Bra eller dåligt att DIF undvek kvalet?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Grampus
Inlägg: 15
Blev medlem: 2007-08-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västervik

Bra eller dåligt att DIF undvek kvalet?

Inlägg av Grampus »

Vad tycker ni? Bra eller dåligt att DIF missade kvalet? Ekonomiskt eller Prestationen? Vad???
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Kojak »

Du har ju uppenbarligen gjort ditt val när du använder ord som "missade kvalserien"...

Personligen vill jag säga att DIF undvek kvalserien, och det tycker jag är bra.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av sthlm_dif »

Dåligt med tanke på ekonomin.
Utmärkt på alla andra punkter... I en kvalserien kan allt hända, och chansen att AIK skulle ha bytt plats med oss är så skrämmande så att det inte finns ord för att beskriva det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Grampus
Inlägg: 15
Blev medlem: 2007-08-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västervik

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Grampus »

Jag håller med om ekonomin.
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

sthlm_dif skrev:Dåligt med tanke på ekonomin.
Utmärkt på alla andra punkter... I en kvalserien kan allt hända, och chansen att AIK skulle ha bytt plats med oss är så skrämmande så att det inte finns ord för att beskriva det.
Håller med totalt.
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Edin »

Att säga att det är bra för ekonomin behöver ju inte vara sant, man kan ju åka ur också...

Jag tyckte att det var mycket bra att vi klarade oss, i en kvalserie med Gnaget, Leksand och Södertälje hade det kunnat sluta hur som helst.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
calpe
Inlägg: 107
Blev medlem: 2009-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av calpe »

Grampus skrev:vad tycker ni? Bra eller dåligt att DIF missade kvalet? Ekonomiskt eller Prestationen? Vad???
Kvalet?? Där hade vi fått svårt.Vi hade helt säkert fått in önskade intäkter men risken är för stor att inte klara av kvalet. Dåligt att vi inte gick till slutspel skulle jag vilja säga.
Nu ser fram mot nästa säsong med en riktigt bra tränare.Han kommer helt säkert få fart på laget.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Frasse »

I min värld så har kval aldrig varit aktuellt.
Däremot så sved det att vi inte nåde slutpspelet.

Ur en ekonomisk synvinkel hade kval möjligtvis gett en viss positvt påverkan på intäktssidan.
Dock är kval ett lotteri och missad palts i ES hade med råde ätit upp den lilla positiva effekt man kunnat få av några extra hemmamatcher.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av jensa öhling »

Bra. Underbart bra. Annars hade vi kanske lirat i allsvenskan nästa år.
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Som supporter hade man väl åkt in på psyksjukhus, mina nerver hade inte pallat trycket.

Är det inte bäst att ta det säkra, före det osäkra, även om det osäkra kan ge lite mer vinning =)?
djurgårdarn3
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-11-04
Ort: Mariestad

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av djurgårdarn3 »

Dom missade ju knappast kvalserien, dom klarade sig kvar helt enkelt.
Att riskera platsen i ES för några matchen mot lag från AS är inte värt.
Man får in 5 hemmamatchersintäkter men samtidigt så riskerar man att åka ner till AS och kanske rent av ALDRIG komma upp igen.
Djurgården klarade sig ifrån kvalserien är min mening.
Dom pengarna DIF kunde fått på kvalserien får dom in nästa år i ES istället!
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av -daniel- »

Man måste ju vara sanslöst korkad om man tycker det var tråkigt att vi "missade" kvalserien.
Bild
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Kagen »

Flera journalister har ju varit inne på detta tema redan. Att DIF nu missar festen även om det är med Halloween tema så skulle en kvalserie med DIF, AIK, Leksand, Södertälje (spekulerades då i både MoDo och Almtuna (som ju är från Uppsala) samt Västerås innebära ett utsålt Globen flera gånger om.

Tittar man på MIF Rödhökar i år och DIF Fotboll för några år sedan så inser man att det ibland måste krasha rejält för att sen kunna bygga upp något nytt som fansen istället för att bara ha ångest inför faktiskt kan älska.

Att kriga för överlevnad och hoppas på slutspel känns som en illa passande kostym för DIF, ja som en säck att ta på sig ett par säsonger för att reda upp skiten och sen komma tillbaka. Men DIF har redan kört med Säcken ett par säsonger och han gjorde det efter förutsättningarna fantastiskt bra. Det är liksom dags att slunta sunka och rycka upp sig nu för DIF.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Ramones
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-03-12

Re: Bra eller dåligt att DIF missade kvalet?

Inlägg av Ramones »

Missade är väl inte rätt ord. Snarare undvek. Det finns ju en risk att blir nedflyttad isåfall om dom skulle vara tvungen att kvala. Då skulle man gråta en väldigt stor skvätt om dom blev nedflyttad. Ekonomiskt kan det vara bra. Men det blir inte så mycket mer i kassan för det. Det ända positiva med det är att man får se mer matcher med Djurgården. Men som sagt. Det finns en risk att man blir nedflyttad då.
Skriv svar