Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av ludde- »

Jag tror inte direkt på att Tellqvist kommer hem, men visst fan kan man få drömma lite? :)
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Joas »

Linköping lär väll knappast ha kvar både Norrena och Henriksson nästa år och jag skulle kunna tänka mig vilken som helst av dessa två om nu vi skall ha en ny målvakt.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av melker »

Joas skrev:Linköping lär väll knappast ha kvar både Noronen och Henriksson nästa år och jag skulle kunna tänka mig vilken som helst av dessa två om nu vi skall ha en ny målvakt.
Hahahah, förlåt men. Noronen är ju totalt VÄRDELÖS. Sett två matcher med honom nu. Hans första match i grundserien när han var ny, kom inte ihåg vilket lag de mötte man han släppte in två billiga jävla mål fast lhc hade 5 mot 4, han hade en räddnings% på cirka 70% i slutet av matchen, totalt värdelös. Sen idag mot SAIK hade mycket tveksamma ingripande, jag ger mig fan på att han kostar en helvetes massa pengar den där finnen.
Kul att lhc köper grisen i säcken, totalt!
Senast redigerad av melker den 2009-03-14 18:52:24, redigerad totalt 1 gånger.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jockmaniac »

Norrena??? :shock: Noronen menar ni väl?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Stocky »

"OM" vi har dåligt med pengar till nästa säsong tycker jag vi ska köra på ett riktigt SVIN lag. Som spelar fullt stora tunga forwards som kör hårt, lite av gamla DIF, även om det fanns lite talang inblandat då.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av stolpskott »

jensa öhling skrev:Lindbäck är ju oerhört intressant på så sätt att han sitter på ett utgående kontrakt. Sägs ju att han är klar för Timrå, men jag hoppas verkligen att vi är med och hugger där.
Frågan ställer jag mig vad ska Lindbäck göra där? Dem har ju både Backlund och duktiga Åkerlund. Lindbäck skulle få mycket mer förtroende hos oss, än hos Timrå så jag hoppas på att vi värvar honom.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Hawk »

melker skrev:
Joas skrev:Linköping lär väll knappast ha kvar både Noronen och Henriksson nästa år och jag skulle kunna tänka mig vilken som helst av dessa två om nu vi skall ha en ny målvakt.
Hahahah, förlåt men. Noronen är ju totalt VÄRDELÖS. Sett två matcher med honom nu. Hans första match i grundserien när han var ny, kom inte ihåg vilket lag de mötte man han släppte in två billiga jävla mål fast lhc hade 5 mot 4, han hade en räddnings% på cirka 70% i slutet av matchen, totalt värdelös. Sen idag mot SAIK hade mycket tveksamma ingripande, jag ger mig fan på att han kostar en helvetes massa pengar den där finnen.
Kul att lhc köper grisen i säcken, totalt!
Att påstå att han är värdelös tycker jag är helt åt helvete fel!
Känner sig inte målvakten sig hemma i laget blir han aldrig bra! Och han har tidigare visat att han är en duktig och stabil målvakt!

Du har sett 2 matcher med honom och klagar på att han har släppt 2 billiga mål. Ställ dig själv en fråga. Hur många billiga mål har D.I.F´s målvakter släppt in denna säsong?

Det jag menar är att du kan inte jämnföra han mot våra målvakter.

HAN är bättre. Punkt slut!
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Tror inte det blir en ny målvakt, verkligen. Tror ledningen vill fortsätta på den inslagna vägen.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Emil Svelander »

Vi_e_Djurgårn skrev:Tror inte det blir en ny målvakt, verkligen. Tror ledningen vill fortsätta på den inslagna vägen.
...att missa slutspel? :wink:
Sjunger avgå Johnny...
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Highwind »

En bra målvakt är ett måste. Vid varje fladderpuck mot Ridderwall och Wesslau så kände man obehag i kroppen. Det är ett tecken på att vi måste ha en ny målvakt.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av isolerad »

Personligen tror jag OM Wesslau hade kommit in i laget efter jul så hade folk varit betydligt mer positiva till honom i dagsläget. Den svaga första halvan av säsongen gör att man märker felen betydligt lättare.



Jag tycker vi ska behålla Wesslau och göra oss av med Ridderwall samt värva en stabil förstakeeper. Om ni som säger att Riddarn har sån stor potential har rätt, så är det troligt att han gör en Larsson och sticker ganska fort. Varför satsa på det? Bättre att behålla Wesslau och ha en stabil andre-keeper för flera år framåt (svårt att se mig honom i NHL). Men som sagt. En bra förstekeeper måste in.
i
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Emil Svelander »

isolerad skrev:Personligen tror jag OM Wesslau hade kommit in i laget efter jul så hade folk varit betydligt mer positiva till honom i dagsläget. Den svaga första halvan av säsongen gör att man märker felen betydligt lättare.



Jag tycker vi ska behålla Wesslau och göra oss av med Ridderwall samt värva en stabil förstakeeper. Om ni som säger att Riddarn har sån stor potential har rätt, så är det troligt att han gör en Larsson och sticker ganska fort. Varför satsa på det? Bättre att behålla Wesslau och ha en stabil andre-keeper för flera år framåt (svårt att se mig honom i NHL). Men som sagt. En bra förstekeeper måste in.
Ska man se till potential vore det tjänstefel att behålla Wesslau istället för Ridderwall. Tycker att Riddarn gjorde en lika bra(dålig?) säsong som Wesslau och hans stil är betydligt stabilare och bättre. Wesslau är ju ute och fladdrar utanför målet och släpper returer på alla skott. Har hellre en målvakt för framtiden som andremålvakt än en målvakt som Gustaf.
Sjunger avgå Johnny...
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av isolerad »

Emil Svelander skrev: Ska man se till potential vore det tjänstefel att behålla Wesslau istället för Ridderwall. Tycker att Riddarn gjorde en lika bra(dålig?) säsong som Wesslau och hans stil är betydligt stabilare och bättre. Wesslau är ju ute och fladdrar utanför målet och släpper returer på alla skott. Har hellre en målvakt för framtiden som andremålvakt än en målvakt som Gustaf.
Jag förstår inte hur du kan göra det valet. Riddarn har 89,7 i räddningsprocent och Wesslau har 91,43. Den senaste målvakten i DIF som spelat mer än 20 matcher och har sämre räddningsprocent än Ridderwall är Tommy Söderström säsongen 99/00. Det är nästan tio år sedan!

Hellre en målvakt som fladdrar och tar puckarna än en som är passiv och släpper in dom. För några år sen släppte liv sjukt många returer och fladdrade en del och var ändå en av sveriges bästa målvakter. Jag säger inte att Wesslau är bra, men han var bättre än Riddarn den här säsongen.
---------

Och nåt helt annat såg precis att Owuya har utgående kontrakt. Vad göra med honom?
i
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Personligen tycker jag att vi borde kicka både Wesslau och Riddarn och sedan förlänga med Owuya och hämta Johan Tahlberg från Västerås;)
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Don66-2 »

Men please...ska vi kicka någon av våra keepers ska det vara till förmån för någon ETABLERAD förstekeeper,annars är vi tillbaka på ruta ett! Och pengar till en sådan värvning FINNS inte om inte någon anonym miljardär skulle få för sig att donera några miljoner!

Alltså får vi satsa på att förstärka defensiven i övrigt,vilket också kommer att påverka målvaktsspelet till det positiva!
Låst