslau är bra, men han var bättre än Riddarn den här säsongen.
---------

Och nåt helt annat såg precis att Owuya har utgående kontrakt. Vad göra med honom?
Wesslaus räddningsprocent beror nog till stor del på att han kom in i två eller tre matcher med en period eller mindre kvar att spela och höll nollan eller släppte in en balja. Men visst spelade han upp sig efter jul.
Sjunger avgå Johnny...
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av isolerad »

Emil Svelander skrev: Wesslaus räddningsprocent beror nog till stor del på att han kom in i två eller tre matcher med en period eller mindre kvar att spela och höll nollan eller släppte in en balja. Men visst spelade han upp sig efter jul.
Spelar väl ingen roll? Räddningsprocenten är ju antalet räddningar dividerat med antalet skott mot mål under hela säsongen. Det är inget genomsnitt för alla matcher.
i
Kalle
Inlägg: 77
Blev medlem: 2007-04-10

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kalle »

Jag håller till viss del med om det som Ragge säger i intervjun: Om bara backarna kunde spela lite mer reellt och stabilt, så har vi bakom dem 2 (hyfsat) OK målvakter (även om jag lätt rankar Owuya över iaf Lill-Riddarn). Thalberg och Läck är inte bättre än de vi har, vore helt meningslösa värvningar. H. Karlsson är bra, men frågan är hur mycket bättre han är än Wesslau...

Jag tycker mao ord att vi först och främst borde lägga pengarna på backar (om inte Tellan eller Larsson öppnar för att flytta hem). Tjärnqvist och sen Kronwall är överst på min önskelista
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Kalle skrev: H. Karlsson är bra, men frågan är hur mycket bättre han är än Wesslau...
Han är mycket bättre än Wesslau. Har sett ett fåtal matcher där han har stått, och han har i princip storspelat i varje match. Såg honom senast idag mot AIK. Det var han som gav SSK tre poäng i den matchen. Henrik Karlsson är en stabil, och mycket duktig målvakt. Vore väldigt bra om vi kunde värva honom (även om det känns väldigt avlägset nu, med tanke på hans spel i SSK).
Men Wesslau kan vi nog ändå satsa på. Tror att han har mer att ge, om han får fortsatt förtroende. Ser gärna Owuja som andra målis nästa säsong. Han är bättre än Ridderwall, och kan även utvecklas och ta steget förbi Wesslau inom kort (dessutom så måste ju någon ta över Figrens roll i omklädningsrummet som komikern). :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Jonas Fransson (backen) är på väg tillbaka till elitserien..kanske vore något;)
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av bastis7 »

Femmor:


1:a Marcus.Nilsson-Otto-Danielsson


Ragge-S Kronwall



2:a Linkan-Engqvist-Albrandt


Timmy-Holmqvist



3:e Fimpen-Holmqvist-Calle


Robin Jonsson-O.Eklund



4:e Kruger-Josefsson-Ölvestad


Falk-Printz
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

I senaste intervjuen med Linkan låter det, för mig, som om han stannar i Djurgården om man gör en större satsning. Givetvis måste hans kontraktsförslag se bra ut också. Men jag tror inte att Linkan vill ha det där stora ansvaret för poäng ändå, särskilt när han måste göra mål också. Får vi in en sniper som kan sätta hans passar kommer han nog att stanna.

Eller vad tror ni?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av 136_Djurgårdare »

förvånansvärt få som verkar vilja ha hem Daniel Tjärnqvist. Han sitter på utgående kontrakt hos Colorado och lär nog inte få nytt kontrakt, tycker DIF ska hugga.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Kronwall ligger högre på Djurgårdens önskelista, man kanske redan har hört med Daniel. Jag skulle gärna vilja ha tillbaka honom. Men plånboken svider nog då.
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Vi_e_Djurgårn skrev:I senaste intervjuen med Linkan låter det, för mig, som om han stannar i Djurgården om man gör en större satsning. Givetvis måste hans kontraktsförslag se bra ut också. Men jag tror inte att Linkan vill ha det där stora ansvaret för poäng ändå, särskilt när han måste göra mål också. Får vi in en sniper som kan sätta hans passar kommer han nog att stanna.

Eller vad tror ni?
Heh, såg nyheten för ca tre sekunder sen och tänkte skriva exakt det du skrev. Det låter faktiskt mer som att han bryr sig om sin omgivning än sin egna lön. Dvs., skaffar vi en sniper av klass tror jag att han stannar helt enkelt.

Härlig läsning från Linkan, ändrade min bild på hans situation. Hoppas jag har rätt, och att vi får in lite krut längt fram.. En Sniper av klass, Marcus Nilson, Staffan Kronwall, samt en bra målvakt. Tror faktiskt att DIF ledningen tänker i samma tankar, förutom kanske målvakt, dom vill nog satsa på samma duo igen och hoppas att vi gör mer mål framåt.

Satsa nu DIF, erat agerande kan rädda kvar Linkan. Som i sin tur kommer att rädda kvar oss till vi kan stå på egna fötter.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Innan vi galloperar av glädje ska vi ju komma ihåg att Linkan fortfarande är anställd av DIF.
Tror inte att han säger hela sanningen. Men jag tror percis som ni att en rejäl satsning är en förutsättning för att han över huvud taget ska fundera på att stanna kvar.

Jag hoppas verkligen att han blir kvar... Men tror tyvärr inte att så blir fallet.
Hoppas att jag får fel i den frågan.. Linkan behövs!
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av antti-pekka »

Highwind skrev:En bra målvakt är ett måste. Vid varje fladderpuck mot Ridderwall och Wesslau så kände man obehag i kroppen. Det är ett tecken på att vi måste ha en ny målvakt.
För mig har det aldrig spelat någon roll vem som har vaktat Djurgårdens mål. Jag känner ändå alltid obehag.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Highwind »

Inte med superDanne.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Hawk »

antti-pekka skrev:
Highwind skrev:En bra målvakt är ett måste. Vid varje fladderpuck mot Ridderwall och Wesslau så kände man obehag i kroppen. Det är ett tecken på att vi måste ha en ny målvakt.
För mig har det aldrig spelat någon roll vem som har vaktat Djurgårdens mål. Jag känner ändå alltid obehag.

Stackars dig...vad lider du av?
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Tror spontant att det kan bli svårt att föra en dragkamp med TIK, FBK och FHC om Sanny Lindström..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4675335.ab
Låst